Tuontiautojen veropäätökset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja dodge, 7.1.2006.

  1. three hundred

    three hundred Gearhead

    Ja kun viet auton rekisteröimis katsastukseen niin trafin ohjeen mukaan pitää luovuttaa alkuperänen rek. Todistus kopio ei riitä!!!
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    ei muuten tarvi luovuttaa. Se on sun omaisuuttasi ja kuuluu auton mukaan, kopion ne voivat ottaa mutta orkkis jää asiakkaalle. Ainakin mulla on joka auton title itsellä
     
  3. T5

    T5 Gearhead

    Minullakin on jokaisen auton title tallessa. Insinööri on ottanut kopion itselleen.
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    EU:n alueelta tuoduista otetaan alkuperäinen talteen ja lähetetään trafiin. Muualta tuoduista katsuri voi alkuperäisestä ottaa kopion ja antaa alkuperäisen omistajalle.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mut rekisteröinti katsastuksessa lie sillä merkitystä vaikka sen inssi veiskin, mut jos tulli vie ja nehän menee silppuriin 10 vuodessa ja se on lyhyt aika jos menee työt ja sairastuu, ettei ole valuuttaa laittaa ja sit poikakin 5 vuoden päästä on 18 niin eiköhän sen sille. 5 vuotta töitä ja leimalle niin katsuri sanoo et pitäis olla paperit ja soittoa tulliin ei he niitä säilyttele
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Re:

    Ei muuta kuin oikaisupyyntöä tullille :D Ei noin vanhasta kuulu maksaa autoveroa ollenkaan, kun sitä ei ole alkuperäisessä suomiautossakaan tarvinnu maksaa.
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mutta tästäkin voisi saada vajaan satasen veroa takaisin jos jättää oikaisupyynnön.
     
  8. tzeitzei500

    tzeitzei500 1st gear

    Tänään vihdoin tuli Lappeenrannasta päätös:
    '65 Galaxie 500
    Yleinen pyyntihinta 288,57€
    Yleinen myyntihinta 202,57€
    Autovero 86,45€

    Verrokkina samankaltainen 4-sarjan bemari kuin näytti monella muullakin olleen.
     
  9. three hundred

    three hundred Gearhead

    Tänään postissa tulli kirje.-69 jorkkeri 2dht. Vero 115.51€. Yleinen pyyntihinta 364,28€. Yleinen myyntihinta 255,00€, en todellakaan myy tolla!! Verokkina oli BMW 435I coupé 2d twinpower turbo aut. 225 kW. No en meinaa valittaa!! Maksan pois ja hakemaan kilpiä..... :eek: :eek: :eek: :eek:
     
  10. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Tulli on ollut ahkerana, myös tänne tipahti tänään verotuspäätös.

    Arvontaan meni aikaa 19 päivää, tulos tässä (Chrysler Newport Custom -71):

    - yleinen pyyntihinta 522,85
    - yleinen myyntihinta 366,00 (en myöskään myy tällä hintaa)
    - vero 44,8% = 163,96

    Ja verokkina tietysti BMW 435i coupe 2d twinpower turbo aut 225kw

    [​IMG]
     
  11. three hundred

    three hundred Gearhead

    Heh. Heh... Sulla uudempi kampe ja kalliimpi.... Huom. Vero!! TV. Yläpuolen ryskä! :wink:
     
  12. Milestone

    Milestone Gearhead

    Kilvitin tällä viikolla tuontiauton ja kuten Impala1968 tuossa toteaakin, myös minulle jäi alkuperäinen ameriikan title. Se pitää olla, mikäli auto vietäisiin joskus takaisin jenkkeihin muuttoautona. Näin kertoi huolintaliikkeen edustaja, kun asiasta juttelin.

