Tulpanjohto pihdit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja lofjussi, 27.7.2011.

  1. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Ostin uudet ACCELin hipo tulpanjohdot 9001 sajan johdot. Puolan päiset liittimet pitäis puristella johtoihin. Mistä pihdit? Aiemmin olen tavallisilla pihdeillä noita litistelly ja aikasen rumia ovat.
    Mahtaisko löytyä motonet ym. semmonen löytyis täältä pohjosestakin...
     
  2. Jussi Camino-64

    Jussi Camino-64 2nd gear

    Soita US-Partsiin. Pihdit maksaa suurinpiirtein 40 euroa.
    Sitten sieltä voi tilata sellaset ruustukkiin asennettavat palat, joilla saman homman saa tehtyä. Hinta jotain 8€ muistaakseni. Itse ostin noi viimeksi mainitut, ihan kelvolliset oli. Hämmennystä kyllä ensin herätti kun tuli paketissa pari pellinpalaa. Hetken kun tuumaili, niin käyttötapa selvisi.
     
  3. sami

    sami Gearhead

    Itellä molemmat kapineet ja kyl noi lyöntipalat oli ihan perseestä. Suosittelen ostamaan pihdit. Meni yhden johtosarjan tekemiseen siliconisprayn kanssa varmaan 10min. Noissa pihdeissä on se hyväpuoli, että saa kuorittua pään niin ettei sydänlanka katkee.
     
  4. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Kiitokset avustanne.
    Mietin vaan, käviskö tuohon hommaan mitkään motonetistä löytyvät pihdit kun en malttaisi odottaa ensiviikkoon...
     
  5. T.

    T. 3rd gear

    Nostetaas tätäkin aihetta, eli ostin motonetista pitkät tulpanjohdot kun ei sellaisia mieluisia valmiina ollut. Nyt pitäisi lyhentää, ja puristaa jakajanpään liittimet. Yhden liittimen muussasin jo tohjoksi kun ei ole tarkoitukseen sopivia pihtejä, eikä piuha tartu liittimeen kunnolla. Motonetissa pihtejä ei ole, eikä enää biltemastakaan saa. Partsilla olisi vaikka minkalaisia, ja katselin noita accelin 77,90€ pihtejä. Onko minkalaisia kokemuksia/ ajatuksia noista? MSD:n pihdit tuskin tuo minulle mitään lisää noihin accelin pihteihin verrattuna?
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Törkeän hintaiset.

    Accelin racepiuhojen mukana tuli työkalu, jolla ne sai hyvin puristetua normipihdeillä.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulla kanssa se muovinen palikka millä viilapenkissä saa rutistettua. Hyvin toimi.
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Näppärä ukko tekee tuollaisen työkalun itse tavallisista halpis pihdeistä viilaamalla.
     
  9. T.

    T. 3rd gear

    Joo ei ole ihan halvimmat pihdit. Olisi tuolla niitä irtoleukojakin millä saisi penkissä puristettua.
     
  10. santtuv

    santtuv Gearhead

    Ainakin vanhoissa abiko-pihdeissä on valmiina ne leuat..
     
    Karpov tykkää tästä.
  11. T.

    T. 3rd gear

    Ei vaan pahus ole tarpeeksi suurta kokoa noissa abikopihdeissä mitä minulla on. Tilasin nyt kuitenkin jo pihdit niin pääsee ensiviikolla tekemään. Samalla tilasin vähän piristystä kabiiniin.
     

Kerro tästä muillekin!