Tullaus netissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jalluvaari, 28.3.2011.

  1. arrakis

    arrakis 1st gear

    Samalla tavalla on toiminut virkailija minun tapauksissani useamman kerran, kun osia hain Tullista. Viime aikoina ei enää paljoa kysellyt, vaan heitti kaikki osat saman nimekkeen alle.

    Mitenkä nuo prosentit sitten vaihtelevat osista riippuen?
     
  2. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    hivenen OT mutta pitääkö käytetystä tavarasta jonka ostaa EU-alueelta (eBay.de) maksaa alv:a? Arvo tuotteella on noin 100e.
     
  3. T5

    T5 Gearhead

    Saat ostaa saman tuotteen vaikka uutena ja siltikään et joudu maksamaan alvia.
    Mutta vaikka ostat sen saksan ebaystä, niin varmista ettei myyjä lähetä pakettia jostain EU:n ulkopuolelta

    Kyllä oli tuo nettitullaus helppo tehdä. Jäähdytin löytyi ihan suoraan sieltä listasta ja muutoinkin kokonaisuudessaan minuutti taisi mennä koko operaatiossa.
     
  4. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Kiitos tiedosta. Näinhän se on. En muistanut että reilu vuosi sitten ostin saksalaisesta nettikaupasta leluja :rotfl: parilla sadalla eurolla ja tulivat suoraan kotiin kuljetuttuna ilman rahtia.
     
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    Sama on muakin huvittanut että kun kyselee puhelimella niitä nimikkeitä niin sanovat että esim pikkuhilppeet voi heittää moottorinosien kanssa samalle numerolle kalleimman mukaan...? Ei siinä etteikö se niin olisi järkevintä mutta sitä järkeä tuntuu löytyvän nyt enemmän kun joutuvat neuvomaan puhelimessa. Silloin ennen kun piti tullipostiin jonottaa ja kertoa tuotenimikkeet heille niin silloin ei aina tuntunut joustoa/järkeä löytyvän.
    Mitenkähän tuo vastuukysymys menee kun alussa pitää vakuuttaa antamansa tiedot oikeiksi ja sitten "tätsy" antaakin luvan joustaa...?
    :odroll:
    - Jani -
     
  6. Jupe

    Jupe Gearhead

    No niin, nyt on paketti kotosalla ja voin kertoa omat huomiot. Tullauksessa kysytty saapumispäivä ei ollut päivä jolloin paketti saapui maahan, vaan päivä jolloin paketti siirtyi tullipostiin. Lisäksi paketti piti tullata jenkkilässä annetulla lähetys / seurantakoodilla, eikä Itellan antamalla koodilla. Ja sitten säästöpankin / aktian tunnuksilla ei voinut maksaa. Onneksi oli myös s-pankin tunnukset.

    Nyt talliin katsomaan mahtuuko Summitin tehostartti peltisarjojen alle ja jos mahtuu, uutta konetta reikään... 8)
     
  7. arrakis

    arrakis 1st gear

    No niin, jotenkin arvasin, että jossain kohtaa edessä oli tämä seuraava. :mad:

    Väärän osan tilalle lähettiin uusi ja se jäi Tulliin. Nyt Tulli pyytää jotain arvonselvitystä osasta, jonka olen jo kerran tullannut, tosin oli väärään autoon ko. osa. Ja senkin verran arvokkaasta osasta kysymys kuin vesipumppu! :eek:

    Ei vastaa virkailija puhelimeen ja osa on kanissa Tullissa. Tullin sivuille oli tullut päätös, että siitä on virheilmoitus.

    Neuvokaas, miten tästä pääsee eteenpäin, vai pitääkö vaan odottaa virkailijan yhteydenottoa ( eli siis yrittää itse tavoittaa, kunnes saa kiinni ).

    On tämä Suomi niin vitun sarvikuonojen maa, kun viitsitään aikaa käyttää johonkin yhden osan ihmettelyyn. Arvo on kuitenkin mitätön ja siitä on jo kerran maksettu alvit + muut.
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead



    Taidat joutua maksamaan tullin toiseen kertaan. Tullin pitäis itse lähettää se väärä osa takas tai jotain sinnepäin. Mulla vastaava tilanne joskus.
     
  9. Mopar

    Mopar Gearhead

    Siinä sinulle mielenkiintoinen vääntö.
    Mulle tuli joskus aikoinaan tilaus Jegsiltä ja ja huolinta yhtiöähän hoiti tullauksen. No siitähän puuttu kypärä ja heitin postia Jegsille. Olivat pahoillaan ja lähettivät kypärän. No tietysti huolinta yhtiö taas tullasi sen, vaikka oli se oli maksettu jo aikaisemman laskun mukaan. Siitähän sitten piti laatia valitus ja myyjältä vakuutus(faxi), miten oli käynyt. Oli siinä muistaakseni myös sähköpostit liitteenä. Kaiken kaikkiaan aika vääntö, mutta maksoivat kyllä ylimääräisen tullin ja verot takaisin.
    Jos lähettää jotain takaisin, kannattaa olla kyllä yhteydessä tulliin ensin.
    Kyllä tuon toiminnan pitäisi sieltä tullilta selvitä.
    Tää ontietty hiukan erillainen juttu, mutta jos siitä uudesta osasta ei kerran ole maksettu mitään, ei kai siitä pitäisi tullejakaan mennä.
     
