Tuning & Styling -osaston tulevaisuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja Ylläpito, 19.11.2004.

?

Tulisiko "Tuning & Styling" -osasto sulkea?

  1. Kyllä

    25 ääntä
    29,1%
  2. En osaa sanoa

    11 ääntä
    12,8%
  3. Ei

    50 ääntä
    58,1%
  1. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    JEp... Mitää topiccia ei oo pakko lukea.
     
  2. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Olen harrastelut kohta 25 vuotta jenkkiautoja laidasta laitaan, entisöidyistä kustomoituihin. Mieleen tulee nuoruuteni 70-80 luvun taitteessa kun yritettiin v8, aluvanne, pystyperä autoillamme olla kamuja silloisten mobilisitien kanssa, seurauksena että saatiin vain vittuilua kuinka pilaamme kaikki aihiot ja suhtautuminen oli tyyliä; teille ei kyllä myydä mitään ja painukaa helvettiin meidän tilaisuuksista.
    Tämä sama suhtautuminen kohdistuu nyt näihin tuning harrastajiin, jotka ovat parikymppisiä nuorukaisia, niinkuin mekin oltiin silloin.

    Ihan säälittää ja vituttaakin tämä MEIDÄN jenkkiharrastajien typerä käyttäytyminen, kun pitäsi enemmänkin olla näin "vanhempana setänä" tukena, neuvojana ja ymmärtäjänä.

    Itse en ainakaan, sorry vaan, halua kuulua mihinkään umpimieliseen kapeakatseiseen kuppikuntaan. Kenenkään ei ole pakko olla asioista samaa mieltä ja tykätä kaikista virtauksista, mutta kiusaamisen ja paskanpuhumisen voi jokainen jättää väliin.

    En tiedä mitä nämä tunaajat sitten meiltä vievät? me vietiin aikoinaan samoja aihioita mobilisiten kanssa, mutta kuka meistä itkee noiden japsien ja eurojen perään vai onko ne donnat, kimulit, vosut ym. se kateuden aihe joka näiden tuningäijien kuvioissa pyörii?
     
  3. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Sehän on jokaisesta itsestään kiinni mitä mieltä mistäkin on, mutta mitä olen näiltä tuning-hemmoilta kuullut kommentteja, niin eipä paljon positiivista palautetta ole jenkeistä tullut...

    Toki pientä "kilpailua" tms pitää harrastus-suuntausten välillä olla, se on mielestäni ihan normaalia, kunhan ei mennä äärimmäisyyksiin, niinkuin jutut tuppaa välillä menemään, myös täällä od:ssa.
     
  4. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Ainiinjoo, tähän väliin vois heittää jutun tällasesta "välimaaston harrastajasta".

    Tuossa viime kesänä kun lpr:ssa ruisailtiin, niin oltiin nakkikopilla ruokaa tilaamassa, niin ihmeteltiin kaverien kanssa kun jostain tulee elviksen musiikkia.
    Vähän aikaa ympärille katteltuamme huomattiin että se tulee sellasesta tuunatusta nissanista.

    Siinä vähän leuka loksahti koko porukalla :-?
     
  5. Jome

    Jome Gearhead

    Aivan vittuilua tulee puolin ja toisin. Tuninghemmot osaavat myös vittuilun jalon taidon ja harvemmin heidän suustaan kuulee mitään positiivista jenkeistä. Eli mielestäni on aivan turha saarnata siitä, että jenkkiharrastajat eivät ole suvaitsevaisia...eipä tunnu tyyningheputkaan olevan.

    :odroll:
     
  6. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Näyttää olevan kiinnostava aihe kun parissa viikossa on tekstiä tullut kuudetta sivua. Tuning harrastaja ovat täällä varmasti vähemmistönä ja silti noin moni on sillä kannalla ettei sivuja tarvitse sulkea. Eipä ainakaan olisi aiheen viestit ´sekoittamassa´ jenkki harrastajien viestejä kun olisi niillekkin oma paikka.
     
  7. Sepi

    Sepi Gearhead

    Tähän sopii hyvin kaverin lausahdus: "Jos vittuilu loppuu, niin suu jää auki..." :lol:
     
  8. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    ja mitäs musiikki mieltymykset liittyy ajoneuvo mieltymyksiin.olen itse joutunut olosuhteiden pakosta ajamaan ooppelilla eikä siellä soi kolmannen kuoleman komppanian marssilaulut! tai toisaalta...
     
  9. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ja mulla soi jenkillä ajellessa teknohumppa, ei yleistetä...
     
  10. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Tarkennetaas vähän siis nää kaverit jotka sitä elvistä kuuntelivat, niin olivat myös sonnustautuneet "rokkimaisesti" muutenkin....
    Lieneekö sitten vaan kyytiä kaipailleet kylän nuorimmalta tms...

    Mutta, vittuilua tulee puolin ja toisin, siitä ei varmasti pääse mihinkään, mutta kannattaako tän od-porukan pitää yllä sisällissotaa????

