Tunnel Ram vakiona 2023 letukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C5_Z06, 27.10.2021.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Aika hauska, startti imusarjan alla:

    [​IMG]

    Flat plane kampiakselin värinöistä kertovat, että alkuvaiheessa ne oli niin suuria, että öljynsuodatin irtosi itsekseen paikaltaan. Hhmhm...

    Saapa nähdä käykö kuin Fordin vastaavassa, sinänsä upeassa Voodoo-moottorissa, jossa myöskin isossa veekasissa sama haaste.
     
  2. Procharged Vette

    Procharged Vette 2nd gear

    Startin sijainti on tuttu jo 31 vuoden takaa niille jotka omisti ZR-1 mallin.
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    No katos vaan!

    Ajalta ennen internettiä löytyy tehtaan korjausohje, jossa C4 ZR1:n "ei starttaa" tilanteessa kehoitetaan tarkistamaan startin lisäksi myös lohkon keskellä oleva "ylivuotoreikä" ja ettei se ole tukossa. Ja samalla porata uusi reikä lohkoon hieman eri kohtaan.

    Näköjään Lotuksen insseillekin on sattunut moka... :)

    https://www.corvetteactioncenter.co...n-no-start-condition-replace-starter-485.html
     
  4. Procharged Vette

    Procharged Vette 2nd gear

    LT5 moottorin erikoisuus myös öljyn paluu lohkon kylkien kanavia pitkin.

    Youtubessa Kevin Oesten videot klassikkoautoista on hyviä.
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

  6. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Tämä ei tule koskaan toimimaan... mitä lie piipussa poltelleet :)

    "this engine is “lashed for life” and will not need adjustment."

    Ei ventiilien säätöä!
     
  7. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Toinen asia joka heti kävi silmään on halvat "peltiläpykkä" pressatut kollektorit pakosarjassa!

    Luulisi että GM tekisi mitä pienimmätkin viripajat tekee nykyisin; Ammatimaisesti TIG hitsattut kauniit mutkat, Etenkin kun kyse on kalleimmasta koneesta nopeimpaan autoon.
    Sellaisen hitsaajan saa Jenkeissä tilattua vaikka omaan talliin. Tulee Van'i täynnä erilaisia mutkia, putkia, flenssejä ja kaikki tarvittavat koneet ja TIG hitsi. Vääntää päivässä heders'it lähes mihin vaan koriin ja koneeseen.
    Mitoitukset parhaaseen tehoon voi olla pielessä mutta jälki hyvää ja edullinen hinta.

    GM tekee parhaat puikkokoneet. DOHC koneet yleensä susia. OLDS Aurora ja North Star tulee mieleen eikä Lotuksen tekemä pata näytä olevan hintaa nostattava.
    Ehkä Fordin etumatka DOHC koneissa pakottaa GMn lähtemään mukaan?

    Minulle riittää "Karvahattu LS" :) Best BANG for the BUCK".
     
  8. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kuka tekee ensimmäisen LS swapin C8 corvetteen?
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sen ylijääneen 8600 kiertävän tylsän pikkulohkon voi tuoda mulle. Pidän paikkaa varattuna sille tai 300SL mersun suoraruiskukutoselle (50-lukulainen), kumpi nyt ekaksi ehtii saapua.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Se veten moottori pitäis laittaa johonkin museokuntoiseen cedrikkiin. Ihan vaan suomalaisugrilaisen rakenteluperinteen kunniaksi.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  12. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Vaikka minä!

    Kun nyt olen katsellut luonnossa C8'a ja verrannut C7'kaan tekisin "LS swapin"; vaihtaisin autoja ja säästäisin $ 50 000....
    C8'n "Jääkiekkomaila" patti sivussa on ruma... ja muutenkin auto minusta halvemman tuntuinen kuin C7 vaikka maksaa tuplasti. Maku asia, kuten aina.
     
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    No mutta pitäähän aftermarket-spesialisteillekkin jättää jotain markkinaa!

    Ei siis syödä niitten pienien pajojen työtä...vaikka maksimiteho vähän laskisikin.

    Ja jos ei kulje, niin ainahan voi kromata, kuten ennenwanhaan ämericassakin sanottiin. Jy nöy!
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei niille aftermarket tavaroille tarvitse mitään oikeaa tarvetta olla, kyllä kauppa käy. Melkein mikä tahansa harrastus henkinen tuote, niin jenkki ensin ostaa tuotteen ja hyvä että on ehtinyt käyttää sekuntiakaan sitä, kyselee jo netissä "what are the best mods?" Ja sit tilaillaan!
     
    Hai tykkää tästä.
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Saadaan ne takuut pois siitä painamasta. Ihan tissiposkille ne on tarkoitettu.
     

Kerro tästä muillekin!