tuumajaon hylsysarja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja freeride, 30.5.2005.

  1. freeride

    freeride Gearhead

    eli tuumajaon hylsysarja tarttis hommata vaan mistä sellainen löytyis?tavallisista varaosa/työkaluliikkeistä ei tunnu löytyvän muuta kun vähä kuusiokoloavaimia ja lenkkisarjoja jos niitäkään.eli mistä olette ostaneet omanne?kai niitä ny täälä suomistoliitossakin joku myy :eek:
     
  2. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

  3. Qjet

    Qjet 1st gear

    1) Bilteman 1/4" sarja 10-2740 (sis. mm 11 kpl "- kuusiokulmahylsyjä 5/32 - 1/2" ). Sarjan oma räikkä on huono, korvasin Hazetilla,kun sattui sellainen ennestään olemaan ja mahtui tohon koteloon.
    2) Bilteman 1/2" sarja 10-124.
    Näillä mä olen pärjännyt . Ihan oikeilla ammattimiehillä on sitten eri vermeet.
     
  4. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Laita Craftsman:ia ebaysta. Ihan nauruhinnoilla korkeaa harrastajalaatua.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onks kukaan kokeillu mitänenyoli Snap-on merkkisiä työkaluja?
    Tekeeks niillä mitään, vai onko liian hyviä?
     
  6. perkele

    perkele Gearhead

    ja motonettikin myy tuumaisia................
     
  7. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    Snap-on lienee yksi parhaista käsityökalu merkeistä,,,ja se valitettavasti myös näkyy hinnoissa, ei löydy halpamyymälöistä eikä tavarataloista
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    mä olen aina suosinu kamasaa..ja tyytyväinen ollut.
     
  9. hannux

    hannux 1st gear

    Snap On

    Kyllä SnapOn on mielestäni parasta mitä oon työkaluja käteeni saanut. Stahlwille on selvästi karkeampi ja huonompi käteen, samoin Gerode ja Kamasa. Se vaan on niin kallista se Snappi!
    Kun työkalulle tulee paljon työaikaa ja usein joutuu ottamaan esille, silloin SnapOn. Niissä, joita tarvii harvoin, voi tyytyä halvempiinkin.
     
  10. lake ender

    lake ender Gearhead

    Bilteman sarjat olleet suht ahkerassa harrastekäytössä reilu 10v ja edes räikkää en ole saanu hajalle hylsyistä puhumattakaan. Joskus on jopa annettu "vähän vaan" paineilmakonettakin...
     
  11. thomaso

    thomaso Gearhead

    Taitaa motonetti myydä työkalupuolella nykyään enemmän tota ei-oota. Ainaskin vantaan motonetissä hyllyt ammottaa tyhjyyttään. Myyjäkin ohjas mut biltemaan ja kehui niiden valikoimia. Biltemassa tuumakoon hylsyt 1.5€ kpl
     
  12. Micky

    Micky Gearhead

    motonetissä ainaki oli sarja tuumahylsyi muistaakseni 10€ paikkeil sarja sellases muovikammassa...on ainaki mulla ja kavereilla rajuaki käyttöä kestäny nuat kaks sarjaa mitä omistan...ei tosin mitään ihan järjetöntä vääntöä kestä...
     
  13. kaukokupee

    kaukokupee 1st gear

    Ammoin 90-luvulla kun ekaan jenkkiin sorruin eikä Biltemassa ollut vielä mitään tuumaisia työkaluja, hain palvelevasta ns. paremmasta työkaluliikkeestä tarvitsemani tuumaiset hylsyt ihan irtokappaleina sen mukaan mitä tarvitsin. Niissä on sitten Kamasaa sun muuta. Törkeän kalliita olivat (markkoina muutaman kympin kappale pahimmillaan) mutta yhtään en ole saanut vielä rikki.

    Bilteman "10 vuoden takuuhylsyt" joissa on vähän pyöristetyt sisäkulmat ovat myös olleet hintaisekseen koko lailla hyviä. Oisko niitä tuumaisinakin nykyään?
     
  14. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Biltemasta kans ostanu ja ihan hyvin on asiansa ajanut. Motonetissä ei oo enää ku yhtä sarjaa (siinä oli räikkä ja oisko ollu 8 tai 10 hylsyy) ja sitä hyvin harvoin hyllyssä. Ohjasin meinaa monet kyselijät biltemaan... :D
     

Kerro tästä muillekin!