Tulipalo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja mätiäinen, 17.1.2010.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    en sanois fyyran edustajaksi rölliä... ihan normaali toimitsija niinkuin minäkin. johtiksen kanssa ei oo mitään tekemistä meillä.

    eli, älkää ottako kumiröllin tai minun sanomisiani minään fyyran puheina.
    täysin yksityiste henkilöiden höpinöitä :wink:
     
  2. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Juu, en oo johtiksen äänitorvi, enkä aio ollakkaan. Oon rivimies, niinku Mikkis mainitsi. Asiat vaan ei täällä palstalla järjesty. Pitää keksiä joku muu tapa. En tiedä sitä, jos joku kysyy, mut ei se mua hirveesti kiinnostakkaa. Vaikka välillä ottaa päähän, tuun silti aina uudestaan, koska Drag Racing on mun intohimo ja 1. harrastus. Mä teen vaan rivimiehen duunit ja häviin sen jälkeen johki luoteeseen tai länteen. Jos on jotain asiaa henkilökohtaisesti mulle, nii saa ja pitää tulla repiin hihasta, niinku edellä mainitsin. Täällä vittuilu ei auta, eikä johda mihinkään.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Niinku jossain aiemmassa viestissäni kirjoitin, niin mä arvostan suunnattomasti sitä, että joku kantaa kortensa kekoon tän lajin puolesta, on se sitten toimitsijana tai luottamushenkilönä yhdistyksen hallituksessa. Ite oon yrittänyt tavallaan kanssa kantaa korttani kekoon jonkinverran osallistumalla nohin kilpailuihin sekä mekaanikkona, että kilpailijana. Sekin vie jonkin verran aikaa, eikä siitä saaatavia korvauksiakaan järin ruhtinaallisina oo oppinut pitämään, joku vois jopa väittää rahaliikenteen olevan kovastikin negatiivinen.

    Vuosikokouksissakin oon ollut aina kun on sopinut aikatauluihin, siellä on kysytty erinäisistä asioista saamatta niihin juuri muuta vastausta kun korkeintaan retoriikkaa. Nyt on yks hallituksen jäsen eronnut, mikähän oli siihen syynä? Yks toimistoon palkkalistoilla ollut on ymös saanut potkut, mikä siihen oli syynä? Mikä noissa asioissa on niin salaista, ettei niistä voi tiedottaa ja ottaa esitettyihin väitteisiin kantaa vaan annetaan huhujen velloa? suusta suuhun tiedosta kun on vaikee tiedä onko se alunperin totta ja kuinka paljon se on matkan varrella muutunut ja värittynyt. Mun mielestä asioiden ja toiminnan pitäis hyvin pitkälti olla päivänvalon kestäviä enkä mä vaan valitettavasti osaa ymmärtää FHRA:n harrastamaa tiedotussulkua.

    Mut löytää kanssa sieltä finaalikisoista DS308 numeroin varustetun auton luota tarvittaessa, tai sitte paddocista lauantaiaamusta eteenpäin. :rotfl: Ja tosiaan, ei tuota suurempia tunnontuskia olla maksamatta ens vuoden jäsenmaksua mikäli vaan joku kokee sen tarpeelliseks. Enhän mä toki haluu hyvii bileitä pilata jos se sellaseks koetaan. Lisenssin saa toistakin kautta ja ajaa voi muuallakin kuin FHRA:n kisoissa.
     
  4. ransu68

    ransu68 1st gear

    Eikös ois paljon helponpaa tiedottaa asioista kuin antaa kaiken maailman huhumyllyjen velloa ja paisua kun pullataikina? Tästä ketjusta saa sen kuvan että kukaan ei oikein tiä missä mennään.
     
  5. transport01

    transport01 3rd gear

    Tässä tilanteessa varmaan kannattaa miettiä tiedotuspolitiikan määrittelyä yhdistyksen sääntöihin. Toinen mitä voi miettiä, on johdon valtuuksien tarkempi määrittely sääntöihin.

    Nuo sääntömuutokset on aika usein sellaisia, että niistä pitää kertoa jo kutsussa, että niitä voidaan tehdä.

    Vuosikokous on kuitenkin se ylinpäättävä elin, joka voi päättää käytännössä kaikesta. Jos samat ongelmat jatkuu vuodesta toiseen, niin silloin on syytä myös jäsenistön katsoa peiliin. Onko johtoon valittu oikeat henkilöt ja onko johdolle annettu aidot edellytykset hoitaa asiat hyvin?

