Tuulilasin "korjaus"???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jylppy, 7.11.2006.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  2. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    joo, uittaa halkeamaan uv kovettuvaa lasiliimaa (pikaliimakin mahtaa toimia?) , painelee lasia sisäpuolelta halkeaman kohdalta ja kattoo että ilmakuplat nousee pois ja liimaa on koko matkalla. Teippi halkeaman päälle ja antaa olla auringossa kovettumassa tai kovettaa uv lampulla.
    Teipin ja ylimääräisen kovetuneen liiman saa mattopuukon tms. terällä pois.

    Pelittää kohtalaisesti lyhkäsiin, tuoreisiin halkeimiin...
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Millanen terä ja mikä riskin suuruus että lasi menee enemmän pilalle?
     
  4. jorkat

    jorkat Gearhead

    n.70-99%
     
    Pertti K ja Rotten tykkäävät tästä.
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    One persent, hold mi beer



    Ittee kiinnostais kanssa korjaileminen
     
    Pertti K tykkää tästä.
  6. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Osaatko yhtään aavistella, paljonko vuositasolla maksaa olla liittyneenä cabas-järjestelmään, jonka välityksellä hoidellaan korjaamon/maalaamon/lasiliikkeen ja vakuutusyhtiön välinen "kaupankäynti" erilaisissa vahinkotilanteisssa? Ei muuten oo korjaamolle ihan halpaa touhua ja perusmaksun lisäksi jokisesta laskutustapahtumasta veloitetaan erikseen... Veikkaan, ettei lasiliikkeellekään jää korjauksesta ihan hirveitä käteen, joten olis aika huono bisnes yrittää huijata niillä :odroll:
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Lasi kappaleina ja potkitaan se irti

    Laskutetaan ensin pari kertaa lasinkorjaus ja sitten lasin vaihto eli kuka todistaa että sitä lasia ei ole ensin korjattu, kun se meni kaatikselle roskikseen poljettuna viikkoja sitten
     
  8. jorkat

    jorkat Gearhead

    kuittifirman perustamisen paikka...
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Kuukauden sisällä tullut pari kertaa kivi lasiin,ja vaatinut korjauksen.
    Tuli täytenä yllätyksenä "ettei maksa mitään".Antaa vain vakuutusnumeron lasiliikkelle ja se on siinä.
     
  10. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Hinta ois sopiva

    Mitenhän lie kestääköhän toi säilyttää autossa?


    Jossain muuten oli saman tyylinen myynnissä ja siinä tuli joka paketissa teippi ja lappunen matkassa joka suositeltiin säilyttämään lompakossa, eli kun kiven isku tulee auto seis ja pyyhkäsee lasin sillä puhdistus lappusella ja liimaa teippi lappusen reiän päälle, niin voi sitten korjata lasin kun pääsee sisälle tai lakkaa satamasta vettä





    Onkohan olemassa sarjaa jolla vois korjata haljenneita tuulilaseja
     
  12. cdi

    cdi Double Gearhead

    Ei se tarvi muutakuin sekunttiliimaa ja partaterä tai muu terävä ja joustavareunainen millä sen saa paklattua halkeamaan ja heti kun on tapahtunut.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo halkeaman pysäytys kiinnostas itteenikin. Häränsilmät ei niin usein leviä ,halkeama.lähes aina
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Monesti olen yrittäny, koskaan ei ole pysähtynyt. Pienellä timattiterällä, kuivana ja veden kanssa, halkeeman päähän, tai vähän oletettuun jatkumissuuntaan. Ei pysää.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Väittäisin, et jäykkäkorisessa halkeama pysähtyy poraukseen, mutta eipä se jäykkä korisessa mihkään menekkään vaan möllöttää paikallaan

    Sit vetelä korisessa lasia väännetään niin paljon, että aivan sama poraako vai ei


    Tiivistelasisessa poraaminen varmastikkin pysäyttää lämpöhalkeamisen



    Oikeen vetelä korisessa pahimmillaan porauksesta lähtee uusia halkeamia
     
  16. cdi

    cdi Double Gearhead

    Joo niin tuppaa tekemään lämmönvaihtelut saa jännitteitä aikaan etenki talvi aikaan. Mulla pysyi monta vuotta ilman mitään pysäytysreikiä pelkästään sekunttiliimalla. Kunne viime keväänä tallinkatolta tuli lumet suoraan tuulilasiin yönaikan. Sitä se ei enää kestänyt vaan halkeama meni reunasta reunaan. eli moka oli oma. no ehyt lasi sen olis kyllä kestänyt
     

Kerro tästä muillekin!