tuning bilareiden maalauksesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja chevy 2, 30.1.2003.

  1. 67

    67 1st gear

    hohhoijaa...että ihmiset jaksaa heilua herneittensä kanssa...noo pystyyhän suun kautta hengittään... :grin:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, toi maalaushommeli on myös mun mielestäni vähän vajaalla teolla täällä kotosuolessa, tosin joitakin iloisia ylläreitä näkee silloin tällöin. Teen itse ns. erikoismaalauksia, ja olen koittanut tarjota "tuunareille" just samaan tyyliin, kuin CHEVY2 mainitsi. Eli maalataan autosta vain osa. K.o. tyylisellä maalauksella osaava maalari pystyy tekeen autosta todella erikoisen näköisen. Ja yleensä osamaalaukset on helpompi palauttaa alkuperäiseen asuun, kuin kokonaan kameleontilla ylivedetty auto. Ja vaikka itse sanonkin, niin mulla ainakin on silmää toteuttaa aika radikaalejakin rajauksia/raitoja. Tietty suurin osa tuunareista ON porukkaa, jolla ei välttämättä oo ihan niin paljon settua pussissa, et ne vois tosta vaan laittaa maalaukseen 500-2500€. Mutta totuus on se, että niin ikävän kovin monesta tuninki-kinneristä sais pienen maanjäristyksen verran näyttävämpiä pienellä maalauskikalla. Tää keskustelu on ´rönsyillyt ihan kivasti, vaikka jotkut tuntuu olevan kovin kärkeviä kommenteissaan.
    Myyn itse tuninki-kamaa laidasta laitaan, teen näyttelykiillotuksia, erikoismaalauksia, ja oon muutenkin sellanen autoalan sekatyömies. Ja oon kyllä sitä mieltä itse, että teetän MIELELLÄNI muilla sellaset hommat, jotka on järkevää ammattilaisella teettää. Kuten esim. moottorien laitot, yms. Osaan kyllä itsekin tehdä konerempan, mutta teen ennemmin tuottavaa työtä sen ajan, kuin että naputtelisin viikkotolkulla pajassa. Kukin taaplaa tyylillään.
     
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    juurinäin!kuten edellä mainittiinkin että pienellä työllä ja kuluilla saa heppoosesta värkistä earthquake tyylisen laitteen.
    kävin just kattoos 2fast and 2furious-leffan ja täytyy sanoo että saatanan hyvä leffa niin juonellisesti kuin kalustollisesti.
    toki siinä esiintyy enemmän 1000000egen autoja.mutta silti silmä lepäsi molempien maiden laitteissa.tein testimielessä pinstripe-taulun jossa liekkikuvio maalattiin kameleontilla ja siihen stripe kuvio päälle.maalaus toteutettiin spray maaleilla ja onnistu.toki pullolle tuli hintaa mut hei,speciality is what sets us apart.siinä tuli sitten mieleen ett tollasen ku tekis esim punasen civikin pintaan niin saatana ku tiput kattois ett mikämikä huttusella o sivikis!!!
     
  4. ChevyVan

    ChevyVan 1st gear

    Kyllä se jytinä on kivempaa kuin vitunmoinen vinkuna :wink:

    Elkeekä maalailko raitoja tai muuta typerää, yksivärinen on kaikkein paras...
     
  5. pas2

    pas2 Gearhead

    Et ole päässy kokemaan kunnolla vinkuvaa peliä, kun noin sanot. Kyllä minä ainakin nostan hattua 1,5 litran koneella kympin aikoja tahkoaville.
     
  6. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Vuosi sitten tuli nähtyä ryssien 500 ML Mersu maasturi jota oli tuunattu. Autossa oli 22 tuuman vanteet ,rosteri karjapuskuri, levitetyt lokarit ,ahdin konehuoneessa ja erikoismaalaus. Tämä maalaus oli kulta,puna,sinihilemaalaus mustalla pohjalla. Tuli mieleen heti 70 luvun hottentotti autot.
     
  7. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    ite just olin kyytis yli 400hv e30 bemarilla.
    kyyti oli melkoista täytyy myöntää mutta silti tykkään enemmän v8 at 7500rpm!
     
  8. Matti

    Matti Gearhead

    eikös tää ole aika noloa kiukuttelua???
    kukin taaplaa tyylillään!
    vaikka en tuning autoista pidäkään niin mitäs
    sitten???
    täytyy osata arvostaa himpun verran sitä
    muidenkin osaamista,vai?
    itselläni on ollut autojen harrastelussa
    suurena apuna niin mobilistit,linttakaverit kuin tuning-tytöt ja pojat. eikös se autoilu ole kuitenkin se pääasia???
     
  9. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Niin, tosta maalauksesta, et eiköhän niitä pikkuhiljaa rupea näkymään tuning vehkeissäkin radikaaleja maalauksia. Tarroilla se on jotenkin vaivattomampaa, mutta onhan tosiasia, että maalaamalla saa kyllä huomattavasti näyttävämmän lopputuloksen...Tarroissa vielä se etu, että jos kyllästyy niin saa helposti repästyä pois. Itse en kyllä laittas euroihin tarrakuvioita, vielä vähemmän jenkkeihin...Ja kunnolla toteutettu maalattu kuvio ei kyllä rupea kyllästyttämään...Mitä näiden vehkeiden harrastamiseen tulee, niin meiltäkin löytyy ilmavolkkari, sb camino, sekä tuning astra gsi, ja näitä kaikkia on mukava harrastaa..eli monimerkki/tyyli harrastajia ollaan....
     
