tuontipalvelua jenkeistä???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mikke75, 22.10.2007.

  1. mikke75

    mikke75 1st gear

    Olisko linkkejä/yhteystietoja yrityksiin jotka tuovat asiakkaan valmiiksi etsimän auton jenkeistä suomeen?

    Atlantassa olisi corvetteja mistä valita.
     
  2. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

  3. Mustanggg

    Mustanggg 1st gear

    Samaa kaipaisin, eli linkkejä/yhteystietoja yrityksiin jotka tuovat osia jenkeistä suomeen asiakkaan tilauksesta.
    Konttirahdille olisi tarvetta kun pitäisi saada mm. parit vannesetit ja paljon työkoneiden osia suomeen tässä talven aikana.
    Sähköpostiinkin voi tarjota: atmaki(ät)cc.hut.fi
     
  4. GMies

    GMies Gearhead

  5. mikke75

    mikke75 1st gear

    Kiitos!!!

    Tuo atlantan firma vastasi soittamalla ja tuntui aika asialliselta toiminnalta.
     
  6. Jukserfixer

    Jukserfixer 1st gear

    No tossa oikeassa laidassa vilkkuu Jenkkiautot.com:n mainos.

    Mulle ne etsi auton, mutta eivätköhän suostu toimittamaan myös sen yksilön jonka itse haluat. :)
    Toimittavat todella tarkan raportin auton kunnosta, kuvia ja videoita.
     
  7. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Mullekkin toimittivat oldsin, kuvineen videoineen! Kyllä toimii... 8)
     
  8. sami

    sami Gearhead

    Ton Cambrian kautta tuli chevelle Floridasta. Eilen sain satamasta kotipihalle. Homma kyllä toimi kuin junan vessa ja mun mielestä kohtuu hintaan.
    Ite etsin auton ilmoitusten perusteella ja Cambria hoiti auton Suomeen.
    Tosiaan vastaa myös puhelimeen ja jatko höpöttelyt suoritettiin skypen välityksellä ilmaiseksi :D
    Ekan kerran tosin soitin aamupäivällä suomen aikaan tajuamatta siellä olevan yö :lol:
    Toi video juttu olis kyl hyvä, mä olen vaan sellanen hätähousu et hyvä kun kuvia jaksoin odottaa ennen kuin kaupat tehtiin.
     
  9. OPM

    OPM Gearhead

    Amer Tradingin kautta tuli erittäin sujuvasti ja nopeasti pari laatikkoa, tilaus puhelimitse 7.8 => toimitus Amer Tradingille Floridaan (ko firma ei lähetä itse kuin USA-Canada-akselilla) => tavarat kontissa Suomeen, purettiin Hämeenlinnassa 16.9, huolinta oli hoidettu, joten omaksi hommaksi jäi käydä hakemassa ne tullin varastosta pois. Toimitus oli niin nopea et hetken oli epäselvää olivatko paketit tulleet perille Amer Tradingiin, mut selvisi et ne olikin lyöty lähes suoraan konttiin ja olivat jo matkalla Suomeen. Tämän kokemuksen perusteella voin kyllä suositella ko yritystä.
     
  10. jaketin

    jaketin Gearhead

  11. -TH-

    -TH- Gearhead



    millonka tränsäksöni tapahtui?
     
  12. jaketin

    jaketin Gearhead

     
  13. petjo

    petjo Gearhead

  14. Tapsala

    Tapsala 1st gear

    Asiasta kukkaruukkuun...

    Olisin autoo haetuttamassa floridan lähistöltä, eräs puoli tuttu tarjoutui auton mulle hakeen. Hän etsisi auton, lähettäs mulle kuvia ja tietoo autosta ja mielipiteensä kunnosta (tuonut ennenkin näitä autoja, eli tuntee ne suurin piirtein) jonka jälkeen päättäsin otanko vai en. Sano et hän tarttis tästä lystistä 3500€ ja auto olis suomessa tullattuna, eli mun tarttis siihen päälle luonnollisesti viä maksaa auto+tulli+alv. Mutta jotenkin tuo hinta tuntuu korkeelta... Mitä muilla on maksanu auton tuottaminen suomeen?
     
