Tunnel Ram!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C5_Z06, 14.1.2023.

  1. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Noi on varmaan jotkut legendat.

    Muuntuva kurkkuinen eli imuputken pituus on muunneltavissa kierroksien tai alipaineen mukaan. Vähän niinkuin tpi "muunnos"
    Sopishan ne varmaan vanhemmalle jenkillekin
     
  2. Mä luulin, että tarkoitit muuttuvakurkkuisia kaasuttimia..

     
    Hupeli tykkää tästä.
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Vähän asian sivusta mutta kun katselee 20 imusarjan testiä LS-moottorissa, niin vakioimusarjoilla maksimiteho kyseisellä kombinaatiolla tuli 6900....7000 rpm.

    Mikä on aika korkea kierrosluku LS-vakioimusarjoille. Yleensä ne hyytyy siinä 6500 kiekan kohdalla.

    https://www.motortrend.com/news/20-ls1-intake-manifolds-tested/

    Se että vakioimarit antaa suurimman tehonsa noin korkealla ja toisaalta kun testimoottoria ei juuri tuon korkeammalle kierrätetty (7200 rpm näyttäisi olevan max) kertoo tietysti moottorin kyvystä hengittää. Ja joo, onhan siellä ruisku Tunnel Ramejakin mukana.

    MSD:n perinteisen mallinen LS-imari näytti tuottavan parhaan tehon 7100 kiekan kohdalla ja taisi olla käytännössä paras imusarjoista.

    Ja olihan siellä perinteinen 2x4bbl tunnel ramikin...:

    [​IMG]
     
    Fuselage tykkää tästä.
  4. fenix

    fenix 3rd gear

    Videolla kohdassa 5 min. David mainostaa stealth ramin välilevyn tuovan jopa +20hp.
    Tuota on vähän vaikea uskoa.
    Väittämän voisi vielä jotenkin uskoa ahdetussa moottorissa, mutta kun
    vaparimoottori imee ilmaa.
    Kurkkujen yläpään kun muotoilee trumpettimaisiksi, niin luulisi ilman löytävän tiensä imuventtiilin taakse yhtä kevyesti.
    Ei luulisi sivussa olevan läppärungon sijainnilla olevan merkitystä... Läpät kuitenkin aukeaa alhaalta >vaakatasoon ohjaten ilman kohti etumaisia sylintereitä ja läppärunko on kauempana etukurkkuja kuin grafiikka antaa ymmärtää.

    https://www.thirdgen.org/forums/att...pacer-holley-stealth-stealthram-extension.jpg
     
    Muokattu: 28.1.2023
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    meinaatko ettei vizardi oo noita sit dynottanut?
     

Kerro tästä muillekin!