    Suuri ongelmahan yhdistyksissä on usein se, että valittajia riittää, mutta kun toimiva johto tarjoaa vapaita paikkoja henkilöille, että saa tulla hoitamaan asioita, niin halukkaita ei löydy. Jos johtoon on valittu ne, jotka sinne saadaan, niin silloin on valittu tietoisesti paras tarjolla oleva vaihtoehto, että toiminta voi yleensä ylipäätään jatkua ja netissä on aika turha itkeä että mikään ei muutu. Varmin tapa saada yhdistyksissä muutosta on lähteä itse muuttamaan asioita.

    Jos epäilee, että jollain on omat ja yhdistyksen / yrityksen rahat menee sekaisin, niin on olemassa yksi aika tehokas keino penkoa yhdistyksen ja yrityksen tilit, nimittäin ilmianto verottajalle ja verotarkastajan kutsu kylään. Innokas verotarkastaja penkoo virvokepullojen panttien kohtalotkin :wink:
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tän oon itekin tiedostanut, eli ei ole ollut johtotkuntaan oikeen vaihtoehtojakaan. Eikä se taida olla pelkästään tän yhdistyksen ongelma. Ja siks tavallaan myös huonona tästä huutelusta, koska ite en todellakaan ole valmis tohon leikkiin kaiken muun lisäksi ryhtymään. Mut josko joku muu ois?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Erään autourheilu Ry:n johtokunnassa pari vuotta istuneena voin kertoa että melko turhaa/turhauttavaa touhua. Sielläkin oli pikku sisäpiiri enemmistönä jota vastaan oli ihan mahdotonta "taistella". Ja puheenjohtaja osti osittain yhdistyksen rahoilla rata-alueen jolle ne teki sisäpiirin kanssa oman yhdistyksen vielä kaiken muun sotkun lisäksi. Kyllä nää on varmaan melko yleisiä murheita oli se yhdistys mikä tahansa.
     
  8. transport01

    transport01 3rd gear

    Ei varmasti ole ainoa yhdistys, missä johtoon on vaikeä löytää henkilöitä.

    Nämä ongelmat pääsee syntymään juurikin sitä kautta, kun vastuutehtäviin olevia halukkaita on liian vähän.

    Jos joka kerta vaihtuisi kaikki erovuorossa olevat, eli halukkaita olisi tilalle riittävä määrä, niin vaihtuvuus olisi riittävää ja toiminta pysyisi terveenä.

    Valitettavasti lähes kaikissa yhdistyksissä erovuorolaisista vaihtuu vain ne, jotka kieltäytyvät jatkamasta. Näiden tilalle sitten yritetään puoliväkisin saada täytettä, että saadaan paikat täyteen.

    Tässäkin tapauksessa niitä innokkaita "joku muu" nimisiä tarttis olla puolet johtokunnasta, eli kaikkien erovuorolaisten tilalle, jotta suunnan muuttaminen olisi helpompaa. Seuraavalla kerralla taas toinen puoli uusiksi ja avot koko johto on vaihtunut nätisti sääntöjen mukaan ilman mitään isompaa häslinkiä. Näinhän se menee ideaalitilanteessa sääntöjen mukaan. Tuo on sinänsä periaatteessa hieno systeemi, että säännöllisesti ja automaattisesti puolet saa kenkää ja pitää valita uudelleen. Eli erotukseen ei tarvita minkkään sortin syytä.

    Iso ongelma on kuitenkin lähestulkoon kaikissa yhdistyksissä se, että tarpeeksi innokkaita vastuunkantajia tuskin löytyy riittävästi :cry: Jos ei lötdy riittävän innokkaita vastuunkantajia, niin sitten pitäisi jaksaa pitää jäitä hatussa myös nettiin kirjoitettaessa, voipi käydä muuten niin, että kaikki erovuorolaiset ilmoittavat, että eivät ole enää käytettävissä ja vuosikokouksella on edessä aikamoinen urakka saada riittävä määrä henkilöitä kasaan, ettei toiminta vaarannu kokonaan. Siinä voi pahimmassa tapauksessa kokous venyä tunteja, kun yritetään suostutella henkilöitä johtokuntaan (tai hallitukseen.)
     