  15. GMies

    GMies Gearhead

    Charlestonista $1850 (n. 1300€), siis välitys ja rahti.
    Mutta maksaahan se, jos etsitään ja ajellaan ympäri Floridaa. Ainahan palvelu maksaa.

    Siis tarkoitat Helsingin satamassa €3500, mutta EI tullattuna, koska itse maksat tullin? Mutta onko purettuna, eli kuka maksaa purku ym. satamamaksut?
     
  16. sani

    sani 1st gear

    Katso www.jenkkiautot.com siellä on hintahaitari n2350-7000 satamapurkausmaksu on 300e ja tulli/alv hinnat löydät tullisivulta.Hoidako kaveri myös paperityö ja vakutukset?
     
  17. Tapsala

    Tapsala 1st gear

    Tarkotin et ne purkaa sen kontista ja tullaa myös, hoitaa paperit yms. Mää vaan hakisin sen siirtokilvillä jostain ja katsastaisin. Ilmeisesti tuoja maksaisi tullin ensin ja mää sille sitten takaisin. 70% kokonaishinnasta se haluais ennakkona..

    EDIT. Eli kaikki muu paitsi ajoneuvon siirtäminen suomessa ja rekisteröinti...
     
  18. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    tuntuis kaveri vähä ahneelta?

    jos laskee siihen sen cambrian 1300 niin siihen jää vielä rahat et käy sen ite valkkaamassa.joo joo tuleehan siihen kuluja mut saa siihen helevatan halvan usan reisun :pinup:
     
  19. Tapsala

    Tapsala 1st gear

    Sitä täs ittekkin funtsinu et hiukan tuntus ilmaa olevan hinnassa, et täytyy hiukan kilpailuttaa noita auton tuojia.
     
  20. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Yleensä välitys summat riippuvat auton hinnasta, jos etsitään tonnin ritsaa niin hinta ei todellakaan voi olla 3500...
    Jos kyseessä on sitten harvinaisempi/kalliimpi peli niin välityspalkkio voi olla helposti sen.
    Auton voi jokainen mennä itse etsimään ja hakemaan, mutta se ei ole aivan niin yksinkertainen reissu kun usein luullaan.
    Jos joku etsii työkseen jenkeissä autoa sen on saatava myös siitä palkka.
    Välimatkoista johtuen saa helposti päivän menemään kun käy katsomassa yhtä autoa, joka helposti osoittautuu pskaksi.
    Sitten vaan seuraavaa metsästämään...
    Kuten sanoin että jos etsitään jotain tuoreempaa käyttistä, sen löytää helposti, mutta jos etsii mint condition -67 isolohko vettee niin joutuu tekemään huomattavasti enemmän töitä.
    Sitten kun on auton löytänyt ja ostaja on sen kuvienperusteella hyväksynyt niin sen jälkeen on hoidettava se kaupanjälkeen kontituspaikalle, hoidettava paperiasiat,pakkaukset,,laivabuukkaukset,ulostullaukset,kontinrahdit...ym.

    En ota hintaan sen enempää kantaa onko kallis vai ei, riippuu siis siitä mitä etsitään ja mistä maksetaan ja onko kaveri huolellinen auton tarkastaja joka käy mahdollisesti nosturilla auton kanssa vai kävelee vaan vierelle ja ottaa pari kuvaa sivulta ja edestä.
    Niin paljon on tullut kuultua tyypeistä jotka "etsii" autoja jenkeistä, todellisuudessa hakee halvimman, mahdollisimman läheltä ja kehuu tätä hyväksi ja sit kun auto on suomessa ostaja totee sen täydeksi miinaksi.
    Taas välittäjä sai muutaman satasen, mutta kannattikohan käyttää sitä halvinta...
    Amerikka on pullollaan välittäjiä ja "välittäjiä", joten tarkkana kannattaa olla ja kuunnella muiden kokemuksia.
     

Kerro tästä muillekin!