  10. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Jos tavara tulee hinnalla 0 jotain, niin ei nollasta voida mitää verojakaan maksaa. jos siitä on joutunut maksamaan niin on ihan sama oliko edellinen osa oikea vai väärä tms.
    Kerran mulle tuli väärää verhoilukangasta ja uusi erä nolla hinnalla. Tulli uskoi sen maksvan nollan vasta kun näytin myyjän ja itseni välisen kirjeenvaihdon aiheesta. se oli tosin sitä walk-in tullin aikaa.
     
  11. arrakis

    arrakis 1st gear

    Kiitos kommenteista ja omista kokemuksista.

    Ihmetyttää vaan, että miten asia tästä etenee, kun virkailija perkele ei vastaa puhelimeen!? :mad: Edelleen samassa tilassa Tullin sivuilla tämä asia...

    Taitaa olla parempi, että pyytää lähettämään vesipumpun Tampereen Tulliin ja hoitaa asian siellä face to face. :argue:
     
  12. idiot

    idiot Gearhead

    kyllä nosti moinen operaatio verisuonet pintaan..
    vittu että vituttaa moinen paska... no mut jos sieltä
    jotain nyt tulee tänne niin ehkä sit ihan jees, tosin
    vois olla suoraan sivujen kautta mm. aktia/pop -pankit
    niin ei tarviis arpoo hatusta tuota maksamista saatana :mad:
     
  13. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Ja kyllä kiehuu. Ristuksen Taricci paskana ja noita koodeja ei löydy mistään muualta. :mad: :mad:
     
  14. eski

    eski 1st gear

    No suht hyvin toi omalla kohdalla toimi. Tuotekoodin kun soittelin niin virkailija ei osannu heti sanoa vaan soitti 10min päästä takas. Se oli vähän paskaa että Aktiasta ei voinu maksaa, mutta lähetin siitä palautetta. Ei vielä ole tullu palautteeseen vastausta vaikka kahdessa päivässä lupailtiin.
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tullasin kamat ma-ti välisenä yönä ja paketti kotiportailla keskiviikko aamuna. Alkaa pelittää aikataulujen puolesta hyvin eikä mulla ole muutenkaan ollut mitään valittamista.

    Tähän saakka tullannut koko lähetyksen aina yhdellä tariffilla. Niinhän nuo tekivät kyllä monesti paikallisessa tullissakin.
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Mulla kävi vähän vastaava tapaus pari viikkoa sitten. Pari vuotta sit tilasin penkinkangasta ameriikasta ja tuli 3kk odottelun jälkeen väärää josta siis maksoin tullit alvit jne. puolitoista vuotta myöhemmin tuli oikeat joista tein selvityksen sähköpostilla ja lähetin mun ja firman sähköpostikeskustelun liitteeksi ups:lle. Ei tarvinnu maksaa alvia eikä tullia, kotiin tuotiin, nimi alle ja paketti kouraan.

    Kerran aikaisemminkin olen saanu takuuosan ilman alveja. Tuli viallinen syöttöpumppu jenkeistä ja lähetin sen sinne takas kun ei pelannu. Uusi tuli kuukauden päästä paketissa jossa luki että 0$ ja sisällä ei minkäänmoista lappua eikä kuittia. Paketissa luki että tullin avaama eli oli ne sinne kurkannu sisälle. Kotiin tuli eikä tarvinnu uudestaan maksaa.


    Kerran oon tehny tollasen nettitullauksen, maanantaina iltapäivällä 17.00, paketti kotiovella tiistai aamuna klo 10.00. Hyvin toimi.
     
  17. arrakis

    arrakis 1st gear

    No nyt vastas akka Tullissa varmaan 50 soittoyrityksen jälkeen.

    Lupasin lähettää myyjän kuitin, josta selviää, että osasta ei ole maksettu mitään. Tällä selvä. :-? Kai sitten...

    On tuo vaan niin hankalaksi tehty asiakkaan kannalta koko systeemi. Tai periaatteessa toimiva, mutta heti kun tulee vähänkin erilaista, niin siihen tyssää homman toimivuus.
     
  18. arrakis

    arrakis 1st gear

    Voi vitun vittu sentään, kun tuo tulli on naurettava pulju! :mad:

    Kuitin lähetyksestä huolimatta tuli postista tänään saapumisilmoitus nro.2 tolle vesipumpulle. Eikö ne nyt saatana pysty lukemaan sähköpostista tuota liitettä ja katsomaan, että alvi on jo kerran maksettu ja tämä uusi osa EI MAKSANUT minulle mitään. Vitun tampiot, perkele!

    Yhden vitun osan takia ihan helvetinmoinen pomputtelu. :mad: :mad:

    On tämä hieno maa välillä ja Tulli edustaa sen "palvelua" ylväästi. VITTU!

    Edit. Anteeksi avautuminen, mutta kyllä rupee vähitellen keittämään. Ei ole ikinä ollut tullaus näin hankalaa, vaikka olen osia tuottanut jenkeistä satoja kertoja.
     
  19. arrakis

    arrakis 1st gear

    Melkosta yksinpuhelua mulla tässä topicissa, muilla taitaa hommat toimia, vai? :wink:

    No, sain nyt sitten vihdoin paketin eteenpäin, kun virkailijat olivat viitsineet lukea kunnolla lähettämäni kuitin.

    Ei siinä mennytkään kuin kaksi viikkoa... :odroll: :soosoo:
     
  20. idiot

    idiot Gearhead

    omalla kohdalla se paketti sit lopulta pämähti luukusta..
    mut näin maallikolle oli kyllä vähä arpomista mitä mihinkin kirjottello..
    mut mut.. tuli niin ei kai toi nyt ihan perseestä oo vaikka perseestä onki :poff:
     

Kerro tästä muillekin!