Turbiinin valinta katuautoon (TH350)

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jakulepi, 17.3.2017.

  1. jakulepi

    jakulepi Gearhead

    Camarosta tulee valmistuttuaan puhdas katuauto, cruisingpeli ja pussihousumobiili.
    Koneen (350cid) luonne 550Nm@4400rpm ja 383Hp@5600rpm
    Perävälitys 3.42:1 Renkaat alkuperäisillä 14" rallye wheelseillä.

    Moottori vääntää tasaisesti melko matalalta, joten funtsin turbiiniin jotain 2200-2500rpm stallia.
    Jo ihan Letukan alkuperäisestä turbiinista saisi muutoksella stallin 2200-2300rpm tuntumaan, joka on ihan relevantti vaihtoehto sekin.

    Toinen vaihtoehto on hankkia uusi.
    Summit tarjoaa 2200-2500rpm limppuja B&M, TCI, Allstar, Boss Hog, FTI Performance ja Summit Racing merkeiltä hintaluokassa $126-450. US Partsilla näyttäisi olevan ainakin B&M:ää verkkokaupassaan.

    Hintaluokka vanhan modaus vs. uuden hankinta menee about samoihin, joten mietin että kumpaan vaihtoehtoon sitä kääntyisi?
    Onks noissa valmistajissa tai malleissa oleellisia eroja laadussa?
     
  2. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Mulla on Trans Amissa 403 suunnilleen samoilla specseillä ja th 350:sen kanssa B&M Holeshot 2500 rpm stallilla.....Perse tosin 2.73 , mutta juu hyvin pelaa
    Hyllyssä ois 3.77, mutta en aio vaihtaa ku pelaa niin hyvin, eikä huuda motarilla.
     
    jakulepi tykkää tästä.
  3. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Letukan alkuperäisiäkin on muutama eri halkaisijainen. 12" limpusta saa irti silleen järkevästi ettei luista ihan aina max ~2400jenkaa. Jos tollaselle luvataan enemmän stallia niin se luistaa ihan koko ajan.
     
    sbc350 ja jakulepi tykkäävät tästä.
  4. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    jakulepi tykkää tästä.
  5. jakulepi

    jakulepi Gearhead

    Ymmärrän. Itsekkin pyrin asennoitumaan, että halvalla saa harvoin laatua.

    Pitäisi vielä osata perustella itselleni, että onko kalliimman turbiinin tuoma hyöty n. +500€ satsauksen väärtti halvemman hintaluokan turbiiniin verrattuna museoautossa?

    Onko muilla kokemuksia esimerkiksi US Partsin edustamista B&M:n turbiineista joiden hintaluokka liikkuu siinä 250-500€ välimaastossa?
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    No kyllä varmaan saa alle 750€ hyvän turbiinin uutenakin, ei noissa B&M turbiineissa oo mitään vikaa ja niitä saa jollai 400€ tjsp?
     
  7. PauliR

    PauliR 3rd gear

  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Mulla oli blazerissa tci breakaway ja se hajos ja tuhos laatikkoa aika tavalla. Hughesin turbaani on pelannu hienosti ja kestänytkin. Hughes makso pajon enemmän kun tci, mut paljon vähemmän kuin uus loota.

    Stallia en paria tonnia enempää havittelis tollaseen camaro/motti yhdistelmään, paljo makeempi ajella kun pääsee nauttii väännöstä. Sutii varmaan vakioturbiinillakin?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Toi turbaanos on siitä hieno kapine että saman limpun voi muokata sisältä sopimaan matalavääntöiseen turporieseliin tai katukireään virikoneeseen soivaksi.
     
  10. Luckyluke

    Luckyluke 1st gear

  11. Turnn

    Turnn Gearhead

    Mulla oli noin 300hv camarossa B&M Tork master 2400. Tyytyväinen olin,normi ajossa en huomannut eroa vakioon (Th700r4),mutta lähdöt oli terävämpiä. olisko liian köykänen tuohon sun moottoriin?
     
  12. Gerball

    Gerball 3rd gear

    Mitäs tuollaisesta turbiinin päivittämisestä sitten on hyötyä vs. vakio turbiini.
    Jos sijoitan esim. Hughes performancen 855 usd:n limppuun (25ALXFM-HD), mikä muuttuu?
    Onko ns. hintansa väärti?
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    No saa tommosesta stallin pienen nousun lisäks ehkä vähä mielenrauhaa, kun mä hajotin turbiinin ekan kerran niin tajusin miten turhaa hommaa oli se laatikon purku, osien vaihtelu ja hillitön putsaus. Ei se voimasta hajonnu edes. Vaan siitä että se oli vaan huono turbiini.

    Ja sit ostin siis melkoisen vahvan hughesin ja pelannu hienosti. Ja lootan lämmöt laski 20-30 astetta samassa ajossa, samalla jäähytyksellä.

    Ja vaikka itellä oli siis sama stalli siinä tci:ssä ja Hughesissa, niin se Hughes tuntuu vetävän paremmin stallin alla, mutta polkastaessa antaa sen mitä pitääkin.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    ^^Jos sulla on vakio kone niin ainoa hyöty on se että lompuuki mahtuu helpommin taskuun. Ton plootan vakio turbiini on iso ongelma silloin kun on voimaa ja/tai kone kiertää yli 5donaa.
     
  15. jpe

    jpe 2nd gear

    Minne turbiini kannattaisi viedä muutettavaksi jos haluaisi laskea stallia suunnilleen tuhannen kierrosta ja onnistuuko tuollainen ylipäänsä?

    Edellisessä pikkulohkossa ollut 3t stallin turbiini tuntuu nyt uuden 454sen kanssa vähän liiankin löysältä. Tuollaisen 10" Turbo Actionin s800:sen ehkä vielä kannattaisi muuttaa ennemmin kuin alkaa tilailemaan uutta?
     
  16. blacklabel

    blacklabel 2nd gear

    Mulla on Holeshot 2000 joutilaana edullisesti jos joku tarttee. TH400:sta.. ja varmaan käy myös 350.
     
  17. höyrymakkara

    höyrymakkara 1st gear

    Juu liittyy aiheeseen löyhästi, kun tilasin itselle uuden turbiinin talvella, niin jostain kumman syystä ebayn kautta löytyi sama limppu samalla hinnalla kuin summitilla, mutta rahti ~25 vs 120 taalaa. Siis satasen halvempi rahti ebayn kautta ostettuna ja tuli kuitenkin samasta paikasta. En käsitä mistä johtuu.
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jegsillä ja Summitilla sama juttu tuon rahtihinnan suhteen. Yleensä kattelenkin osanumeron niitten sivuilta valmiiks, ja ebayhin käyn sen typottamaan, niin jo vain tippu rahdit.
     
  19. MudMax

    MudMax Gearhead

    Kun ei imusarjakaan ole #match, niin mie yllyttäisin vielä harkitsemaan TH700 laatikkoa, niin viitsisit paremmin pitkästä aikaa ajella tänne saakka:odsmile:
    3000rpm satasessa ja kun ko. kierrosluvulla on kolmatta sataa hevosta hereillä, niin matkanteko on melko stressaavaa.......
     
  20. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    700 toosa vs 350 toosa "tiputtaa"3.42:1 peräskruuvin "2.39:1 ruuviksi".
     
    Jussi289 ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!