  10. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Mikä pakko valita? Ei liene ihan laitonta jos vähän molempia harrastaa...
     
  11. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    pointti on se että kun alkaat rakentamaan,täytyy laitteelle valita tyyli.
    vai montako tuning prostreet offroad-autoa oot nähnyt?meilläpäin niitä ei pahemmin ole...eli jos hemmo ostaa astran,kattelee sitä niin se tekee ennen muutoksia siitä suunnitelman miltä se valmiina näyttää.
    joko selvis?
     
  12. AteV8

    AteV8 Gearhead

  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    No täs on nyt yks suomi tuning astra, johon on näköjään vähän panostettu maalaukseenkin. En nyt sitten tiä onko se niin "pienen maan järistyksen verran näyttävämpi"

    http://www.cardomain.com/id/jarij
     
  14. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    juuri näin!!!
    itse asiassa noi vanteet ja kumit on ostettu mun työmaalta ja eilen olin ko.laitteen kyytis.
    kaaret tuvas ja 4 kuppipenkkiä ja ASIALLINEN kyyti.ja maalaus sairaan maukas ja yksinkertaisesti tehty.mutta toimii!!!
    lisää näitä!!!!!
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuon farkkuastran maalaus on hauska. Värinvalinta tuntuisi ensi silmäyksellä viittaavan johonkin 1950-luvun jenkkiin. Ylä- ja alaosan voimakas kontrasti hämää silmää eikä alkuperää heti tunnista. Ja kuka on määrännyt että tuningrassien(kaan) pitäisi aina olla kaksiovisia. Kokonaisuus on vahvasti omaa itteään eikä kavereilta tai gti-lehdestä kopioitua.
     
  16. ninety

    ninety 1st gear

    joo, kyllähän se on niin, että jokainen tyylillään.. muuten tällaista keskustelua saa käydä (ja joka tapauksessa käydään) jatkuvasti. tosin kuuluhan tämäkin puoli harrastuksen luonteeseen. Mielestäni ei ole oikeaa/väärää, vaan jokainen tyylillään. Jos tykkää ruuvata jotain vanhaa metsälöytöä ja etsiä siihen osat kiven takaa/tehdä ne itse tai jos tykkää hakea uuden spoilerin kaupasta ja asentaa sen niin antaa mennä vain. Minua ei haittaa yhtään. Niin kauan se on kivaa, kun itse pitää siitä mitä tekee!!! Itselleen ne autot tehdään ajoon eikä yleisölle. Ja kun se oma laite on valmis, niin ei muuta kuin lämä lattiaan ja baanalle (liikenneturvallisuuden rajoissa...) t.tyytyväinen v8-harrastaja
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuning käsitetään valitettavan usein sellaiseksi että kaupasta ostetaan korisarjat, alustat sun muut ja ite korkeintaan kiinnitetään se mitä osataan. Och pappa betalar.

    No onhan näitäkin, mutta kovin ovat halveksittuja oikeissa tuning-piireissä, niissä kaikki tehdään itse, alusta loppuun tai ainakin muokataan jostain valmiista aihiosta jotain täysin uutta. Työtavat ja materiaalit on vaan täysin eri kuin jenkkien kanssa, kaikki tehdään järjestäen lasikuidusta. Maalausta harva tekee kuitenkaan itse, kyllä se kuitenkin jätetään ammattilaisen hommaksi, pohjia tehdään tietty itse niin pitkälle kuin pystyy.

    Niin, ja jokainen joka on tekniikkaa kutitellut, tietää miten paljon työtä, osien muuttamista ja omia osia pitää tehdä että saa homman toimimaan.

    Minä arvostan käden työtä, oli materiaalit tai kohteet mitä vain. Persoonallisuudesta ja 'päivän muodin' rikkomisesta saa kyllä pisteet kotiin minun silmissä.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    En tiedä missä tuollaisia "tosi" tuunaajia sitten on, ainakaan näyttelyissä tai tapaamisissa ei ole tullut kukaan autoa syvästi halveksimaan sen takia että siinä on kaupasta ostettu korisarja.

    Ikävä tosiasia on, että Suomesta ei montaa ihmistä löydy, jotka osaavat itse tehdä lasikuidusta korin osat. Sellaista kyllä näkee paljon, että puskuriin on työnnetty vaneria ja kittiä ja vieläpä ne muijan sukkahousut jolloin puskuri painaa niin paljon että sitä joutuu pari ukkoa asentamaan.

    Asiasta: Kyllä kunnon maalauskin kuuluu uusienkin autojen rakenteluun. Yleensä se hinta vain rajoittaa noita maalaus haluja. Esim. oma maalaus olisi tullut ilman yhteistyökumppaneita maksamaan lähempänä 6k€, joten nuo teippaukset ymmärtää jos niillä saa näköä.

    Hannu
     
  19. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    aika halapa maalaus,,,meilläpäin tommosella hinnalla yleensä vedetään jo rekkoja väriin...
    tais olla kamis-väri kyseessä?
     
  20. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    En tiijä muualla, vaan omissa piireissä tuunarit on yleenä alottanu vähä kerrallaan, esim. vanteet, sisusta (lue:ämyrit), levikkeet tms. Sitte kun se on rakenteellisesti valmis, niin sitten on sen maalin vuoro. Näin meillä päin. VBielä noista levikkeistä, en tiedä mitään niin tyhmän näköistä ku jätkät ajaa korollalla, sivikillä tms. jonka puskurin modaus on vähän kesken, eli kuitu pinnassa, ja silti on pakko ollu keskeneräinen paikalleen laittaa... ruman näköistä.
     

Kerro tästä muillekin!