Tuniinkiautojen ulkonäkö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja toyopet, 24.2.2004.

  1. kvisit

    kvisit 1st gear

    onko sillä merkitystä kukin tekee tyylillään
     
  2. FNB tuning

    FNB tuning 1st gear

  3. niklas_

    niklas_ 1st gear

  4. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Samaa vikaa kans :D
    Ainoo ongelma on se et musta toi on on jo uutena ruma :D 8) 8)
     
  5. FNB tuning

    FNB tuning 1st gear

    komee jo uutena ja paremman näkönen muuteltuna ( kukin taplaa tyylillään ) 8) 8) 8)
     
  6. nixu85

    nixu85 1st gear

    mulla oli diesel 240 740:sen turbolla. kyllä väki ravas kyselemässä et mikä ihmeen härveli tää oikein on ku perässä lukee diesel ja dieseliltä se näyttääki savujen perusteella mut kuis se noin äkäseen lähtee?? http://www.ii2.org/user.php?nick=nixu85 ... sBack=true siinä ois kuva siitä. ei päälleppäin uskos ku näyttää teiniviritykseltä :rotfl: kumi palo kakkosella keppeesti, renkaita ja periä sai vaihtaa jatkuvaan :rotfl: ei ihan ehkä alkuperäsen näkönen niinku tos tarinas nuo kaarat mut ei ainaskaa näyttännä viritetyltä [/img]
     
  7. Fuse

    Fuse 1st gear

    Eipä voisi paremmin sanoa, tuntuu välillä että tässä ois kyse jostain suuremmastakin ja jengi käyttäytyy kun jotkut kiihkouskovaiset eri suuntauksiensa kanssa.. Voi prkl. Oikeasti jos aikuista ihmistä haittaa, tai häiritsee toisten rakentelut niin paljon, niin hankkikaa parempaa sisältöä elänmäänne.. Jokainen saa rakentaa ihan mitä haluaa ja miten haluaa..

    Itseä kiinnostaa niin jenkit,japsit, kuin eurotkin. Melkeinpä joka merkiltä löytyy vähintään joku yksi kiinnostava kampe, en katsele maailmaa merkkilasit silmillä putkinäköisenä..

    Joku tuolla ihmetteli, että miksi nuoret sällit hommaa valmiiksi hyväkuntosia autoja, eikä jotain täysprojektia. No itselle tuo on ainakin täysin pelkkä rahakysymys, mieluusti minä ottasin talliin (jos tallia löytys edes) jonkun Challengerin, tai Vetten mitä värkätä, mutta semmoset on "hieman" opiskelijan budjetin yläpuolella ja plus että on sillä autolla kiva välillä ajaakin, ei mulla ois kahteen autoon varaa ja itse en ole sellanen henkilö joka jaksais sitten ajoautona pitää jotain täysmätää Fiestaa. Ajoautoa tosin en tarvitse mihinkään päivittäiseen käyttöön edes, mutta pointti oli se, että pitää olla myös sellanen auto millä pääsee välillä ajamaankin ja on kiva ajaa, ei ole tällähetkellä vaan varaa pitää täysprojektia ja myös kiinnostavaa ajokuntosta peliä. Mitkään perus Aspenit sun muut kun ei taas kiinnosta yleisyytensä puolesta ja muutenkaan ei iske, niin minkäs sille voi? Paljoa ei rivitalon parkkiksella tehdä, siis koritöitä tai kovin mittavia muitakaan rakennemuutoksia. Moottorin kanssa juuri ja juuri pystyy räpeltämään, niin siksi valinta olikin hyväpeltinen mutta yleisilmeeltään nuhjuinen (halpa) laitos. Ei tosin Jenkki, koska turbomoottorinen peli on tällähetkellä se kustannustehokkain laitos noin bang for buck suhdetta ajatellen. Perheestä on 80-luvun turbovolvoja löytynyt jo useampiakin joten Volvon vinokoneiden tekniikan tunsin jo valmiiksi kuin omat taskuni ja kun sattu vielä sopiva turbon A-papereille (ei tehorajaa) katsastettu hyväpeltinen -87 360GLT löytymään hieman nuhjusella turbokoneella sopivaan hintaan, niin valinta oli aika helppo.. Tuo tuskin tulee kyllä häviämään pihasta, vaikka autoja tulisi lisääkin, sen verta erikoisella varustuksella ja papereilla on tuo vehjes, että suunitelmia on vähän pidemmällekin moottoripuolen osalta, kunhan budjetti antaa periksi.. ;) Tässä siis omat syyt, miksen täysprojektia ostanut ja varsin päteviä syitä omasta mielestäni..

    En kyllä ole itsekään tämän siipituningin ystävä, mutten minä sellasista pitäviä mitenkään tuomitse, moni tätä mun Volvo-innostustakin täysvajaana pitää, mutta siinähän pitävät.. ;) Tossa puukengässä on Volvon alkuperänen korisarja ja se riittää korimuutosten osalta. Haaveissa ois kyllä rakentaa joskus 70-luvun lopun/80-luvun tyyliin 343 Rally Cross Turbo replica kunnon kuitukaarineen ja tietysti alusta ja kone vastaamaan alkuperäsen kisavehkeen menohaluja.. Tuo tosin jos tullaan toteuttamaan, niin ei ton nykysen pohjalta, turhan uusi, hyväkuntonen ja alkuperäishenkinen laite siihen. ;)

    Tulevaisuudessa kyllä tulee varmasti löytymään monenlaista kampetta, mikäli rahat vaan sallii, niin jenkkejä, kuin eurojakin. Vanhemmista japseista löytyy myös noita kiinnostavia, Celica Suprat, Z-sarjan Datsunit yms..
     
