turvavyö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Annie Mopar, 16.2.2007.

  1. Annie Mopar

    Annie Mopar 1st gear

    sorry, en jaksanu penkoa vanhoja...
    eli saako laittaa autoon vain yhden turvavyön, siis vanhaan autoon, jossa ei olis pakko olla lainkaan vöitä? Turvaistuin pitäis saada kiinni...
    Kiitos!
     
  2. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Kiinnitä kuormaliinoilla :rotfl:
     
  3. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    No ei kai se voi kiellettyäkään olla?? :eek:
     
  4. jussi34

    jussi34 1st gear

    Kapeilla räikkäliinoilla saa jakkaran melkeimpä paremminkin kiinni kuin auton omilla vöillä... Niin meillä ainakin aikoinaan... Jos vaan penkki on lattiassa kiinni...
     
  5. apukuski

    apukuski Gearhead

    Tätä räikkäliina systeemiä käytti myös yksi kaveri ja olipa turvaistuin katsastuksessakin noin kiinni. Katsuri oli todennut että paremminhan tuo on kiinni ku vöissä :lol:
     
  6. vauhtivaunu

    vauhtivaunu 1st gear

    Eikös se o niin että jos parantaa sen lullan turvallisuutta siitä vaadittavasta, niin se on vaan parempi.

    Mulla oli 70vm ama jossa oli ite laitettu jotku saabin rullavyöt tms. ja kun kysyin et saako ne ottaa pois niin katsuri tuumas et oman henkes takia hän ei anna siihen lupaa :(. Ei niitä siinä ois lain kirjaimen mukaan tarvinnu olla mut ehkä oli hyvä niin... (se ama oli 100% kunnossa mut katsuri oli wanhojen autojen wihaaja prkele.)
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla on -79 Ranchero ja kun ostin sen -95 niin siinä ei ollut vöitä, rullat oli ja muut kilkkeet mutta vyöt oli katkottu. Alkuun koitin etsiä sopivia mutta kun ei löytynyt niin annoin olla. Kertaakaan ei ole leimalla asiaan puututtu vaikka auto on mulla ollut kohta 12v.

    Muutama vuosi sitten kysyin sitten katsastuksessa että mitäs kun noi vyöt puuttuu ja sain vastauksen että jos auto on läpäissyt maahantuontitarkastuksen tällaisena niin ei niitä oikein voi jälkeenpäinkään vaatia. Sitä en kyllä tiedä koska ne on katkottu, ennen vai jälkeen maahantuonnin.
     
  8. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mä tilasin amerikasta 5kpl uusia lantiovöitä. Saatavana montaa väriä ja maksoi jotakin about 20$ kipale. Paan ne Caddyyn ihan lasten takia.
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  10. janne75

    janne75 1st gear

    Räikkäliinalla istuimen saa varmaa tukevasti kiinni. Kolarissa penkin pitää päästä kuitenkin liikkumaan muuten lapseen kohdistuu liian suuret voimat. Et kiinnitys ei saa olla liian hyvä :D Tästä on ollut kolaritestejäkin

    Ite laitoin lantiovyöt. Ulommat kiinikkeet sai sopivasti korin kiinityspulttien alle ja sisemmät laitoin korin läpi 100x100mm laput prikkoina. Aika suoraan nämäkin vyöt toki menevät = ei jää joustoa. :oops:
     
  11. RosyD

    RosyD 1st gear

    Sellanen asia kannattaa muistaa ottaa huomioon istuinta ja lasta kiinnittäessä, että se ei paljon auta vaikka lapsi olis kuinka tiukasti kiinni vaikkapa etupenkillä, jos kolaritilanteessa takapenkiltä mätkähtää päälle sellanen 80-kiloinen aikuinen, jolla ei ole vyötä... Eli kannattaa miettiä sitä istuimen ja muiden matkustajien sijoittelua myös siltä kannalta. 8)
     
  12. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Tarkoitus oli ehdottaa lähinnä vitsinä sitä kuormaliinasysteemiä, kai se sitten ihan oikeesti hyvä on. Onhan turvaistuimessa omat turvavyöt lasta varten
     
  13. apukuski

    apukuski Gearhead

    Se tuntus toimivan. Mut tosiaan ei kait sitä mikään laki kiellä asentamasta turvavöitä autoon jos siellä ei sellasia oo.
     
  14. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Tietääkseni ei kiellä eikä vaadi muutoskatsastusta. Mun Consuliin oli laitettu taakse vyöt, mutta otin pois kun ne oli rikki, ne rullat ei toiminu. Edessä oli vakoina vyöt
     
  15. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Työnnän takapenkit itseasentamani turvavyöt ihan varmuuden vuoksi penkin väliin katsastuksen ajaksi.
     
  16. Jordan

    Jordan Gearhead

    Tuttu teki telineen turvaistuimelle ja pulttasi sen suoraan vanin pohjan läpi... Ainakin oli tukevasti, mutta tosta kolariluistosta tms mistä oli puhetta niin ei varmaan paljos tietoa ollut...

    -Jori-
     
  17. Lutra

    Lutra 1st gear

    Onko nämä sellaisia että kestävät kolarin. Onko joku tilannut ja nähnyt laadun silmämääsäisesti ja vähän nykinyt ettei ainakin sorminkiskomisen kestävät?? Hirmu edullisia kun vertaa F-body alkuperäistyylisiin vöihin, karkeasti ~noin neljäsosa.
     
  18. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Meillä pistettiin Satelliteen esikoisen synnyttyä takapenkille yksi turvavyö...
    Edestä oli irroitettu pois ne jenkkimalliset remmit... Hirveä virittely niitten solkien kanssa...

    Oli purkaamolla tyyppi ihmeissään kun menin kysymään turvavyötä...
    Kysyi mihin autoon... No sanoin merkin allin ja vuoden...
    Tyyppi selitti ihan vakavissaan ettei heillä ole mitään sellaisia mitkä sopii jenkkeihin...
    Sanoin että kyllä on! Mistä saan käydä irroittamassa?...
    Ei päästänyt tyyppi minua itse irroittamaan, eikä kukaan purkaamon porukasta ehtinyt...
    No hain sitten ihan uuden jostain tarvike-kaupasta...

    No enpä mokomaan nipotus-purkaamoon ole toistakertaa joutunut menemään...
    :mad: Eräs isohko purkaamo Salossa...
     
  19. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Vähä OT, mutta jos ei palvelua saa niin enpä semmoseen paikkaan toiste menis minäkään :wc:
     
  20. francine

    francine 1st gear

    mä jo tein aiheesta ja sen aloittajasta ties mitä johtopäätöksiä mut metsään meni :oops: :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!