Tuning & Styling -osaston tulevaisuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja Ylläpito, 19.11.2004.

?

Tulisiko "Tuning & Styling" -osasto sulkea?

  1. Kyllä

    25 ääntä
    29,1%
  2. En osaa sanoa

    11 ääntä
    12,8%
  3. Ei

    50 ääntä
    58,1%
  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Pro Touring oliskin sopiva koska suomessa harvemmin tämän tyylinsuunnan jenkkimiehiä löytyy vanhemmasta päästä.
    Paitsi niitä jotka tuli esim. Hankoon kisaamaan ajamalla...

    Mutta Pro Touring on sanoisin lainattu eurooppalaisesta rakentelusta (eli tuunamisesta) jota oli jo 80 luvulla tyyliin SEC mersut matalaprofiileineen ja levityksineen....toki AMGn sarjoja esim. mukaillen mutta niinhän se menee...Racing ympyröistä tuning miehet saa ideansa enkä moiti yhtään.Myös muita esimerkkejä on vaikka kuinka 80 luvulta asti jossa korisarjoja etc on ollut.
    Syy siihen näkisin että tuningia halveksitaan on sama kuin silloin ennenkin..."kateus" siitä että joku osti uudehkon auton ja laitteli sitä.
    *tänä päivänä itse anna peukuja sille joka on tehnyt 80 luvun pelistä tuning vehkeen koska esim erikoismallit on edelleen vaikeita löytää vaikka halvempia ovatkin.

    Tehtaillakin on omansa
    Alfa=Zender
    MB=AMG
    BMW=M-sport
    Opel=Enem
    Audi=Audi Sport

    *kutsukaa nyt vaikka muakin Tunariksi jos siltä tuntuu mulle aivan sama.. mä rakennan autoja Vain Suorituskyky mielessä.

    Nytten vasta on suomessa Tuning nimi tullut tutuksi 20v. sen jälkeen kun se muualla euroopassa ollut jo vakiokieltä.
    Ihan kuten Bombersit...Streetfighter prätkiä ja elämäntyyliä oli jo ruotsissa 80-luvun puolivälissä lähintä esimerkkiä etsien.
    RR-kisojen varikoilla kuminpoltto ja keulimiset ja muu moottorihuliganismi oli vakiotouhua...ja Pidin siitä silloin ja nyt.
    Niitäkin moni jenkkikuski mollaa/si mutta sanonpa vaan että tehkää temput perässä....Ja näyttäkää Arvet...itse olen arpeni "ansainnut".
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jos aika riittää niin siitä vaan...muuten anna jokaisen osasaton itse hoitaa tehtävnäsä...kyllä se jenkkikuski kun tarpeeksi nenilleen saa oppii pitämään suunsa kiinni jos ei mitään rakentavaa ole sanottavana.
     
  3. makke

    makke 1st gear

    Näinhän se on. Ehkä oltu liiankin suvaitsevaisia juttujen suhteen.
     
  4. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    jotenkin vaan tuntuu typerältä komentaa aikamiehiä lopettamaan tuning vittuilut..

    kai sellanen perus pään aukominen on ihan ok SILLOIN kun kyse jostain hiluvitkuttimen liimaamisesta mut mielestäni asiallisiin kysymyksiin..
    (onko niitä) voisi vastata se joka tietää ja jättää turhan louskutuksen pois (niin juuri, tämän mitä itsekkin juuri tässä teen :odroll: )

    enkä minä yhtään ihmettele että ns. tuuninki hemmot nauraa ns jenkki miehille ja päin vatsoin, kummatkin pitää omia vermeitään ainoana oikeana ja ei missään nimessä sotkeennuta toisen leirin asioihin paitsi vittuilu mielessä, aika valitettavaa sinäällänsä.

    miksi tämä pitäisi poistaa, ai siksi että herra kuutiotuuma ei jaksa lukea herra tommysbilletin kysymyksiä??? ei näitä ole pakko lukea jos ei kiinnosta! saatika mussuttaa lasikuituvillen edesottamuksista..

    tietysti valvojilla turhaa hommaa kun joutuvat asiattomia viestejä poistamaan mutta eiköhän tuota taakkaa voisi jokainen keventää jättämällä sen saatanan turhanpäiväisen mussutuksen pois :mad:

    kiitos ja anteeksi..tulipahan avauduttua :wink:
     
  5. topelius

    topelius 1st gear

    No siinä tapauksessa jos modet jaksaa pitää kuria yllä, niin ei kai tästä haittaakaan ole?

