Tuning Dart!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja AteV8, 3.1.2005.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Nyt ois vähän sellanen meininki että "tuning" tulee, olet valmis, tai et.

    Mitäs olette mieltä mun nykyisestä projektista?

    Dodge Dart 4d custom "NUstom" (318)

    Autoon tulee kaikki mahdolliset "neonit" sun muut erikois valaistukset, esim. ajovalojen sisään asennetaan "lisäparkit" jotka vaihtelee iteksiään kaikkia sateenkaaren värejä. Vastaavanlaiset valot tulee myös valaisemaan valkopohjaisia mittareita. Ja tietysti tehdään lasikuidusta valoille (mustat) kuoret jotta biili näyttäs vihasemmalta, ei siis väsyneeltä niinku jenkkien kromiluomet tekee.. Takavalotkaan ei säästy vihaiselta kiintoavaimeltani... :mad:

    Ja tottakai koska kyseessä on "NUstom" niin autoon tulee (/tuli) kaksi 12" subbaria erikoiseen koteloon masennettuna, 7" töllö ja pleikkari2 keskikonsoliin (joka tehdään tod. näk. lasikuidusta) jne. jne....

    Konepeitto tulee olemaan se mistä auto lopulta tunnistetaan (ja jonka takia viimeistään joku haluaa polttaa auton)... Mutta ehkäpä pidänkin loput salaisuutena että jää vielä n. 70% muutoksista yllätyksiks...

    Tällä hetkellä keskitytään ruoste vaurioiden korjaamiseen, eli jos kaikki menee niinkuin pitää ni auto on vasta EHKÄ ens himokseen ajokunnossa ja rumassa pohjamaalissa, mutta aattelinkin ärsyttää teitä jo näin etukäteen että jos vaikka saisin niin jyrkkää ja vihaista kritiikkiä että saisin lisää energiaa hitsailuun... :rotfl:
     
  2. Camaro^

    Camaro^ 1st gear

    En nyt tiedä tuleeko hieno Dartista, mutta mielipiteensä kullakin...
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    En tiedä minäkään, ja silläpä sitä rakennankin. :D
     
  4. HEMI

    HEMI 1st gear

    Mitä sä haluut että mä sanon? kun mä olen sanaton :eek: :lol:

    Ai dartissa on luomet....... :odroll:

    No kun tollasen teet, ni teet sit kans hienon ettet nolaa meitä jenkkimiehiä :rotfl:

    Yks pieni pyyntö olis....... että ethän laita hillitöntä taka spoikkaa :rotfl:

    Joo ei muuta kun onnee ja intoo vaan rakenteluun. :wink:
     
  5. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Kyl siihen siipi tulee, mut ihan sellanen "alkuperäsen" näkönen.
    Viime keväänä kyl uhkasin lähinnä vitsillä laittaa himos rallittelun ajaks siihen ison alusiiven, mut onneks en saanu autoo edes käyntiin ja jouduin tyytymään kaverin deltan kyytiin... :)
     
  6. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Nii ja koska kyseessä on "NUstom" niin toki siinä pitää olla alkuperäisestä poikkeava maski ja mielellään alumiininen mallia "kromattu putki". Eli jos joltain jostain kumman syystä sellanen darttiin löytys ni saapi pistää yv:tä. Alu verkkoa en näin isoon reikään viittis laittaa...
     
  7. mikko69

    mikko69 1st gear

    Hei sää oot asiamies!! olen täysin samoilla linjoilla kanssasi. täältä on valmistumassa samaa tyyliä noudatteleva fairlane :lol:
    laita kuvia projektin eri vaiheista jos viittit foordi_mikko@luukku.com
    ja kovaa kannustusta projektiin täältä suunnalta :lol:
    (mun projekti on vasta alkuvaiheessa :oops: )
     
  8. Tweek

    Tweek Gearhead

    Juu, ei tota tarvitse muutoskatsastaa, ainakaan jos tingit hieman, etkä laita kuin sen yhden pakoputken pään.
    Sikstoisekseen kahden tai, kuten ammattilaiset käyttävät, jopa kolmen pakoputkenpään asentaminen joko sarjaan tai rinnan vaatiikin sitten jo kuljettajan ajokortiltakin hieman enemmän.
    Muistaakseni siihen piti saada joitain "erikoisehtoja" tai jotain, mutta AKE:ssa varmaan tietävät paremmin.
    Neuvoisin tekemään kompromissin ja pitäytymään vain yhdessä pakoputken päässä, jolloin mahdollisesti tarpeellisen kuljettajankin löytyminen voi olla helpompaa :lol:

    Anyway HAUSKAA HITSAUSTA! :D
     
  9. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Elähän tiiä vaikka tekisin ite sellaset taka vaimentimet joista tulee 2 putkee ulos.. Tuossa kun sattus olemaan vähän ylimmäärästä rosteria. :)
    Nojoo, mut rosterista aattelin tehä ainakin putkien loppuosat heti taka sillan ylityksen jälkeen, ni saa vähän erilaiset äänet aikaseks ja näyttääkin huomattavasti hienommalta ku nyt paikallaan olevat ruosteiset mehu pillit.

