Tuuletus kanavan hitsaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja J-P-A, 20.5.2018.

  1. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Pitkään siirtynyt homma on alkamassa ja hiukan alkanutkin.
    Eli Dodgen tuuletus kanava, "cowl panel" on ruostunut puhki ja vesi valuu syliin. Tästä on jo jossain ketjussa kirjoiteltu viime taikka edellis vuonna. Auto seissy tarpeeksi tallissa ja nyt tarttee tehdä pois jotta pääsee tienpäälle.
    Mustangeihin näitä on tehty useampaankin mutta dodgeen ei mun silmään osunut? kyseessä siis Dodge Aspen. Lokasuojia, lattiaa, konehuonetta olen autoissa hitsannut mutta en koskaan vastaavaa.
    Mitä kaikkea tuossa hommassa pitää ottaaa huomioon ja tehdä valmisteluita?
    Mikä on sopiva poranterä pistehitsausten irroittamiseen? Vaatiiko tuulilasin irroitusta? mun silmään vaatii mutta varmistan vielä.
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jos Aspenin rakenne on kuten vanhemmissa (olen avannu B- ja E-korit) ja haluat cowlin yläosan irroittaa niin tuulilasi ja etulokarit pitää irroittaa. Myös kojetaulun yläetueunaa pitää löysätä että pisteet tulee esiin.

    Pistehisti poria 2 mallia. Irtoholkkiterää ja HSS-poranterää. Molrmpia saa esim Biltemasta, Torafors, Würth ( halk. 7mm) mutta opettelin hiomaan sellaisen normi terästä ni saa sen kokoisen kuin tarvitsee. Jenkkien pisteen monesti isompia kuin 7mm.
     
  3. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Kiitos Remmiveto. Kojelautaa purin jo edestä, näyttää siltä että oikeassa olet. Tuulilasi pitää irroittaa, lasien irroitus ja asennus on aina ollut niitä hommia mistä en tykkää yhtään..
    Lokarit puran tänään pois.
    Pitikö noi pisteet porata ihan läpi vai pelkästään ylemmän pellinläpi? Korjauspaloja kun ei näytä olevan niin hiukan mietityttää toi peltien takaisin asennus, Joten mahdollisimman ehjänä pitäs se yläosa/kansi saada irroitettua.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Early Barracudaan tekevät samaa remonttia.
     
  5. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    tää olikin mielenkiintoinen seurata. Kattoin noi muutkin osat. mukava kattoa kun tehdään autotallissa eikä aina siellä suuressa hallissa missä kaikki mahdolliset laitteet.
    Positiivinen yllätys oli että lokarista lähti pultit helpolla auki eikä uutta ruostetta juurikaan löytynyt. Ihmeen hyvä peltinen auto toi onkin. Noi räppänän mädät olis voinu jäädä tulematta jos kanavasta olis kaivettu lehdet pois ennen kun auto meni säilöön.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Esiinpurkuhommaahan tää neuvo ei vähennä, kun sinne ei pääse helposti käsiks, ilman availuja, mutta itse päätin Mussukassa olla hitsailematta. Kun ei ollut varsinaista mätää, vaan pistesyöpymiä siellä täällä, joista kyllä vesi osas kulkee.
    Putsasin sen kaukalon pohjan hyvin, vetelin happiksen siihen pohjaksi, ja sit sivelin epoksityyppistä koriliimaa paksun kerroksen koko vesikuorma-alueelle. Siihen sit tahmeena normaalisti maalaukset päälle.
     

Kerro tästä muillekin!