Tulppa-avain mopar 440 ja outo silikonipussi ym?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ValiantMan, 21.7.2010.

  1. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Jouduin ekaa kertaa vaihtamaan tulpat 440:een (73 C-body). Kuskin puolen lähinnä tulipeltiä olevan tulpan irrotuksessa oli ongelmia, onnistui kuitenkin jotenkin alakautta. Tulpan kiristys ei kuitenkaan pelitä, kun kaikki omistamani hylsyt, jatkot, nivelet jne hannaavat kiinni joko lämpöpeltiin tai ohjausakseliin.

    1) Mitä työvälinettä ja menetelmää olette käyttäneet ko. erittäin hankalassa paikassa olevan tulpan vaihtoon? (Hylsyn, jatkon merkki, koko jne)

    2) Entä mikä tarkoitus on uusien tulpanjohtojen pakkauksessa olevalla silikonipussilla? Mihin sitä on tarkoitus sotkea ja antaako mennä roskiin?

    3) Johtosarjassa johdot ovat kahta lukuun ottamatta taivutettuja (silikonijohdot). Johtojen pituuksia kun en ole vielä verrannut vanhoihin, niin mihin sylintereihin suoralla tulpankappaleella olevat on tarkoitettu? Onko suurempaa merkitystä, jos vaan johdon mitta on sopiva eikä makaa pakosarjan päällä?

    Auttakaapas taas!
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Kohtaan kaksi tiedän vastauksen:Sipaset sitä jelly-koota tulpanhattujen päihin niin niiden paikoilleen laitto ja mahdollinen irrotus käy paljon kivuttomammin.Muutenkin kantsii laittaa kuumaa kestävää voiteluainetta tulppien jenkoihin samasta syystä.
     
  3. laujok

    laujok 3rd gear

    Mopsista ei kokemuksia, mutta mahtusko sopivalla lenkkiavain-modifikaatiolla kääntämään? Toimii ainakin Letukassa.. 8) Uusia tulpanjohtoja on hyvä verrata yksi kerrallaan vanhoihin niin pääsee jyvälle uudesta sijoituksesta, pituuksista ja siittä mihinkä pyttyihin suorat päät tulee.. Ei niillä suorilla päillä luulis kauhean suurta merkitystä olevan kun kerran johtojen paksuus on kumminkin kaikissa sama. Kunhan ei ota mihinkään kuumaan kiinni..
     

Kerro tästä muillekin!