    Btw, kaveri uhkas tilata englannista darttiin flame throwerit, eli mun perässä ei kannata (sit joskus tulevaisuudessa) roikkua ainakaan muovipuskurisella autolla... :mad: :rotfl:

    Mutta mutta, miltäs fairlane tulee näyttämään? Hienoa huomata että en ole (suomessa) ainut joka ei häpeillen piilota cd soitintaan ehdottoman alkuperäisen sohvapenkin alle. :D
     
  10. impala67

    impala67 Double Gearhead

    onhan näitä perinteisiä laululinttoja ihan tarpeeksi nähty, mutta niin on myös kakkosnelkulla spoileroituja ladojakin...

    tee sitten kunnolla jos meinaat oikein antautua väsäämiselle; voihan sen dartin tunaroida tyylikkäästikin, siis auton muotoihin sopeutuvilla levityksillä. se vaatii tietty hieman malttia niihin hurjimpiin pakoputkivisioihin yms. eli ennemmin muokkaa sitä 2000-luvun dartin näköiseksi, "hitekrodi"...? enintään 16" vanteet, xenon valot tuplana keulalle, ruisku 318:aan jne?

    kohtuullisen hyvin rakennettuja tuuninkiautojakin on, mutta ovat kovin harvassa ...
     
  11. make l

    make l 1st gear

    Piti sanoa.,... mutta en sanokkaan mitään... :odroll:
     
  12. RG Racing

    RG Racing 1st gear

    makunsa kullakin sanoi koira kun pallejaan nuoli :eek: :eek: kyllähän jenkistä saa hienon tuning osillakin mutta sit se pitäs olla hillitty eikä mikään lasikuitupakkelisiipilevikeneonvaloputkenpää viritys... mutta ihmisiä on joka junaan ja joku jää vielä asemallekkin!! (en tarkota nyt tällä tätä ATEV8 vaan yleisesti) tehkööt jokainen tyylillään
     
  13. mikko69

    mikko69 1st gear

    ei oo ihan tarkkoja visioita vielä, ku on tällä hitsaus asteella viä! ajatukset kehittyy sit rakentelun myötä, mut samaan suuntaan oon menossa ku sinäkin! kai sulla sit erillis penkit siinä on eikä mikään vanha sohvan ruttana?? :lol:
     
  14. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    tuosta valo hommasta,eikös sateenkaaren värit oo kansainvälinen homo tunnus? :rotfl: :rotfl: :rotfl: laitahan kärrystä kuvia od:hen kunha saat valmiix
     
  15. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Hmm.... Kannattaa sitten miettiä missä tilanteissa sitä liekitystä käyttää, voi nimittäin tulla kalliks jos pollarit näkee, tai sit saattaa sattua nekkuun jos tarpeeks grillaa takana ajavaa autoo....

    Innolla (ja kauhulla) odottelen mitä tuosta projektista syntyy, ainakin ainutlaatunen siit on tulossa :p
     
  16. TiGGer

    TiGGer 1st gear

    Käydäänköhän keskustelu aidosta myötätunnosta?
     
  17. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    Tosiaan kaikki rakentaa miten tykkää... Ei nuo omatkaan projektit ehkä kovin hienoja tai tyylin mukaisia ole mutta ovat kumminkin... :lol: Itse tykkään tehdä vehkeet siltä mitä itestä tuntuu eikä mitä muut sanoo vaikka vaikuttaahan se paljon jos muut vaan haukkuu... Mutta tämä dartti kuulostaa jännältä vaihtelulta... Laitappa kuvia niin nähään millanen härveli sieltä tulee... Tai sitten kun saat niitä muutoksia tehtyä ni sit niitä kuvia...
     
  18. Jome

    Jome Gearhead

    No voi zeesus...nooh jokainen tekee omalleen mitä haluaa :rotfl: :rotfl:
     
  19. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Levikkeitä ei tule! Sit jos joskus (kaukana) tulevaisuudessa rahat riittää ni hommaan jonkun vm.2005 mustangin ja levittelen sit sitä, mut darttia en aatellu kuitenkaan niin totaalisesti raiskata... :rotfl:

    Ruiskusta olen kyl haaveillut, mutta mistä autosta sellasen sais ryöstettyä??? :eek:

    16-17" vanteetkin ois kivat, mutta taidanpa ostaa sellaset vasta sit ku näyttää siltä että rahalle ei yksinkertasesti ole muuta käyttöä. Toistaseks 14" "pyöreereikäniittikromi" vanteet näyttää ihan tarpeeks hyvältä... Niihin tietty 80-luvun tuninkia eli valkoset tekstit. Mä tykkään! Mutta kaikesta toki saa olla erimieltä.. :argue:
     
  20. AteV8

    AteV8 Gearhead

    ...ja jotkut jää sen junan alle...

    Btw, vaikka sun upean hienon mahtavan matalan nopeen hopeen *****in lohko lämppäri onkin kadonnut, ni voisko mun dartissa olla siltikin ehjät laatikon sisukset?
     

Kerro tästä muillekin!