Turvakaarien tekijää?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja timopajala, 26.12.2016.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

    Löytyykö täältä ketään ketä tulis väänteleen kaaret meikäläisen ajopeliin? Ei tarvii täyttää mitään kriteereitä sen paremmin mutta sais tuohon koriin edes hiukan turvaa ja tukevuutta lisää esim kolarin sattuessa. Auto siis 1967 camaro. Hitsaus vehkeet löytyy itseltä mutta putken taivutuksesta ei mitään kokemusta jne niin en viitsi itse alkaa moisia värkkäämään. Löytyykö jotain sarjaa mistä olis hyvä aloittaa? Katselin jegs jne niin myynnissä aika halvalla jotain hot rod sarjoja mutta miten mahtaa sitten olla sovituksen kanssa et kannattaako ollenkaan edes lähtee sellasella liikkeelle?

    Jos joku laitellu omaan autoonsa niin kokemuksia yms olis kiva kuulla.
     
  2. rodhot

    rodhot Gearhead

    Kysy Luuppalalta Huittisista kaaria .Löytyy moneen jenkkiin valmiit mitotukset. Itse tilannut endurance ja v8 historic laitteeseen sieltä kaaret.
     
  3. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kiitos! Laitoin sähköpostia meneen samantein!
     
  4. PauliR

    PauliR 3rd gear

  5. maxy

    maxy 3rd gear

    Luuppalalle äänet! BMW 500 satkuu 280e. Ei paha.
     
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Onko ihan ns. tän päivän hinta vai vuosien takaa?

    Täytyis kanssa jossain kohtaa itse Darttiin suunnitella kaaria myös.
     
  7. maxy

    maxy 3rd gear

    Noin kuukausi sitten hommattu! 330e oli matkahuollon kuluineen! Oli hyvin istuvat. Olivat jokkis kaaret. Rallikaaret enempi putkia olis ollu vajaat 500e.
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ralli tai jokkiskaaret ei kelpaa kiihyttelyssä jos kiihdytellä meinaat.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei niin. Mihinkään "virallisiin" kisoihin ei ole tarvetta osallistua, ihan normaali katuauto niin mitä nyt jossain kiihdytyspäivillä käy omaksi iloksi testailemassa. Omaksi henkiseksi tueksi lähinnä.

    Vaikka järkeväähän ne samantien olis duunata sääntöjen mukaisiksikin.
     
  10. timopajala

    timopajala Gearhead

    Luuppalan kanssa olin kans jutuissa ja 280€ saan putket. Lisä hintaa tulee vähän kun se tulee ottaan mitat ensiks. Varmaan siihen 330€ suunnilleen. Onhan siinä sit itellä hitsaus hommaa tietty vielä mut mun mielestä sopiva hinta kaikinpuolin!
     
  11. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mikä mahtaa olla materiaali noissa putkissa? Se "patarauta" vai Docol/cromo? Miten tämän Luuppalan tavoittaa?

    Omaan kiesiin pitäsi saada turvakaaret myös, Docolista. Ei vain löydy meidän nurkilta kuin yhdelle putkikoolle taivutusvermeet ja nekin ilman sisälestiä.
     
  12. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    http://www.turvakaaret.fi/
     
  13. Mopar

    Mopar Gearhead

    ei tarvii docoli/cromo sisälestillistä härveliä vielä näissä ralliputkissa.
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Eikä Cromoa eikä Docolia käännetä sisälestillisellä koneella. Sisälesti on ohutseinämä hommiin.

    Joko amerikanpoikien vartavasten cromolle suunnitelulla taivuttimilla tai esim Ercolinan vetävällä onnistuu em. materiaalit parhaitten.
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Cromoa huono sisälestillä kääntää kun reika vaeltaa putkessa. Vedetyssä putkessa reika ei aina ole/pysy keskellä.

    Se onkin yksi cromon ongelma kovemmissa vehkeissä joissa rungot kuvataan. 6m kangesta ei kaikki käy.

    Docolissahan taas on sauma, sekään ei käy sisälestilliseen koneeseen.
     
  16. Catiska

    Catiska Gearhead

    Sitten ymmärsin Docolin esitteestä väärin...
     
  17. GBS

    GBS 3rd gear

    Rallicross kilpuriin teki... öö... oisko Koskimaa Racing Ähtärissä.
    On oikeasti ajatuksella käännetty. Mutta ihan mustasta.
    Onhan noita jokkis ja rallisprint kehikoita väännetty itekkin mutta aina sitä tulee hukkaa kun ei tiheästi duunaa. Joutuu hakee aina omat asetukset ennenkuin onnaa. No nyt alkaa jo olee yli 10v viimesistä että en edes alkais.
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Video Docolin taivuttamisesta:

     
    Catiska ja Saetkae tykkäävät tästä.
  19. Mopar

    Mopar Gearhead

    Taivuttimenlestiin saa tehtyä sisäpalikoita pienemmälle putkelle, ettei tarvii aina ostaa uutta lestiä:

    [​IMG]


    tuumasissa 058 seinällä kääntyy aina seuraavaan pienempään kokoon. jotain mm kokojakin sopii ristiin, esim 38*3 putkella saa 1,5`pienennettyä 1,25`. Eli kuvassa 1,5 ja 1,3/8 ja 1,25 sopiva lesti

    Esim jd2/32 mallin käsihärvelillä menee vielä 1,5 *0,058 cromo tuolla tavalla:
    [​IMG]
    1,4mm painuu ulkokurvista, muttei rypytä yhtään.
     
    Muokattu: 13.1.2017
    Catiska tykkää tästä.
  20. timopajala

    timopajala Gearhead

    sain kaaret tänään ja erittäin tyytyväinen! Hienoo työn jälkee kaikinpuolin ja 42mm putkesta niin on hienot! Ens la alan laitteleen niitä kiinni :D
     

Kerro tästä muillekin!