TuplaTurbo isolohkoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja SpedeX, 15.11.2006.

  1. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Kukahan/mikähän firma myisi valmiita paketteja isolohko chevyyn?
    Vai pitääkö itse tehdä metritavarasta?
     
  2. sbc302

    sbc302 3rd gear

    Isolohkoon en ole nähnyt paketteja missään pikkulohkoon kylläkin..
    Hinnat tuntuu noissa olevan sellaisia että eiköhän joku samaan rahaan tee täälläkin jos ei itse.
     
  3. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Tiedätkö vaikkapa nettiosoitetta kys. firmaan joka niitä pikkulohkopaketteja myy?
    Ja tietääkö kukaan mitkä olisivat sopivan kokoiset turbot vaikkapa 454 koneeseen?
     
  4. 02tii

    02tii Gearhead

  5. niemikko

    niemikko 1st gear

  6. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

  7. heimo huima

    heimo huima 3rd gear

    Ja tietääkö kukaan mitkä olisivat sopivan kokoiset turbot vaikkapa 454 koneeseen?[/quote]

    Pari holsetin hx50:ä ois just sopiva. 8)
     
  8. Petri K

    Petri K 1st gear

    Pari holsetin hx50:ä ois just sopiva. 8)[/quote]

    Joku Garrettin GT25 tai GT30 olis kadulle ehkä parempi...
     
  9. heimo huima

    heimo huima 3rd gear

    Joku Garrettin GT25 tai GT30 olis kadulle ehkä parempi...[/quote]

    Aika iso skaala, jos gt 25-30:n väli. Ja noihan on auttamatta liian pieniä
    7.4l mottiin.
     
  10. Petri K

    Petri K 1st gear

    Aika iso skaala, jos gt 25-30:n väli. Ja noihan on auttamatta liian pieniä
    7.4l mottiin.[/quote]

    Kahta meinasin ja skaalahan noilla olis joku 750-950hp luulis tuollakin jo kadulla ehtivän.
    Muutenkin paha heitellä arvioita turboista kun ei yhtään tiedä kuinka paljon kyselijä tehoa ja boostia haluaa.
     
  11. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Boostista en tiedä mutta teho pitäis olla yli 1000 heppaa...
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tuolla Am Worksillä www.amworks.com tai LDS.llä http://www.lds-turbo.com osanneevat varmasti kertoa mitkä olis sopivat ja mitä kaikkea muuta kone sit tarvii kun kaikkihan siinä koneessa on jo uusittava paremmille, tollasille sopiville palikoille eli rahaakin on sit parempi varata niin paljon "ettei paskalle taivu" kuin lähtee tollasta konetta tekemään :wink:
     
  13. Petri K

    Petri K 1st gear

    Erään laskurin mukaan piisais 1.5 bar ahdoilla GT30 lähes 1200hp
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Siit voi niinku lähtee, et jos ei oo varaa tehdä xxx heppasta vaparia, niin ei oo rahaa asiallisesti tehdä sen tehoista turbomottiakaan.
     
  15. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Tiedossa...Valitettavasti :(
     
  16. black label

    black label 1st gear

    Jos on mahdollisuutta, niin kannattaa käydä piipahtamassa helsingin ammattikorkeakoulun kirjastossa (osoite bulevardi 31).siellä on ihan hyvä inssityö aiheesta suomeksi, jossa joku on tökännyt 350 novaan kaksi garrettia ja rakentanut itse dumpvalvet, sekä kaasarin paineistukseen liittyvät muutostyöt. Se työ on sen verran kattava, että sitä ohjeena käyttämällä kuka tahansa tekniikkaa jonkin verran tunteva voi tuollaisen motin rakentaa, ja vieläpä budjetilla koska kaikki on pakosarjoja myöten tehty itse.
     
  17. kime2

    kime2 Gearhead

    Olikohan tuo nova jostain seinäjoen seutuvilta ja ajoi vaasan kisoissa joskus 90-luvulla?
     
  18. black label

    black label 1st gear

    mun muistaakseni työ oli valmistunut 2001, mutta ei se sitä tarkoita etteikö auto joskus aiemmin
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Väittäisin edelleen, ettei toi oo halpa tapa vaikka tekis ahtimetkin ite. tota on hetken aikaa tossa harjoteltu, ja yllättäen sitä rahaa vaan menee, menee, menee ja....vaikka kaiken rakentamisen ite tekeekin. Lähetään vaikka ihan sellasesta perusjutusta kun jos se motti esimerkiks tuottais 900 kaakkia, ni sen pitäis saada jollain bensaa. Millanen pumppu tarvitaan sille määrälle ja ahtopaineelle? Ei taida löytyy biltemasta. Siitä puhumattakaan, että millasta palikkaa 900 heppasessa motissa olis syytä olla sisällä, että se pysyy nipussa. Ja jatketaan sitten, että millasen lootan laitat sen 900 heppasen motin perään, entä millasen perän? Miten kori ottaa sen voiman? On muuten loppumaton suo, et kantsii tietää mihin varautua.
     
  20. black label

    black label 1st gear

    Noin se aina menee, mutta jos on toimiva resepti valmiina niin jää se ähellysvaihe hiukka vähemmälle, siinä sitä rahaa vasta meneekin...
     

Kerro tästä muillekin!