    Asiattomille kommentoijille parin viikon matka banaanisaarille..? :wink:
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "kai sellanen perus pään aukominen on ihan ok"

    Totta. Viimekesänä näin kun joku oli maalannut Nissaniinsa auton yli menevät SS-raidat. Teema on sinänsä ok, mutta kun tämä saatanan tunari oli maalannut ne 10-15 cm vinoon ja leveys vaihteli niin että lopputulos oli aivan hirveä.

    Puhumattakaan mulkusta joka oli asentanut ralliratin Corollaansa yhdellä peltiruuvilla alkuperäiseen rattikeskiöön. Oli vain sahannut alkuperäisen ratin kehän irti. Tästä oli juttua lehdessäkin.

    Silloin vittuilu on enemmän kuin aiheellista.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Racing raitoja nyt on nähnyt neliovisessa Chevy2 sessakin ......ihan yhtä typerää.
    Ja en ole pidättäytynyt vittuilulta silloinkaan...livenä ja päin naamaa.

    Mutta joo kyllä luulis että omatkin hoksottimet sanois että joku viritys on hengenvaarallinen / kamala kait se meidän "vanhempien esimerkki puuttuu" kun jannut ei osaa enään "mitään".

    Itse totean vaan että toivon ja uskon että darwinin teoria toimii. :odroll:
     
  8. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    :odroll: huhhuijaa... luonto yleensä korjaa oikeasti tyhmät pois keskuudestamme, harmi vaan et monesti menee muita mukana :x

    enkä nyt sitten tarkoittanut tuunareita tai töttörötukkia vaan ihan yleisesti tyhmiä :p
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    no itse olen ainakin aika moniruokainen mitä pidemälle harrastuksessa olen edennyt...koska myös muita harrastuksia olen huomannut.

    Niin tuning miehet ja jenkkiukot ainakin Roadsportissa on suht sulassa sovussa ja siellä kaikki koittaa puhaltaa yhteen hiileen.
    Ja näin se kisaporukoissa yleensäkkin...enemmän yhteistä on kovan suorituksen tavoittelussa kuin merkissä millä ajaa.

    Kyllä ne paatoutuneimmat löytyy yleensä muualta kuin radalta.

    Mutta Styling miehet ja Hifi ukot onkin sitten asia erikseen... kun ei ole mun juttu niin en jaksa syventyä.
    Hyvältähän joitain luomuksia on kattella/kuunnella mutta siinä kaikki, spekseihin tai vittuiluun asti ei jaksa paneutua noissa.

    Mitä tulee tohon tuning vs jenkkiukkoon niin molemmat on vuorottain hiljaa...toinen ympyrä ympyrä radalla toinen stripilla ja tuloksesta ei tiedä kumpikaan etukäteen yleensä mitään ennenkuin on kokeiltu.

    On kympin meneviä euroja/japseja kadulla jotka linkoaa huomattavasti myös mutkaan tai pidemälle kuin vartin matkan ja sekös pistää monen paatoutuneen jenkkimiehen ihmettelemään.
    Mutta siitä lujempaa kun aletaan menemään niin aika viiva-painotteisia alkavat olemaan.

    Kuulinpa tässä juuri erään joka mielestäni on aina ollut vannoutunut jenkkikuski ja 40+ jo jonkin matkaa että on ostamassa Mk4 Supraa...niin ne ajat muuttuu...ja 572 Merlin on kaupan.
     
  10. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    EVVK. :argue:
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Jaa-a aika turhahan tämä palsta täällä varmaan on, euro ja japsiharrastajille on omat kerhonsa. Ainoa mitä vois järkevästi palvella olis mun mielestä tuoreempien jenkkien tuunaajat.