    Soitinpa Trafiinkin asiasta. Siellä myönnettiin, että keräilevät alkuperäiset Titlet. Syytä ei osattu sanoa. Mutta käytäntö siis erilainen eri konttoreilla. Sieltä annettiin ohje, että mikäli alkuperäinen titteli on otettu heille, se palautetaan jos sitä pyytää.
    Tarkempi osasto on vero-osasto / Nurminen. Vanhoja siellä ei tietenkään
    enää ole, ovat menneet silppuriin. Eli ihan älytön systeemi kaikkiaan.
     
  13. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    Tein tämmösen kun multa perittiin aiheetta (mielestäni) tullia alveineen, saa vapaasti muokattuna käyttää hyväkseen muutkin. Ei mitään takuuta valituksen läpimenosta silti.

    VALITUSKOHTA:
    Tullia peritty aiheetta.
    Tullimaksu arvonlisäveroineen palautettava tililleni.

    PERUSTELUT:
    Vaadin perittyä tullia arvonlisäveroineen palautettavaksi.
    Auto on alkuperäiskuntoinen. Auto on tuotu ajoneuvohistoriallisessa tarkoituksessa maahan keräilykäyttöön. xxxx merkkisten autojen valmistus päättyi v.xxxx. xxxxx-malliset ajoneuvojen valmistus päättyi xxxx. Kyseessä ei ole jokapäiväinen käyttöauto vaan harrasteauto. Pyrin aikanaan saamaan auton museorekisteröityä kunhan siihen on korjattu vaurioituneet ja kuluneet kohteet.

    Ajoneuvoa ei myöskään tulisi autoverotuksessa verrata kalliiseen BMW:hen (ei ns. premium-merkki), vaan halvemman luokan ajoneuvoon (Opel, Daewoo Dacia xxxx tai vastaava).
    Ajoneuvo on tullattu nimikkeeseen 8703249000
    Ajoneuvo pitäisi katsoa yllä tehdyn selvityksen perusteella täyttävän yhdistetyn nimikkeistön selittävien huomautusten nimikkeen 97050000 vaatimukset.
     
  14. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Re: Re:


    Autovero on muuttunut päästöihin perustuvaksi ja siten koskee kaikkia ensimmäisestä käyttöönottopäivästä riippumatta, siis myös vanhempia kuin 1958 jolloin vanhaa auton arvoon perustuvaa autoveroa alettiin kantamaan. Ja tästä on joku EU-oikeuden päätös jotta verottaja voi toimia noin.
     
  15. kippo761

    kippo761 3rd gear

    Tuolta voi tsekata vielä lisää perusteita mitä voi yrittää hyödyntää.

    Museoauton tuonti USA:sta: viewtopic.php?f=30&t=268388
     
  16. kippo761

    kippo761 3rd gear

    Re: Re:

    Ööh, niin siis nykyisin toimitaan kyllä juuri noin.

    Mutta juurikin EU-tuomioistuimen päätöksiin liittyen ollaan tässä Kouvola-casessa erittäin lupaavasti kampeamassa meininkiä siihen suuntaan, että autoveroprosentti ei saa ylittää ensirekisteröintipäivän lukemia...
     
  17. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Onko kellään mitään hyvää sivustoa tiedossa, mistä voisi katsella aikaisempien vuosimallien autojen (siis jenkkien) alkuperäisiä ovh.-hintoja Jenkeissä? Eikä kauhean kauaksi tarvitse mennä. Minulle riittäisi vuoden 2009 hinnasto Fordille ja Dodgelle.
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tämä on toiselta palstalta lainattu. Porsche 911 vm 1990, siis 24 vuotta vanha auto. Vero 11.200€. Mikähän niillä on ollut verrokkina?
     
  19. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tuo viimeisin porsse esimerkki johtunee siitä että sitä on verrattu päästöjensä osalta???

    mukava muuten että repelli on taas oodeella. en tosin itekään ole paljoa kirjotellut...
     
  20. pikileka

    pikileka 3rd gear

    Chevrolet Bel air stw -65, vero 80,71e.
    Vertailukohteena käytetty 5-sarjan kikulinjatketta..
    Suht laiskaa porukkaa Porin tullissa, kuukauden kesti.
     

Kerro tästä muillekin!