Tuning & Styling -osaston tulevaisuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja Ylläpito, 19.11.2004.

?

Tulisiko "Tuning & Styling" -osasto sulkea?

  1. Kyllä

    25 ääntä
    29,1%
  2. En osaa sanoa

    11 ääntä
    12,8%
  3. Ei

    50 ääntä
    58,1%
  1. mikko69

    mikko69 1st gear

    olen samaa mieltä että toi projekti osasto vois kyllä tulla siihen tilalle!
     
  2. vakio

    vakio 1st gear

    tuning ruulz :)
    ite en seuraa teiän jenkki juttuja vuodelta nakki olevia autoja.. mut street & race sun muut ni niitä kyllä seuraan..
     
  3. mikkiss

    mikkiss 1st gear

    eiköhän niitä tuuninki sivuja ole sen verran enempi että voi tuon yhden sivun poistaa.
    montakohan vanhojen autojen keskustelu sivustoja muuten mahtaa netissä olla suomeksi?
    itselle ei hirveän montaa ole tullu vastaan.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sanos muuta! Kukahan täällä eniten pitää aiheesta meteliä ja haastaa riitaa jokaisen postaajan kanssa?

    Pitäskö sun käydä pyytämässä Prozac kuuri ja lopettaa niiden muiden nappien kiskominen?
     
  5. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Taaskaan en käsitä!! :eek:

    Onko nyt asiat niin että tuningia ja "tyylittelyä" ei hyväksytä olleskaan?

    Edelleenkin ja taas kerran sanon: Menee välillä kyllä hieman liian pitkälle tuo "viereisen tien kulkijoille" vittuilu!!! Ja "molempien" harrastajana olen nähnyt ja näen jatkuvasti asioita monelta eri suunnalta ja kyllä asia on niin että vittuilu menee liian pitkälle NIMENOMAAN JENKKI HARRASTAJIEN OSALTA!!! Tuning porukoissa hämmästellään ison koneen pientä litra tehoa ja jenkki porukoissa suoraan vittuillaan spoilerista ja telkkarista keskikonsolissa... ja nostetaan tietty esiin ne kaikkein huonoimmat esimerkit. :mad:

    Siispä ehdotan että tuning & styling osaston tilalle laitetaan osasto jossa töttörö tukat saa vittuilla toisilleen ihan vaan huvikseen.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vai niin? No onko täällä muita tötterötukkia vai oonko ainua?
    Jos ei vittuilu lopu, niin se jatkuu..
     
  7. Muki

    Muki Gearhead

    Jos se tunariväki ei olis niin stanan röyhkeätä sakkia liikenteessä niin voisi ollakin välittämättä. Tosin suurin osa on just täpärästi kortin saaneita tai ainakin sen oloisia.

    Meillä päin on kaksi ns. tuning-mäkeä. Niissä on hyvä tarkastella että mitenkähän se spoileri sitä vääntöä lisää.

    Huonosti.

    Myönnän että olen sortunut ja vajonnut toisinaan samalle tasolle, mutta alkaa olla mitta täynnä läpimädillä tuning-vectroilla rällääviä. Menisivät edes reippaasti ohi hyvässä kohdassa ja sillä selvä.

    Mutta ei, kun pitää roikkua päin seiniä suunnatut lisävalot päällä takapuskurissa kiinni.

    Joskus sitten tosiaan käy niin että oma kontrolli pettää ja tulee survaistua vanhaa paskaa tönärimoottoria kahen tonnin lotjassa jatkuvan 4-vedon kera. Just siinä pitkän ylämäen alussa. Ihan vaan siksi että se röyhkeily edes hetkeksi muuttuisi nolostelun puolelle.

    Mun puolesta on ihan ok jos pitää ajaa 20-40 km ylinopeutta. Senkun. Mä olen ollut tarpeeksi kolareissa että tiedän miten voi käydä. Kunhan vaan se ohitus kävis jotenkin puoliälyllisesti.

    Sekin on ok että pitää väkisin päästä hinnalla millä hyvänsä amerikkalaisesta tila-autosta ohi. Menkööt. Tosin välillä miettii ... no olkoon. Mutta mulla on todella usein iso nyytti kyydissä eikä tule mieleen heilutella lastia ajelemalla ylinopeuksia kun kokemus on osoittanut että sekään ei riitä, vaan ohi on päästävä pikku säilykepurkilla.

    Tähän tulee nyt sitten varmaan vastinetta että kaikki tuning-heput eivät ole tuollaisia ja että osassa on muutakin kuin kittiä.

    Varmaan. TOIVOISIN kovasti että jos ja kun se on niin sietämätön tilanne olla siellä pimeällä maantiellä vaarallisella hirvi- ja peura-alueella mun takana, niin menisitte ohi jossain muualla kuin täysin älyvapaissa paikoissa. Annan mielelläni tilaa jos koen että mua kohdellaan edes puoliksi ihmisarvoisesti, vaikka ajelenkin tympeällä työntötankomoottorilla ilman siipiä ja neonputkia.