    Itse kehtaan tunnustaa että kuulun tähän tuning porukkaan jossain määrin, edellinen isompi projekti oli tälläinen -> http://www.alien2nrs.com/acs_2004/image ... ge113.html ja nyt kun ton menin myymään niin seuraavakin projekti lienee japanin ihme, jossen sitten innostu tota dodgee "riisaan". Mutta pääasiallinen harrastekohde on vanha ooppeli ja jenkkienkin kanssa tulee aika paljon pelattua niinpä täälläkin pyörin, mun talliin sopii aivan hyvin rinnakkain Manta, ensikesäksi todennäköisesti Skyline tai mk4 supra ja tulevaisuudessa jossain vaiheessa pakko ostos on pitkäaikainen haave eli -68 Charger ilman mitään ristiriitaa tyylisuunnista tai valmistusmaasta.

    Sanottakoon että "Tuunaajat" on kyllä paljon myönteisempiä jenkkiautoharrastusta kohtaan kuin porukka täällä riisejä, itselle ei tulisi pieneen mieleenkään kysyä mitään tuninkipalstalla, vastauksen tyylin kun tietää takuuvarmasti. En ihan taysin ymmärrä mikä tuoreemmissa rakennetuissa autoissa tämän palstan kirjoittelijoita ärsyttää mutta mulla ainakin on jostain sellanen käsitys että yleisemmin nää päänaukojat on linttamiehiä tms. tolppa kuskeja. "Todellisten" harrastajien kanta tuntuu suopeammalta...

    No mitä näistä vääntämään, yks tykkää jenkistä, toinen japsista ja mä vähän kaikista. joka tapauksessa mun kanta on että poistakaa koko alue niin ei tarvi kenenkään mieltänsä pahoittaa
     
  12. TiGGer

    TiGGer 1st gear

    mutta nähtävästi näitä uudempien jenkkien "tuunaajia" ei ole Suomessa kovinkaan paljon, tai ainakaan tällä palstalla ei kovin monta juttua ole ollut niistä.

    ja yksi syy ymmärtääkseni tämän palstan olemassa oloon on juuri tuo edellä mainittu.
     
  13. J

    J Gearhead

    Jos tollaanen olis mahdollista, niin sitten mie muutan palstan säilymisen suhteen ilmoittamani "ei"n "kyllä"ksi. Muutoinhan tää on ihan pelleilyä...

    Onko tuo nyt sitten ihme jos esim. joku uudemman jenkin tuunaaja hakeutuu muille foorumeille, kun about 90% kyseisen palstan "keskustelusta" on juurikin sitä asiatonta lätinää. Johan sen sokeakin näkee ottaluullaan että jos jotain asiallista kysyy tai kommentoi niin nenilleen saa.

    Niin, ja on kai tuning-tyylillä tehtyjä amerikan valmisteitakin. Ei tieteskää niin paljon ku perinteistä vokkelo-ooppeli-bemaria mutta jotai kuiteski. Esimerkkinä vaikka tämmönen...
     
  14. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    En nyt tiedä mitä noilla "jannuilla" tarkoitat, mutta harkitseppas sanojas, ei kaikki "jannut" oo samanlaisia...

    Nimim. 19v.


    Ja tästä tuning-osastosta, ei muuta kun tiukka kuri ja asiattomat viestit pois, jos ylläpidolla liittää poweria siihen.
    Jos ei kuri pysy niin osasto sulkipois, kyllä ASIALLISET kysymykset voidaan käsitellä tuolla kori tai jarrut ja jousitus palstoilla....
     
  15. makke

    makke 1st gear

    Tossa jo siivosin viestejä rutkasti noin kymmenen ekan osalta, siirtelin, poistelin ja avasin suljettuja keskusteluja kun ne ensin moderoin asiallisiksi. Joku sen jo saattoi huomatakin?
    Jatkan työtä kunhan ehdin. Eli poistelin pääsääntöisesti kaiken joka ivaa tätä rakentelusuuntausta. Ihan saman arvoista se on kuin esim. kustomointi, eli mitä sitä turhia mollailuja lukemaan tässäkään palstassa...

    Ja ei kun taas harrastetetaan hyvässä hengessä! :wink:
     
  16. Duramax

    Duramax 1st gear

    Itse n perusta pätkääkään noista muovihimmeleista mutta täytyy kai kaikkien myöntää että joidenkin "tuninki" harrastajien käden jälki on HELVETIN HIENOA eli siinä mielessä meidän jenkkiharrastajien kannattaa kyllä arvostaaainakin sitä osaa tuninki porukkaa joka tekee rassit itse ja vieläpä viimeisen päälle joten antaa poikien pitää oma osastonsa ja yritetään vittuilla silleen kohteliaasti ja melkein huomaamatta

    PS. ainut muovi minkä autossa hyväksyn on sen kuljettajan lompakossa
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    vittuakos postailet sitten....

