turboko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 21.1.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    kun on tässä näköjään perehdytty taunuksen sielun elämään niin kertokaa saako taunukseen turbolle enää lupia???
     
  2. Taunus2.6

    Taunus2.6 1st gear

    siis turbohan rinnastetaan moottorinvaihtoon eli saa ahtaa kunhan
    -tehot ei nouse yli tehokkaimman mallin tehon+20% eli ykkös ja kakkos korisissa saa olla 129.6hv ja kolmoskorisissa 136.8hv
    -auto muutetaan alustaltaan, jarruiltaan ja voimansiirroltaan vastaamaan 2.3litraisia

    jos auton muutosprossat menevät arvioiden mukaan yli 35%, käy kanta-autotarkastuksessa ennen muutoksia. oma projetki on pikkasen hankalassa vaiheessa sen takia kun ei kanta-autotarkastusta tullu tehtyä.. täytyy laittaa niin paljon alkuperästä kiinni ku vaan voi ja toivoa että menee läpi. ja riittäähän näitä konttoreita tässä maassa :grin:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    "riittäähän näitä konttoreita?"

    ...muttakun jos auto ei mene prosenttitarkastelusta kerralla läpi voi käydäkkin niin ettei autoa suostu katsastamaan kukaan muu kuin katsastuksen aloittaja!

    (Kyseessä on myös kanta-autotarkastamaton laite.)

    T: läheltä seurannut
     
  4. Taunus2.6

    Taunus2.6 1st gear

    niin tarkotin vaan että käytäntö vaihtelee rankasti. yhellä kaverilla keski-suomessa oli presiis samanlainen projekti ku mullaki ja yllätys yllätys, prossia tuli vaan 18%. vaihdettu oli siis perä,aski ja kone ja vielä pikku tilpehööriä siihen päälle.
     
  5. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Täytyy myös muistaa, että esim Taka-akseliston 10% (takaveto)pitää sisällään:
    taka-akselipalkin, tukivarret, jouset, kallistuksen vakaajan, iskarit, jarrut, vanteet, vetopyörästön, vetoakselit ja kardaanin.

    Eli 10%:ssa on paljon tavaraa, harvemmin kaikkia yllämainittuja osia vaihdetaan, eli %-osuus voi olla pienempi kuin tuo 10%.
     

Kerro tästä muillekin!