    Ihan vain ja ainoastaan tästä syystä mitä on yllä selitetty, on aika vaikea suhtautua edes neutraalisti arvon porukkaan.
     
  8. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Ja TAAS keskustellaan siis harrastajista eikä harrastuksesta...?

    Kyllä niitä "röyhkeitä" kuskeja löytyy jenkki kuskeistakin, se vaan ei tule niin hyvin esiin seuraavien asioiden vuoksi: 1. monikaan ei jenkillä uskalla ajaa yli 80km/h. 2. bensaa kuluu poletettaessa huomattavasti enempi ku riisikipolla. 3. Jenkki harrastajia on vähemmän.

    Suurin ongelma mielestäni on "porvarit". Eli siis uudehkot mersut ja bemarit jotka painelee ohi ihan vaan sen takia että mahd moni ehtis näkeen että "porvarilla" on "hieno" auto...

    Mutta mitenkäs se nyt tähän yhteyteen liittyy??? :eek:

    Ottakaa oppia: http://forum.dynamiitti.com/viewtopic.php?t=12747
     
  9. Muki

    Muki Gearhead

    No mitäs tämä nyt sitten on. Jos ei harrastajista puhumista minkä juur minulta kielsit.

    Toisaalta, olet kyllä oikeassa sinäkin. Periaatteessa. Mutta harrastajat ja harrastuksen kohteet ovat enemmän tai vähemmän aviossa keskenään - ilman toista ei olisi toista - ja siten tuningista keskusteltaessa on ehkä paikallaan myös tarkastella profiilia.

    Ja kyllä on taivahan tosi että kun pelkästään työmatkaa vetää 140 km päivässä niin jonkinlaisen otoksen saa näistä kahdesta harrastajaryhmästä ja liikennekäytöksestä. Like it or not ei kovin hyvältä näytä siipiveikkojen osalta.

    Noi viittaukset siitä että ei voi ajaa yli 80 km/h ja että menee soppaa ja sitä ja tätä jätän omaan arvoonsa. Muunkinlaisia amerikkalaisia harrasteautoja on kuin loppuunajettuja 60-luvun kapineita.

    Tässähän tää tulee oikeastaan esiin miksi se menee aina kinastelun puolelle.

    Langan päissä on kaksi ihmistä ja erilaisia näkemyksiä.

    Ulkoiset seikat on hieman erilaisia ja tästähän saadaan leiriytyminen aikaiseksi. Sitten kun vielä soppaan heitetään suolaa tunnetuin keinoin, ihmekös tuo jos kinasteluksi menee.

    Itse tuning-autoja vastaan sinällään mulla ei ole mitään. Lähinnä oman rajoittuneisuuteni vuoksi en oikein niitä ymmärrä. Mutta kyllä ne mahtuu sekaan. Olen nähnyt niitä sen verran mitä olen ja monet menis mun makuun jos ne olis vähemmän videopelivehkeitä. Tulee ihan mieleen joku transformers-ikäisten juttu.

    Kuitenkin siellä seassa on taatusti ja tunnetusti väkeä jotka peuhaa tekniikan kanssa, ja sitä olis mielenkiintoista seurailla ja katella.

    Vaan kun tapahtumissa yrittäis asiasta jotain tolkkua saada, huutaa joku gangstarap niin kovalla että ei kukaan (tai ainakaan tämmöinen läski kalju torahampaineen) jaksa siinä norkoilla yhtään hetkeä.

    Onneksi drag racing kisoissa on nelareita jotka menee, ja niissä on aika harvoin neonputkia tai siipiä yms.

    No, tää on vaan mun omaa rajoittuneisuutta.

    Tosta liikennekäytöskommentista en peru sanaakaan, juttu on näin.
     
  10. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Joo... Ehkä on parempi että lopetetaan tähän... Ainakin tällä foorumilla.
    Jos vituttaa se kun ei oikein välttämättä tarkalleen edes tiedä mikä vituttaa niin ----> http://avaudu.org/

    Kyllä ilmeisesti näkemykset on niin laidasta toiseen (jopa minulla itselläni) että pakko se on hyväksyä että kaikki ei vaan hyväksy... Onhan tässä jo tullu ihan tarpeeks hypittyä trollina...
     
  11. Muki

    Muki Gearhead

    Jep. Let's shake hands virtually ja muistetaan että www on muutenkin paikka jossa joko tulee hulluksi tai on sitä entuudestaan, ja siksi pitää surffata kun tänkin ajan vois olla tallissa. Ainakin muhun tää lause pätee.

    Onhan se kieltämättä hassua miten voimakkaita tunnereaktioita nämä autot saa ihmisissä aikaan.

    Tuning on sellainen vedenjakaja, että mä ainakin tunsin itseni ensimmäistä kertaa vanhaksi pieruksi kun en vaan millään saanut ns. langan päästä kiinni.

    Siinä on erilainen kulttuuri ja erilaiset arvot ja luulin olleeni kaikkiruokainen mutta kun ei.
     