    Yritetään me nyt järkevinä näyttää esimerkkiä tästä lähin, ja pidetään ne omat mielipiteet omana tietona! :-?
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    No tulee kait vittuilua jos Tuunaaja kuten minäkin hakee autolleen parempaa aikakorttia niin rata kuin stripilläkin eikä vaan sitä pehmeää lipumista....

    tossakin on jo monta kuppikuntaa...

    Eli itse vaikka kaluston perusteella olen täysin jenkkiautoilija en voisi ikinä omistavani mitään fullsize linttaa koska tykkään vain ripeistä jenkeistä ja siksi ei myöskään mitkään cruisareiden mielipiteet kiinnosta vitunkaan vertaa.
    cruisingit ei kiinnosta muutakuin häirikkö mielessä omalta osalta eli jos olen paikalla kumia palaa kyllä...ja etsin haastettavia.

    En myöskään jaksa turista missään lokasuojaan nojaten koko iltaa...tulkoot tutut tallille tai kotiin niin rupatellaan...samalla voi kattella jonkun pätkän tai lukea jotain mukavaa artikkelia.
    Mun mielestä cruisaajat on vähän kuin perhepurjehtijat....eroavat kaikessa kilpapurjehtijasta....monesti sillä kisaajalla kun on muskelivene lisäksi...
    Eli cruisari on kuin perhepurjehtija...riittää että vehje toimii niin että perstuntumalla kaikki on kunnossa....tämähän ei kisahenkiselle riitä missään nimessä.
    Ja tämän takia tiedän että tuunaajat, bomberit ja muut päänsä jäädyttäneet ovat enemmän sielunveljiä kuin nämä tötteröpäät (?)
     
  12. Jome

    Jome Gearhead

    Ite kun ajelen työkseni niin sen takia pidän enemmän cruisaamisesta...eli vastapainoa työlle, kuten myös kelkkaharrastukseni jossa saa kyllä tarpeeks vauhtia...
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ehkä tota joustoa ja suvaitsevuutta vois olla enemmän eri harrastetyylien välillä...

    Onhan uusimmassa HOTROD lehdessäkin valittu vuoden hienoimmaksi kaaraksi ruottalaisen ukon duunaama VOLVO pohjainen rodi! Ja samassa lehdessä esitellään ja hehkutetaan jotain supermakeita wrc ralliautoja ja höpistään jostain rovanperistä ja gröönholmeista.
     
  14. sik

    sik 1st gear

    pois vaan.
    ei tämän mikään tuninki voorumi tartte olla. niitähän on jo ihan liiaksi asti ja ovat lisääntymään pain. :mad:
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ymmärrän hyvin tuon kannan.
    Paitsi että jos olisin ammattikuski tien päällä en ajelisi metriäkään vapaa aikana muuta kuin veneellä.
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    No kyllähän street racerit ja muut kisahenkiset on aina suvainnut muutkin kuin itä-michiganin vehkeet...
    Se että onko sitten muut kuin pyörillään lujaa kulkevat vehkeet sytyttänyt muuta kuin ruumiinkuljetusmielessä on eri asia.

    Jos ette usko katselkaapas esim. noita tukholman poikien katukisoja...
     
  17. caballista

    caballista 1st gear

    Rankempaa moderointia kehiin ja toivotaan kulttuurin kehitystä. Osa porukasta voi olla sekä tuunareita että jenkeistä kiinnostuneita.
     
  18. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    Thyyningiä on vain yksi palsta OD:sta. Miksi sitä sulkemaan, vaikka alan harrastajilla onkin lukuisia muitakin foorumeita. Toimikoon siis linkkinä OD:n jenkkiharrastajien ja näidenkin välillä. Kyllä tässä kaikilla ja kaikille on tilaa.

    Verkostoituneisuus ja lukuisat kontaktit ovat kokemukseni mukaan yleisesti ottaen enemmänkin hyödyksi kuin haitaksi.

    Antaahan poikaitten olla täällä vaan, ei se ainakaan minun itsetuntoani uhkaa.
     
  19. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    tjaa...
    taitaa olla niin, että turhaa uhoamista ja mekastusta oman automerkin paremmuudesta ja ylemmyydestä on joka ikisellä suomalaisella autopalstalla. Itse suosin Buickia, mutta ihan sama minulle on jos joku haluaa rakentaa autoonsa lintulaudan ja 8 tuumaa paksun pakoputken.

    Olen sitä mieltä ettei täällä od:lla tarvita silti mitään thyyning osastoa. Harva kuitenkaan thyynäilee omia ameriikan autojaan.

    peace, kaikki bmw, mersu ja volvo heebot!
     
  20. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Ei tätä kannata poistaa...onhan se hyvä että joku palsta ottaa laajalti huomioon kaikki harrastajat suunnasta riippumatta ilman autorasismia...


    Jos ei aihe kiinnosta ei ole pakko lukea.
     

Kerro tästä muillekin!