Tuning polkupyörät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja Rollo-Bike-Tuning, 6.8.2004.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Pikkupoikina tsiikattiin kateellisena kun moottoripyörissä oli 2 pakoputkea joista tuli savua (2 tahtisissa)

    Käytiin tonkimassa roskiksista kaljatölkkejä ja leikattiin toinen pää auki ja toiseen päähän pistettiin ilmareikiä. Kiinitettiin tölit polkupyörien takahaarukoihin rautalangalla ja tehtiin "pakoputkien" sisään nuotiot, polttaen pieniä muovinpaloja yms.

    Näin meilläkin oli oikeat savua tuottavat pakoputket pyörissämme.

    Ja räpätin oli itsestäänselvyys.
     
  2. Aika hauskoja viritelmiä on ollut teillä :D
     
  3. Heeeeetkonen. Uus tuunaus idea synty mutta pitäs saaha tietää miten toteuttaa se.
    Elikkä, meinasin jotaki niinku neon valoja tonne pyörän alle. Oisko ideoita miten tommosen valo idean vois toteuttaa dynamolla ja kevyellä rahapussilla ja maholisimman halavalla.
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Dynamo ei taida antaa tarpeeks voltteja.

    Miten olis ledivalot?
     
  5. elokuu

    elokuu 1st gear

    Jotain tähän tapaan vai?
     
  6. Ehkä vähän pienempiä valoja. Mutta mitenköhän tuo on saanu virrat noihin valloihin?
     
  7. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Autolaturi tarakalle hyrräämään ja hihnaveto takanavasta ja sitte helevetinmoinen polkeminen ettei valot ala hiipumaan... :lol:
     
  8. 454SS

    454SS 3rd gear

    Kuvia kehiin :eek: Oma fillari on valmistettu 1930-luvun lopulla ja on lähinnä kustom-tyylinen. Osia on tullu yhdisteltyä myös 50-luvun pyöristä ja valkosivurenkaat kuuluu tottakai asiaan. Fillari oli työn alla reilu pari vuotta ja ollut valmiina reilu viisi vuotta. Hintaa rojektille kertyi enemmän kuin kohtuullinen uusi maastopyörä olisi maksanut ( takaratas, etunapa, kaikki laakerit uutta 50-luvun kamaa erään Lappeenrantalaisen polkupyöräliikkeen hyllystä, straipit..., mutta eipähän tule toista samanlaista vastaan. Kuvia tulee sitten kun saan niitä jotenkin laitettua nettiin.
     
  9. Ledivalot toimis semmosella moottoripytörän akulla
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Pikkupoikana mä sain yhtäkkiä päähäni saada kunnon valot pyörääni.

    En muista mikä älynväläys oli että piti olla 4 dynamoa.

    Mä otin pikkusiskon fillarista dynamon, ja ostin markalla kaverilta vielä 2 kpl ja laitoin ne pyörääni (2 eteen ja 2 taakse)

    Sen jälkeen asensin faijan autosta ylimääräisen Hellan lisäkaukovalon paikoilleen, Oli muuten hieno ISO krominen valonheittäjä.

    Ei muuta kun piuhat kiinni ja dynamot päälle, ja kapusin pyörän selkään.

    Ensimmäinen havainto oli että aika tahmeata oli eteneminen, hullun lailla sai polkea että sai pyörään vauhtia.

    Pettymys oli melkoinen kun kurkkasin stongan yli eikä muistaakseni lamppu edes kunnolla hehkunut.

    Hiki päässä takaisin kotiin ja rojut irti.
     
  11. Camaro^

    Camaro^ 1st gear

    Minulla rakenteilla aika omituinen tuning pyörä, tai en tiedä, että onko se tuning... No kummiskis aloitin siitä, että tein semmosen 130cm pitkän etuhaarukan, takahaarukkaa levensin koska siellä vanha autonrengas johon olen laittanut rattaat, rungon maalaan mustalla jo joitain kohtia kromilla ja punaisella, uudet metallipedaalit on pöydällä, käsijarrut kanssa tohon oon jo ostanu.. Että siitä se lähtee! Toinen projekti minkä oon alottanu, kun ollu talon nurkissa pyöränraatoja niin, kolmesta mammiksen rungosta oon ruvennut tandemia väsäämään :D
     
  12. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ne Raleigh chopperit oli käsittämättön makeita! Hieno sifteri levee takarengas yms! Ja todella kalliitta nykyään.
     
  13. kinde

    kinde Gearhead

    Ei nyt ihan tuuninkia , mut vähän hottia ja mobilaa; Kunhan ehdin niin pörrään 40-luvun kampivehkeellä moottori päristen kruisinkiin.Tallella on siis isoisän vanha moottorifillari.Mekaanisella kytkimellä varustettu etutarakka kaks-tahtimoottori joka pyörittää eturengasta."etuveto"Saas nähä mitä nykyvallesmannit tykkää!!!!!
     
  14. MANONTHEMOON

    MANONTHEMOON 3rd gear

    joo

    juu.. ite oon kans suunnitellu tota alustavalo systeemiä pyörään. katellaan sitte mitä siitä tulee.
     
  15. MANONTHEMOON

    MANONTHEMOON 3rd gear

    nyt oon saanu jo jonkunnäköstä härvelii kasaaan.. laitoin semmoset alustavalot pyörään. laitoin kaks patterii, ja niistä johdot ledi valoille pyörän alla (punaiset). ja tottakai kytkimen ohjaustangolle. :D en tiedä kauan ne palaa yhillä pattereilla mutta palaa kuitenkin ;D
     
  16. kmovat

    kmovat 1st gear

  17. MercComet

    MercComet Gearhead

    Komeita on polkupyörät ja tuommoinen chopper (^) olis tosi pähee.

    Keväällä ihastuin koeajollakin kaverin todella siististi ruosteiseen ja tasaisesti pintapatinoituneeseen '50-60-l rust-mummopyörään. Vaikea sanoa missä oli moinen pintaruoste päälle tullut. Ehkäpä katoksessa tai perunakellarissa oli ollut lievästi kosteassa. Silmät oon auki pitänyt fillareiden suhteen, jos talvella näpertelis jonkun itsellekin (jos ja kun muilta projekteilta kerkeää).
    Harmittaa jälkikäteen tietty kun oma vanha Jaguar:kin aikoinaan pääty kaatikselle ja samoin kai isovanhempien hienokuntoiset menopelit jokuset vuodet sitten. Mutta ei silloin pahaa yhtään tehnyt... :(

    Oon pyrkinyt katselemaan sillä silmällä fillareitakin ja kennollakin on muutamat tapahtumissa; 1, 2, 3, 4, 5
     
  18. jus57

    jus57 Gearhead

    fillarit

    Katoppas,olipas Kimi päässyt viimoiseen kuvaan ja tekijän jalka :lol:
     
  19. MercComet

    MercComet Gearhead

    Pähee fillari Kimillä! Omasta vastaavasta muksuna tein porakoneen :rotfl:
     
  20. rocker79

    rocker79 Gearhead

    Katohan, oot bongannu emännän auton ja meikäläisen fillarin 8) http://public.fotki.com/MercComet/cars/ ... 998as.html
     

Kerro tästä muillekin!