Tuplatankkinen F-150 käyttää vain etummaista tankkia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Slant Sickness, 23.10.2015.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Minulla vasta kuukauden ollut äffäläinen (1988, 300 efi) yllätti. Pistin ekaa kertaa tankaten molemmat tankit ja myös ekaa kertaa ryhdyin ajamaan takatankilla. Kiva auto, 150 kilsaa, eikä mittari laske lainkaan. Ja kuuluu outo ulina jostakin, muttei kuitenkaan konehuoneessa. Jossakin vaiheessa siirryin takaisin etutankille ja kas, sieltähän tämä on ammentanut voimansa. Etutankilla ajaessa ulina jossakin vaiheessa katoaa.

    Tankin valintasysteemi vaikuttaa vakiolta vaihtokytkimeltä ja mittari toimii loogisesti kytkimen asennon mukaan. Jos takatankista olisi pumppu kaput, niin miten tuo saisi polttoainetta? Linjassa näyttäisi googletuksen perusteella olevan joku passiivinen venttiili. Jotenkin on nyt putket menneet sekaisin, mutta miten?

    Mieluusti laitan tuon toimimaan koko kapasiteetillaan.
     
  2. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Noita tuli plärättyä. Näyttää suosikkiaiheelta. 87-89 on käytetty tank selectoria, jonka pitäisi vaihtaa linjat sillä paineella jota tankin sisäinen nostopumppu suoltaa. Vaan ei aina vaihda. Vaihe yksi on tutkia että takatankin pumppu pumppaa ja vaihe kaksi uusia moinen selektori (ja ilmeisesti vielä ei orkkiksella vaan sähköohjatulla versiolla tai muilla magneettiventtiileillä).
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onko olemassa riittävästi kestävää takaiskuventiiliä bensalle?

    Sellaiset linjoihin tankin päälle ja molempiin tankkeihin oma pumppu
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Varmasti on. Tässä systeemissä on sellainen juju, että on ensimmäisten vuosien ruiskukone, jossa vielä paluulinja(t), joita pitää reitittää myös. Samalla, kun tankin pumppu kääntää tuon selektrorin niin, että kyseinen tankki menee kulutukseen, kääntyy myös paluulinjasto samaan tankkiin. Selektronin vioiksi netti näyttää tukkeutumisen - siellä on filtteri, vaikka sitä ei taida oppaat kertoa ja sen, että jumin takia paluulinja on väärin. Ajat tankilla F ja tankki R täyttyy, tai toisinpäin.

    Mun tapauksessa on todennäköistä, että joko tankkipumppu on mykistynyt - yök, saa purkaa vetokoukkua myöten tavaraa vekes, jotta tankin saa pudotettua. Tai että kojelaudan kytkin on ehtoossa.

    Ääni oli ehkä sitä, että kuskin alla runkopalkissa oleva ruiskun korkeapainepumppu kävi "täysillä" imiessään bensat etutankista. Selektrori jäi näin päin kun takatankin pumppu ei sitä kääntänyt. Ja toisaalta etutankissa oleva pumppu oli sammutettu.

    Kaikki tämä netistä etsityn perusteella funtsittua. Tarttee katsella joku sopiva hetki ja talli missä todentaa tuo.
     

Kerro tästä muillekin!