Tuplapumppu Holleyn säätäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja iikka-, 12.10.2011.

  1. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Noniin, kyselyssä olis vähän jotain säätövinkkiä, ei ole noita tullut säädeltyä hirveesti.

    Kone on siis sbm 360, vähän piristelty, 272 hydr roller, flat top männät. Imusarja on edelin air gap ja hookerin peltisarjat löytyy. Kaasutin on alle tonnin ajettu 0-4777, eli siis perus 650cfm tuplapumppu ryyppytornilla. Säädöt ovat tehtaan jäljiltä lukuunottamatta bensanpintoja ja tyhjäkäyntiseosruuveja.

    Tyhjää käy oikein nätisti, mutta jostain syystä tyhjäkäynnin seosruuveilla ei ole kovin suurta vaikutusta ainakaan tyhjäkäyntikierroksiin.

    Ajossa hitaasti kaasua painettaessa jossain 1800-2500rpm välillä kone ikäänkun röpeltää ja hannaa vastaan. Vajaasta 3000rpm lähtee kyllä laulamaan ilosesti. Turbiinin stall on 2800rpm. Nopeasti polkaistaessa kuolee hetkeksi jonka jälkeen lähtee vetämään.

    Paikallaan kierrätettäessä ei myöskään vastaa kunnolla kaasuun. Imuvuotoja koitin etsiä mutta ei löytynyt. Samantyyppinen ongelma oli myös vanhalla 625cfm mek. Carterilla, tosin tuota röpeltämistä ei ilmennyt.

    Koneeseen tulossa jonkunverran päivitystä talvella ja todennäköisesti vien myös dynoon keväällä, mutta jos nyt vähän koittais hakea säätöjä paremmaks nykyisellä kombinaatiolla. Jos ei muuta niin omaks iloks. :)
     
  2. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Kuulostaa enemmän sytyn ennako-ongelmalta..
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Paa mulle yv:llä sun sähköpostiosoite, ni laitan sinne sellasen perussäätelyoppaan josta voi olla jotain apua.
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mulla oli tossa vähän aikaa sitten samanlaisia ongelmia kun oli vettä kkaasarissa.
     
  5. Selli

    Selli Gearhead

    Mulla on tuo kuoleminen nopealla kaasulla myös ja ajattelin sitte enskesänä siihen paneutua. Uusi 750tuplis Hollikka mulla. Kaikkialla mitä olen rupatellut aiheesta sanotaan että sqruitterit napsun isommaksi jos kuolee nopealla kaasunkäytöllä.Tietty vaatii että muut on jo säädetty(sähköt)
    Hollikan trick kit tiskiin ja siitä löytyy kaikki mitä säätämiseen tarvii.n130e joutuu kärsimää tosta kitistä us-partsilla
     
  6. black label

    black label 1st gear

    110€....
     

Kerro tästä muillekin!