  12. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Niin laitamme pipot päähän ja niissä tekstit VÄKIVALTA LOPETTAA VITTUILUN.
     
  13. Jiihaa

    Jiihaa 1st gear

    Jenkkimiehenä kyllä välillä ihmetyttää, että otetaan noin tiukka asenne toisia harrastajia kohtaan, kun itse saa kokea kaikkia epäluuloja/leimaamisia oman harrasteensa takia - luulis sen opettavan hieman avarakatseisemmaks :eek:

    Ja jost puhutaan tuning & stylingistä, niin mitäs muuta esim. Jari Mäkikin myy etupäässä, kun kaikenlaista tuninki & styling kamaa JENKKEIHIN, ja melkein joka kolmas vastaantuleva jenkkivani on kokenut jonkinlaista tuunausta - että tuskin tämä foorumi kaatuu, jos annetaan tuning osaston olla.. Ja voihan siellä tosiaan ottaa esiin myös jenkki truck + van tuning ja styling asioitakin!

    Löysemmäks sitä pipoo :odroll:
     
  14. caballista

    caballista 1st gear

    Väkivalta lopettaa "VÄKIVALTA LOPETTAA VITTUILUN"-tuotteiden käytön.

    Yleensä kaikista syrjityimmät ovat kovimpia syrjimään toisia. Ilmiö tulee esille jo ala-asteella, entisestä kiusatusta tulee tilaisuuden tullen kovin kiusaaja.

    AteV8: "Porvarit" ohittavat 80km/h ajavat jenkkiautot 100 km/h alueella sen takia koska jenkkiauto ajaa hitaasti. Kyllä omaan hienoon autoon varmasti tottuu niin nopeasti, että sitä ei tarvitse esitellä mahdollisimman monelle. Jos autoa haluaisi esitellä mahdollisimman monelle niin kannattaisi ajaa mahdollisimman hitaasti. Silloin kerkeää olemaan tienpäällä pidempään => Enemmän vastaantulevia autoja ja ohittavia autoja. MOT
     
  15. enochian

    enochian 1st gear

    Itse en näe tuning-osastolla tarkoitusta tässä foorumissa. Vastauksia kysymyksiin saa vähän ja nekin pääasiallisesti epäasiallisia. KO. laitteisiin löytyy taatusti enemmän tietoutta ja keskustelua esim. niiden merkkikerhojen foorumeilta.

    Ja tämä ei ollut mikään tyypillisen Overdriven käyttäjän arvostelu, sillä tältäkin foorumilta löytyy paljon tietoa/taitoa eri merkkisiä autoja koskevissa asioissa.
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tai pitäiskö vaan ihan vetää suakin dunkkuun kun kohdalle osut ?
    miksi? loppuu lässytys äkkiä. ja hoituu nopeimmin sekin väittely.

    Se prozacista...
    Vitsi :) Vai ?

    Muista napeista en tiedä mihin viittaat..natikka kun olen aina ollut.

    Ps ja ketä kaivaa verta nenästä .....
     
  17. AteV8

    AteV8 Gearhead

    "ELÄMÄ OPETTAA, KUOLEMA LOPETTAA" -T. Rautiainen-
     
  18. Hellvis

    Hellvis 1st gear

    empä oo ennen tälläkään palstalla käyny,mutta eipä ole ennen näin hauskaa luettavaa ollu :rotfl: pidin itseäni joskus hauskana jätkänä mutta onpa täälä joku muukin lukenu pienenä kilon poliisia tai harjoitellut herjojen heittoa peilin edessä.itse en noista tööningi autoista välitä ,tekee mieli sylkästä kun spoileri ooppeli tulee vierelle gangsta räppiä huudattaan.niitä näkyy muutenkin ihan liikaa,mitä toivoisin taas enemmän jenkkien osalta, siis että tulisivat enemmän kuin kerran kesässä tallista pihalle.En henkilökohtaisesti ymmärrä miksi auto ajetaan vain kerran vuodessa cruisingiin ja sieltä heti peiton alle kotitalliin ihailulta piiloon (talvisäilytyksen ymmärrän).Itse kuulun tuohon "Talikko Elvis" porukkaan. mutta, vaikka auto näyttää paskalta eikä tekniikassakaan mitään muuta kehuttavaa ole kuin se että se kestää vaikka vetypommin niin tunnelma on aina kohdallaa kun cruisaamassa ollaan.Niin ja jos täällä on tuning äijät saanut tarpeetonta kritiikkiä,tahtoisimpa nähdä minkälaista palautetta itse saisin kun jenkistäni "tyhmiä" kyselisin jossain tuning palstalla.Itse vasta aloittelijä myönnän,mutta jostain se on aloitettava, ja eipä ole pappa betalar pohjalta...olikohan toikin ihan pakko pistää.. :D
     
  19. masa 90

    masa 90 1st gear

    kiinni ja äkkiä :mad:
     
  20. pallokala

    pallokala 1st gear

    onkos chevrolet matiz jenkki? :D
     

Kerro tästä muillekin!