    Ja eräälle jonka mielestä Autossa ei saa olla muuta muovia kuin lompakossa niin aika vanhaksi peliksi menee jos kaikki pitää olla metallia...kyllä itse sulatan esim. Flippikeulat 55 chevyssä...ja sellainen on ollutkin... :p

    *Tuossa tulikin hyvä pointti että 90% uusien jenkkien omistajista menee muihin foorumieihin kun täällä nämä reliikit mouhoaa mikä on Aito jenkki.
    Tänä vuosituhantena jenkit on ollut muoveineen nopeimpia kuin ikinä joten turha kuittailla mielestäni.
    Mulle jenkki-auto edustaa vain suoritsukykyä suht. halvalla.
    Ja tuunata sellaista voi jos haluaa..jos joku vetää siitä herneet nenään niin vetäkööt ...

    Tulee mieleen eräs tampio jolla olevinaan kustomkatiska mallia sämpyläbuick (Hirveä paskakasa jossa kitit ja maalaus mitä sattuu minun mielestä mutta kuvastanee miehen kaikkia autoja...eli pysyy tavoissaan)
    kuittaili kun tulin pikapesusta tehtaan muovihelmoin varustetulla jenkillä että mitäs ajelet tollasella pizzaraaserilla...sanoin siihen että mielummin silläkin talvella kuin jollain joka ei kulje.
    Meni vesipää hiljaiseksi kun totesin että mulla on ainakin mallisarjan suurin ja tehokkain käyttöautonakin... ja liikun sillä mieluusti kun se on puhdas....

    Että ei sitä konsensusta synny jenkkipiireissäkään....pitäisi vaan ajella "XXXXpaskalla" joka juuri ja juuri pysyy nipussa ja olla pers-aukinen jotta saisia eräiden "arvostuksen"....no olenkin aina sanonut että sellaisten asenteiden omaavien selkääntaputuksia en kaipaa enkä ystävyyttä enkä halua moisia edes nurkille tinkaamaan osia.
    Suksikoot persaukiset vaikka forssan rompe torille muitten nihilistien sekaan.
    Kyllä ne harrastajat jotka jotain saa aikaan ja pystyy ostamaan omaa kunnon duunit etc. jotta on mahis harrastaa....tai muuten vaan on taustat kunnossa.

    *tulee ihan noin isänmaanystävät mieleen...yhtä fiksua sakkia....
     
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    Onhan noita uusien tuunaajia olemassa mutta annas kun kirjoitat tänne niin Tosimiehet jotka dokaa lintoissaan joka palkkapäivän jälkeinen viikonloppu kuunnelleen jotain 50v vanhaa isoisän rokkenrollia jota kaikeiti seuraavaksi soitetaan haitarilla tangomarkkinoilla tulevat ja kertovat mikä on Oikea jenkki.... :rotfl:

    Uusia jenkkejä jotka on helppoja tuunauskohteita on kaikki itse asiassa.
    Mikä taasen on tuuninkia...nooh vaikka vanteiden vaihto uudessa tai vanhassa...
     
  19. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Kuule pahvi älä turhaan hae riitaa,mä postailen ihan minne mä haluun ja milloin.Täällähän kysyttiin tän palstan poistamista vastasin(postailin)siihen.SÄ voit kehuu ittees miten haluut älä sotke siihen muita,vai olenko jollainlailla häirinnyt sinun toimintaasi.Tosta sun kirjoituksesta saa sen vaikutelman että minä olen tota mieltä.Toivoisin koko aiheen poistamista kun ei näytä olevan kuin yksi tyyppi joka näkee kaikessa jotain lässyttämistä.
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Siima siimaa....taas otti koukkuun ja herkästi.... :soosoo:

    *mäntsälä mielessäin... :rotfl:

    PS. Sitä saa mitä tilaa...eli postailen myös itse mitä haluan sä et estä sitä edes livenä .....tekis mieli nimitellä mutta en keksi sopivaa sinunlaiselle k***a*erseelle....
     

Kerro tästä muillekin!