Tupakin haju pois verhoilusta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja H.J., 17.11.2007.

  1. H.J.

    H.J. 1st gear

    Ostin itselleni hirveen ritsan joka haisee tupakalta. Haju on niin voimakas että se tarttuu vaatteisiinkin.

    Otsonointi ilmeisesti olisi tehokas konsti hajun poistoon, mutta kun ei ole kotikäyttäjällä vaadittavaa kalustoa. Eli kotikonstia tähän ongelmaan hakisin.
     
  2. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Verhoilun purkaminen ja uusiminen voi auttaa. Jollain hajusteilla ja wunderbaumeilla sen hajun voi saada vähäks ajaks peitettyä.....
     
  3. karjalai

    karjalai Gearhead

    Kyllä tyohon auttaa aika paljon täydellinen sisustuksen imurointi ja pesu.
     
  4. Rokster

    Rokster 1st gear

    Riippuen tietty autosta kuinka helposti sisustan saa purettua.
    Omasta purin sisustan ja pesin maton mäntysuovalla. Tuli kuin uus ja hävis pahahaju. Ei ollut mun kohdalla isohomma. Vaivansa arvoista kuitenkin. Kattoverhoilu onkin sit pahempi, jotain yleispesuainetta ja rättiä. Onhan noita ihan "oikeitakin" sisustanpuhdistus vaahtoja, ne ei ole kyllä mulla oikein koskaan toiminut.[/code]
     
  5. H.J.

    H.J. 1st gear

    En vaihda verhoilua muutaman sadan hintaiseen autoon josta leima menee vanhaksi helmikuussa. Pesu ja imurointi kuulostaa jarkevältä. Eli seuraava kysymys kuuluukin että mikä pesuaine olisi hyvää tuossa hajunpoistomielessä (ja halpaa).
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    kaikkein parashan olis sellainen oikee "penkkipesuri" mulla itelläni on kärkkerin puzzi ja sillä lähtee paskat erittäin mukavasti kaikesta mikä voi imeä paskaa. jos oot turun suunnalla niin sitä vois pientä korvausta vastaan käyttää sun autoos.

    toinen vaihtoehto on jos sulla on märkäimuri käytössä, kostutat miedolla pesuaineliuoksella penkkiä ja imuroit sen nesteen pois, annat vaikka vähän harjaa myös sekaan. lähtee hyvin niinkin.
    nää vaahdot ei oikein puhdista mitään, jää siihen pintaan killumaan...
     
  7. autoilija

    autoilija Gearhead

    Vuokraa otsonaattori jollet halua ostaa,helpoin ja paras vaihtoehto.
     
  8. Terosu

    Terosu 1st gear

    Mahtoikohan joku kehua etikkaa myös hajunpoistoon? Suihkepulloon kamaa ja paikat läpi, ovet kii ja antaa muhia päivän pari ja tuuletus? Homeenpoistossa ainakin kehuvat ja tuohon tarkotukseen käytin itekin hyvin tuloksin. Haulla voi vaikka löytyä jotain, itse ainakin löysin viel puol vuotta sit mut viime aikoina toi hakukone on tuntunu vittuilevan mulle niin ettei meinaa mitään löytää.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Olen pessyt nykyaikaisen auton (kankaan alla vaahtomuovia, ei meriheinää) penkkejä kastelemalla niitä (rätillä pesuaineellista vettä) ja imuroimalla lopuksi vesi-imurilla. Pari kertaa pesuainevettä ja ehkä 5 kierrosta puhtaalla vedellä. Ja lopuksi auto lämpöiseen talliin ikkunat auki.

    Ei ihan hirveitä määriä sitä vettä kerrallaan. Penkeissä on kaiken maailman sähkövermeitä istuinlämmittimistä alkaen. Tuolla avoin toimien on lähtenyt kura ja tuoksut, ruokatahrat ja pikkupojan vaipan pettämisen tuloksena tulleet merkinnät. Toimii.

    Autovanhuksissa penkkisen sisukset on jotakin ihan muuta. Ainakin kuivatukseen pitää panostaa ihan eri tavalla kuin vaahtomuovin kanssa.
     
  10. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Imurointi , purkki ikkunanpesuvaahtoa, jynssäystä ja sitten Wunderbaum. Toimii kohtuu hyvin. :) Hyvän efektin saa vielä kun käsittelee muoviosat jollain hyvänhajuisella hoitoaineella.
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Polttelet isoja sikareita siellä ritsassasi niin lupaan ettei tupakka enää haise.
     
  12. puutarhatonttu

    puutarhatonttu 1st gear

    Laita johonkin astiaan etikkaa ja anna vaikuttaa vuorokausi!
     
  13. chevy 4ever

    chevy 4ever 1st gear

    haju

    koitas heittää pari omenaa takapenkille! ei omakohtaista kokemusta, mutta olen kuullut niitten imevän tupakan hajun pois! ainakin halpa ja vaivaton keino,jos toimii.
     
  14. puutarhatonttu

    puutarhatonttu 1st gear

    Re: haju

    mä olen kuullut kanssa että omenat auttaisivat
     
  15. H.J.

    H.J. 1st gear

    Hienoa, nyt alkaa niitä oikeita ohjeita olemaan. Vesiimurin saan käyttööni, joten sitä voisi kokeilla. Lisäksi kuulosti aika ovelilta noi omput ja etikka. Kiitoksia kaikille. Täytyy viikolla mennä kokeilemaan.
     
  16. Jordan

    Jordan Gearhead

    Tosta omenahommasta omakohtaista kokemusta jo ajalta kun olin 6v. Mutta meillä ainakin omenat oli siivutettu ja tuoreita ne omenasiivut... Ei niitä kuivattuja omena"renkaita" Nimim: Isäukko kun kadetin osti...
     
  17. H.J.

    H.J. 1st gear

    Ja omenat toimi hyvin?
     
  18. miss duster

    miss duster 1st gear

    Hellou.
    Ionisointikin on tehokas kikka verhoilun hajunpoistoon autoliikkeetkin käyttävät sitä ja ihan puhistus hajunsyöjällä ja tuuletuskin auttaa.
    Mutta ionisointia kannattaa kokeilla omasta pirssistä lähti kissankusen haju veks sillä...
    jos verhoilua peset kokeile procleania aika emäksinen mössö joten kokeile ensin jonnekkin missä ei näy jos värit häippää oma plyyshi verhoilu on kyllä kestänyt ko aineen käytön.
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    On käsittämätöntä miten jotkut ei välitä miltä auto ja itse haisevat.

    ex. duunikaverin citikka haisi aivan sairaan pahalle. Akka veti ketjussa röökiä ja säilytti tumppeja autossa. Takapenkillä se kuljetti puolikuollutta koiraa monta vuotta joka sekin haisi aivan navetalle.

    Ei tuntunut rouvaa itseään haittaavan?!
     
  20. Rosvo

    Rosvo 1st gear

    Pesin mun vanhan golffin penkit töissä raa'asti liuottimella ja painepesurilla. Tosin töistä onneks löyty kuivauskaappeja pari mihin mahtu penkki per kaappi.
     

Kerro tästä muillekin!