  9. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Mä olen elämäni aikana kuulunut muutamaan yhdistykseen. Olen ollut myös jokusen yhdistyksen hallituksessa. Jokaikisessä yhdistyksessä on ollut jotain riitoja ja sotkuja. Ne yhditykset, joihin olen kuulunut ovat olleet pienehköjä tai keskisuuria. Jos tämän suhteuttaa nyt kysymyksessä olevaan yhdistykseen, ei ole ihme jos riitoja tulee. Sotkuja ei saisi tulla, eikä olla ja jos on, ne tulisi selvittää. Tämä foorumi ei vain ole se selvityspaikka. Ne ovat yhdistyksen sääntömäärätyt kokoukset. Täällä voidaan keskustella asiasta, mutta täällä ei voida vaatia mitään keltään. Tosiasia on se, että jos yhdistyksen hallitus päästää asiat persiilleen, jäsenet alkavat protestoida istuvaa hallitusta kohtaan. Ääritapauksessa jäsenet eroavat yhdistyksestä ja lopulta yhdistys kuihtuu ja kuolee. Näin se menee. Tämä kommentti ei ole mitään vaalitekstiä. En ole halukas mihinkään muutosvastarintaan, saatikka mihinkään yhdistyksen hallituskuvioihin. Mä oon tässä yhdistyksessä ainoastaan hommissa. Sillä selvä.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    No, olettaisin, ettei yhdistyksen johto nyt tän julkiryöpyn jälkeen ainakin on tietoinen näistä huhuista ja epäilyistä, ja oma-alotteisesti niitä sitten vuosikokouksessa kommentoi. En kyllä edelleenkään kykene ymmärtämään et jos jauhot pussissa ovat puhtaat, mihin tarvitaan tätä vaikenemista ja salailua? Tai sitä, että hallituksen yksittäiset jäsenet eivät saa kommentoida asioita ja tuoda esillä olevista asioista omia mielipiteitään julki. Olis perin kummallista jos vaikkapa eduskunnan ympärille vedettäis tiukat verhot ja sieltä vaan suollettais ulos valmiita päätökisä, tietämättä miten kukin on yrittänyt asioiden kulkuun vaikuttaa. Sit vaalikeskusteluissa kaikki kertois syvällä rintaäänellä olleensa vain "hyvien" puolella ilman, et sitä olis millään lailla mahdollista todentaa. Mut joo, mieluummin miten vaan.
     
  11. KennyJr

    KennyJr 1st gear

    Kukaan ei ole minua kieltänyt vastaamasta tänne tai muillekkaan foorumeille. Moni tietää ja on lukenut että vastailen/kirjoittelen aina silloin täillöin. Yksinkertaisesti aikana ei riitä lukemaan kaikkia viestiketjuja läpi ja/tai etsiä kysymykset sieltä välistä.

    Kun niitä kysymyksiä tuntuu olevan paljon ilman vastauksia niin voisiko joku kerätä ne yhteen ja laittaa vaikka minulle sähköpostilla. Vastaamme niihin sitten. Jos kysymyksiä on paljon, on vastauksia turha odottaa huomiseksi. Asiattomiin kysymyksiin turha myöskään odottaa vastausta.

    Muistutuksena että tämä ei ole FHRA:n virallinen tiedotuspaikka. Niitä ovat fhra:n websivut ja kokoukset.


    Jari Halonen
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    No nythän mä hokasinki, et eihän tää ookkaan mikään suljettu foorumi. Ei oikeesti ollut tarkotus laittaa näitä tänne, vaan tonne kilpailijafoorumiin jota mulla ei näemmä olekaan tällä uudella tunnuksella. Kävin tosin vanhalla siellä kattomassa, ja keskustelun vilkkaus oli suorastaan hämmentävää, joten olkoon nyt täällä sitte ku kerran virhes on jo tapahtunut.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mitä vittua olen kuullu huhua että täällä on joku sisäpiiriläisten oma topiikki joka vaatii jonkun eri salasanan :eek: . Onko huhut siis totta vai :odroll: .
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Vedättääks hän nyt taas hulluja? :D

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=149855

    Samalla salasanallahan tuonne pääsee, mutta anotaan moinen auki fyyralta.
     

Kerro tästä muillekin!