  8. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    MINÄ arvostan henk.koht. enemmän kromia ja V8-murinaa, kuin muovia, lasikuitua, uretaania, bling-bling-krääsää... Mutta jokainen tunkekoot rahansa sinne minne lystää.
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Siis normaali Sumuvalo Simon ralliauto.
     
  10. ranttali

    ranttali 1st gear

    "tuning" on ihan hyvä harrastus ja tyylisuuntaus, varsinainen merkitys on vain vähän hämärtynyt. isisliising ja muut "lökärit" ovat pilanneet maineen... :( yhden "tuning" auton tehneenä voin sanoa että ei ne kaupankaan tavarat istu bolt on paikallee. vaan mm korisarja vaati n.12t töitä että istui edes tyydyttävästi paikalleen, vaikka kyse oli "bolt on" kitistä. kyseiseen tötteröön asennettiin noin 570 lediä, koti tietokone ja näyttö(15") katosta liukuvaksi, wlan, net, blaa, blaa, diudau, härvilät, 1,6km piuhaa :eek: noin 4kk vapaa ajat (10t/vrk) kahden vuoden brutto palkka ym... kyllä siinä töitä saa tehdä... JOS ite tekee. nim: "katkera tilitys" :lol: :lol:
     
  11. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Pakko on heittää tää.
    Tuuninkeja ei viiä paalaamoon vaan sulattamoon.
    Saapahan muovia. 8) :lol: :oops: :odroll: :mad: :argue: :soosoo: :wink:
     
  12. Maria

    Maria 1st gear

    Tähän on pakko lainata toiselta foorumilta yksi kirjoitus, kun siellä on käyty taistoa näistä tunariautoista.



    Oli pakko katsoa Minun auto.comia ja periaatteessa kahta seuraavaa autoa jotkut kutsuu tuningautoiksi.
    Toista kulkinettakin jotkut saattavat sanoa tuunatuksi.
    Mutta tässä nyt karkea esimerkki.

    klik 1
    klik 2

    Ja kuten aikaisemmin ketjussa on todettu, niin kuinka moni nykypäivän amistelija tietää, että tuning tarkoittaa alkuperältään moottorin yms tuunausta eli tehoja jne.
    Ja se customizing sitä ulkonäön laittoa..

    Mutta Suomessa on ilmeisesti tuunaus käsitettä paljolti laajennettu.


    Komppaan tätä 100%, sydän sykkii enemmän V8:n tahtiin..


    Ja muuten toisella foorumilla oli kysymys, että miksi ne kaikkein ällöttävimmän näköiset äijät ajavat kaikkein hienoimmilla kieseillä?


    Pitääkö nykyisin paikkaansa?
    Ennen vanhaanhan jotkut tyttäret seurusteli auton kanssa, ei miehen kanssa jonka kanssa piti sohvalla istua säkki päässä.
     
  13. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Ehkä he(vai me.. :lol: ) omistautuu harrastekohteelleen tosissaan? Nojoo, mitä lie kaikkea tuo "ällöttävä" sitten meinaakaan.. :odroll:

    Kyllä ite vielä joku aika ajattelin aika tuuning-vastaisesti, mutta en nyt enää niin. Jos joku on oikeasti rakentanut autonsa hyvin, kuten huolella muokattu, tai kokonaa itse tehty korisarja, tyyliin sopiva maalaus, ja se tärkein: tekniikkapuolelle tehty reilusti muutakin kuin vapaavirtaus suodin, suora putki ja maalattu venakoppa. Jos on kunnolla viritetty, ni voi alkaa jo puhumaan Tuning autosta.

    Muuten huimaksi spoileriviritykseksi rakennetun auton idean, tekee tyhjäksi äärettömän ärsyttävään ääneen pörisevän vakio 1.6 nelkku. Aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja väkinäistä naurua meikässä, kun moinen kiihyttää "muka kovaa" jossain kaupungin raitilla.

    Taitaa kyllä toistaa itseään tää topic, mutta miten vaan..
     
  14. pölhö

    pölhö 1st gear

    Täs tuuninkis havaittavissa sama ilmiö kuin 70-luvulla kun jenkki-atot tuli yleisemmin harrastekohteeksi. :D Silloin auto oli "rakennettu" ja helvetin komee kun perä pystys, back-off kuraläpät, teddyä sisustaan. taisipa joku alustaakin maalailla. Tosin oli joitakin valveutuneita jo tuolloin jotka ymmärsivät käsitteen HYVÄ MAKU :pinup: Nyt on menossa täysin sama ilmiö tuuninkipuolella. 50 eken kadettiin ostetaan 100 eken läpivirtausvaimennin, pörinä on kamalaa kuunneltavaa, ai niin, makeet spoikat ja kalvot laseihin ja parkkeihin jotku makeen väriset polttimot :rotfl: auto muuten täysi :wc:
     
  15. pas2

    pas2 Gearhead

    Volvo PV "kasarikustom "

    Oul skool tuninkia liikenteessä. kuvia luvassa...
     
  16. pas2

    pas2 Gearhead

  17. FNB tuning

    FNB tuning 1st gear

    Re: Volvo PV "kasarikustom "

    vakio tekniikalla?
     
  18. FNB tuning

    FNB tuning 1st gear

    Itsellä levitetty ekkeri ( maulla tehty ) köyhyydessä myyty ( 1.6tbo luvilla) ZX-120 rekkarilla jos joku nähny niin pistä yv
     
  19. pas2

    pas2 Gearhead

    Re: Volvo PV "kasarikustom "

    Hitostako minä noista tiijjä, laiskojahan nuo neloskoneet on viritettynäkin jos ei turpoo ole. :D
     
  20. jyha

    jyha 1st gear

Kerro tästä muillekin!