Turbiinissa rapisee.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja max, 31.8.2018.

  1. max

    max Double Gearhead

    Ostin täältä OD:lta joku aika sitten TH350/400 turbiinin.Piti olla kuulemma hyvä......
    Kaatelin vanhoja ölppiä ulos,ja väri oli hieman vaaleampi ja lievää metallisuutta joukossa,en 0llut vielä huolestunut.
    Laatikko(TH-400) sit paikallaan ja piti sit pyöräyttää turbiinia,jotta saa sen vetolevyyn pultattua.Mitä ihmettä,kuuluiko turbiinistä kilinää ja kolinaa?!
    Kyllä näin oli asianlaita,isompia irtonaisia metalliosia irti turbiinissa.Limppu irti ja akselissakin oli sit irto metallia,perkele!!!

    Turbiini varmaan morjens,mutta onko metallihilut tulleet kierrosta vai onko turbiinin sisältä ehkäpä jotain irronnut?
    Turbiini on kuulemma teetetty ja stall 2600-2900.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Näissä vanhoissa GM limpuissa sisukalut on vain prässätty paikoilleen. Ilmeisesti sun limpussa niitä siipiä ei ole vissiin vahvistettu hitsaamalla tai juottamalla? Tein just yhden limpun isolohkon bärssiiseen ja tollanen kevyt heppailu kestää isältä pojalle.
    [​IMG]
     
    max tykkää tästä.
  3. max

    max Double Gearhead

    Mulla on ollut pirusti riesaa tuon TH-400 askin kanssa.Se peruskorjattiin suomalaisen ammattimiehen toimesta,ja pitkä litania muutoksia siihen,jotta kestäis rajumman käytön.Laitoin siihen TCI 3500 limpun.
    Laatikko toimii napakasti vedoissa,mutta rupee luistamaan tasakaasulla D:llä.
    Laatikko avattiin uusiksi saman miehen toimesta,mutta mitään vikaa sieltä ei löytynyt.
    Juttelin tänä kesänä aiheesta "El 60" Tofferin Ernon kanssa,ja hän tiesi sanoa,että TCI:n turbiinit ovat oikutelleet tuolla tavoin.
    Mitäs sanot Mudracer,menenkö tänään ostamaan BM 3000 stall bulkki limpun(650€) vai pitäskö sellainen teettää?
    Pystyisitkö sinä tekemään minulle jommasta kummasta noista limpun,joka passais mun autoon,ja vielä toimis asiallisesti?
    Vähän kyllä arveluttaa nämä BM ja TCI tuotteet.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Sen kummemmin mistään mitään tietämättä mutta luulis tolla 650llä saavan jo laatuakin? Ja sen verran "kuulo"puheita mukaan, että ainakin ilmavirta kehui monsterin turbiinia minkä oli yhden asiakkaan "hieman" tehokkaampaan corvetteen laittanu että ei oo ikänä ajanu niin hyvänolosta turbiinia. Oli se vissiin reilun tonnin th700seen (muistaakseni) maksanu mutta liekkö ois edukkaampi th400seen?

    Ja sähän oot sinne jenkkilään menossa ni eikös sieltä käsimatkatavaroissa yhden turbaanin tuo? :p
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voin kurkata niiden sisälle jos ovat vielä korjauskelposia.
    Moni jenkkivalmistaja myy noita 3000 stallin limppuja jotka on vakiosta tehtyjä ja stallia nostetaan kasvattamalla välystä. Ne luistaa ihan koko ajan.
    Tollasesta limpusta jonka kuvan laitoin ei saa irti kuin noin 2400 jenkaa jos on ähkyä koneessa ja käytetään sitä tehtaan välystä. Eikä luista vakiota enempää maantieajossa.
     
  6. max

    max Double Gearhead


    [​IMG]

    Aina tätä saatanan samaa laatikkojumppaa!!
     
    Camino'79, Poke, esu79 ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!