Tuontiautojen veropäätökset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja dodge, 7.1.2006.

  1. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Joo totta puhut, varmana makso byrokratia enemmän valtiolle kuin toi 114€, varsinkin kun itsekin joutui tuolla ramppaamisen takia pitämään vapaata tienaamisesta ja siten myös verojen maksamisesta


    Niin ja toi vertailuauto alkaa vaikuttaan kun tuot vähän uudempaa vehjettä, lähinnä sen takia siitä kirjotin
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    69 camaro n.170e
    Vertailuna chrysler 300c hemi

    68 Gto n.160e
    Vertailuna chrysler 300c hemi

    +alvit
     
  3. hara64

    hara64 1st gear

    -84 caddy fleetwood, usa tuonti, verot karvan alle 1900€
    vertailu autona: pari nettiautossa ollutta caddyä (-86&-88)
     
  4. Turnn

    Turnn Gearhead

    Onpa paljon :eek: Kai laitoit heti valituksen.
    Kauanko kesti odottaa päätöstä,itse oon odotellu tuosta `88:sta 10viikkoo.
     
  5. Turnn

    Turnn Gearhead

  6. hara64

    hara64 1st gear

    veropäätös tipahti postilaatikkoon 10.8 ja 3kk olis tullu täyteen 14.8
    eli melkein täydet 3kk. rekisteröinnin kerkesin hoitaa 3päivää ennen kuin olis menny uusinta katsastukseen. aika tiukille meni.
    en jaksanut rupee laittaa valitusta,olis kai siitä muutaman satasen voinu EHKÄ saada tiputettua.olin varautunut jo etukäteen noin 1200-1800€ maksuihin.
    tullin sivuilla olevat veropäätökset on TODELLAKIN VAIN SUUNTAA ANTAVIA tulevista maksuista.
    btw.ohi topicin. kilveksi sain CzF-¤¤ :wink:
     
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    satellite 2d ht -69 162.80e alveineen ja hämeenlinnan herrat teki laskelmat.ite olin varautunut 400-500e. :D
     
  8. f-85

    f-85 Gearhead

    ´69 avo cutlass 162 e. Oisko cuda69 toi sun satelite sit sen 80 senttiä siistimpi? Liki virheettömiä molemmat...
     
  9. firesweep

    firesweep Gearhead

    Pontiac firebird 69 verot 195 euroa. Itse varauduin 500 euroon.
     
  10. Qjet

    Qjet 1st gear

    Niin...ja paljonkohan loppupelissä valtio nettoaisi , kun unohdettaisiin noilta vanhemmilta ajoneuvoilta nuo n. 100€ laput kokonaan. Saattaisi moni veroilla peloiteltu arempikin autonhaaveilija tehdä hankintapäätöksen. Näistä lisääntyneistä ajoneuvoista valtio saisi tuloja osista ja erilaisista palveluista, mm. korjaamot,automaalaamot jne...
    Byrokratia maksaa varmasti huomattavasti enemmän, kuin tuon 114€. Varsinkin,kun sen mittaamiseen ja laskemiseen palkataan ulkoistettu konsultti...
     
  11. rl

    rl Gearhead

    Camaro ´69

    verot on ilmeisesti vähän tipahtanut.

    camaro ´69 parivuotta sitten tuotuna verot 420€ mut vertailu autona Chrysler Crossfire jonka maahantuojan hinta oli 59000€ vaikka suomessa oli myynnissä hintaan 46000€ mut kyllä tuokin tuntui silloin halvalta.
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kaverin '59 Caddy 65 euroa.
     
  13. Jack

    Jack Gearhead

    -73 pikkulohko Corvette 512e, katollinen malli kyseessä.
     
  14. buick64

    buick64 1st gear

    Cadillac Fleetwood 75 Limo -72 , autoveroa 318Eur 8)
     
  15. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Buick 70 GS 232,e .Erikoista tapauksessa on vertailuautona käytetty Chrysler 300 c jonka yleinen myyntihinta on suomessa yli 60000e.Mistä ihmeestä ne repii tälläisiä asiantuntijoita valtionvirkoihin ei ihme jotta kaikki muutkin asiat on varsinaisella asiantuntemuksella hoídettuja :rotfl: :rotfl:
     
  16. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Mulla kans 73 musseen vertailuautona 300C Hemi kaikilla herkuilla, mulla ei edes autossa ohjaustehostinta. Vaikken tuosta mitään nettoais, niin verovalituksen pistän sisään... :mad:
     
  17. Lassard

    Lassard Gearhead

    Eihän nuo verot vanhoissa jenkeissä niin pahoja ole!
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mitähän '68 365 GTS Ferrarin verot mahtais olla? Tietääks kukaan tuodun noita vanhoja fiatteja?
     
  19. Hemibee

    Hemibee Gearhead

    Oli kyllä tiedossa mutta ihan hyvältä se silti näytti paperilla. Eli verot+tullit+alvit 0 euroa! '55 Ford F-100
     
  20. Turnn

    Turnn Gearhead

    Nii,eipä näytä noissa vanhoissa veroa olevan "jäljellä" (v...u mikä termi),mutta entäs näissä n.20 vuotisissa,itselle ainakin rävähti yhtä paljon autoveroa kun myyjä sai autosta USAssa .Lisäksi alvia ja tullia maksoin noin 1500e.
    Käyttivät veron perusteluina kolmea Nettiautossa myynnissä olevan samanlaisen hintojen keskiarvoa miinus 1500e.
    ootteko "uudehkojen" tuoneet tehneet verovalituksia,mihin ootte vedonneet ja miten on käynyt?
     

Kerro tästä muillekin!