TV-kaapelin säätö?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sbc327, 1.4.2007.

  1. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Lienee ongelmia tv-kaapelissa kun th700 ei vaihda ylöspäin kuin kaasua löysäämällä?
    Onkohan tiukalla vai löysällä? Kaapeli on ainoa asia vaihteistossa johon on talven aikana tullut koskettua ja sekin vahingossa.
     
  2. nixu85

    nixu85 1st gear

    liian kirreellä kuullostas olovan. kokeiles löysätä ihan pikkasen
     
  3. Piru

    Piru 1st gear

    Onko tuosta kireästä kaapelista laatikolle haittaa?mutu olis että parempi pikkasen tiukalla kun löysällä?
     
  4. speedy

    speedy Double Gearhead

    Sehän säätää sen oikeaan kireyteen kun lättää pedaalin kovaa pohjaan, jos liian kireällä ...perussääntönä, ohjaamosta pedaali lattiassa,löysät pois
     
  5. Piru

    Piru 1st gear

    Ei ainakaan mulla säädy noin automaattisesti.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    th-700

    joo,perussäätö annetaan et löysää vaijeri ja kaasu pohjaan.ei osu ihan kohdalleen ainakaan omassa .aloittamalla vaijerin liikuttelun pari milliä suuntaan tai toiseen ja koe ajo löytyy mieluinen kohta.itselläni ns.perussäädöllä vaihtaa neloselle 90-100 ja vaihtaa tosi äkäisesti,ei hyvä.siirsin kuorta kaasarin suuntaan nyt pelaa hienosti.yli 20 v chevyllä ja 40000 vuoteen.PS jos säätö pielessä särkyy loota,ja sit haukutaan et 700 on paska,oon jenkkien kanssa samaa mieltä 700 on paras loota normaalikäytössä.
     
  7. P_J_P

    P_J_P 1st gear

    Tyhjäkäynnin säätö versus vaijerin kireys...

    Säädin tuossa tyhjäkäyntiä hieman pienemmälle ja sitten seuraavalla reissulla ei enää vaihteisto toimikaan.. :( Eli ilmeisestikin vaijeri on nyt liian löysällä?? Autohan on 6.2D vani TH700:lla.

    Koska kun tyhjäkäyntiä säätää pienemmälle pääsee vivusto kääntymään enemmän ja vaijeri pääsee löysemmälle, mutta kysymys kuuluukin mistä vaijeria säädetään: kuorta liikuttamalla vai ihan vaijeria lukitus avaamalla??
     
  8. santtuv

    santtuv Gearhead

    Säädä painamalla sitä puolikuun muotoista nappia ja liikuta suuntaan jos toiseen. siinähän on sitten hammastus mistä voit laskeskella mitä tuli tehtyä.
     
  9. Qjet

    Qjet 1st gear

    Tai sitten ihan mittaamalla, paljonko kulloisenkin säädön jälkeen sitä hammastettua osaa on esillä verrattuna runkokappaleeseen. Helpompi näin, kuin pähkiä montako naksausta ja mihinkä suuntaan sitä tulikaan siirrettyä. Vielä, kun tekee muistiinpanot siirroista ja ajotuntumasta, niin sopivat säädöt löytyy aika nopeastikin.
     
  10. kanuuna

    kanuuna 1st gear

    mitähän mä säätäisin kun mulla on th 200 4r loota ja vaihtaa liian aikaisin isommalle kaasu pohjassa, ei meinaa millään vaihtaa isommalle kruisaillessa (kovernorin jouset?) :-?
     
  11. Re: th-700

    Jep. Parempi kestävyyden kannalta tiukemmalla kuin löysemmällä
    ..
     
  12. Jep sinne kai on mentävä.. Tai vaihdettava peräruuvi ja kori /kone sopivaksi
    :poff:
     
  13. kanuuna

    kanuuna 1st gear

    merkillistä! ymmärtäisin jos esim. vaihdan jäykemmät jouset kovernoriin niin vaihtaa myöhemmin isommalle mutta auttaako se aikasemmin vaihtamiseen hiljaa ajettaessa? vaijerin säätö ei juuri vaikuta!
     
  14. kylähullu

    kylähullu 3rd gear

    Ite olen säätänyt tuon vaijerin silleen, et vaijeri tiukalle ja kaasu pohjaan(hakee paikkansa) jonka jälkeen oon löysännyt vielä 2-3 pykälää.
    Tuollaiset ohjeet on minulle annettu, ja tuolleen kun olen vaijerin säätänyt on laatikko toiminut omasta mielestä hyvin. Vaihtaa nelosen jo 60-70 vauhdissa jos ajelee pinta kaasulla.
     
  15. kanuuna

    kanuuna 1st gear

    niin mä myös tein mut vaihtaa täyskaasul isommalle vielä aikaisemmin kun jos olis ihan kireel ja kruisaillessa ei vaihda taas millään isommalle, 120 vasta
    4:nen :mad: rupee ottaa pattii ku uus tci loota on päin v--tuu!
     
  16. kanuuna

    kanuuna 1st gear

    ei näköjään tietoo :cry:
     
  17. P_J_P

    P_J_P 1st gear

    Hmm..toimiikos tuo automaattisäätö ainoastaan sillä alkuperäisellä vaijerilla?? Siis sillä jossa on se puolikuu-nappi? :eek: (itselläni on tuo universal-malli http://www.tvmadeez.com/tvinstadj.php )

    Eli siis täysin hakemalla piti etsiä oikea säätö, kun ei ollut tuota painemittaria...nyt vaihtaa taas oikeissa nopeuksissa, jopa sille kakkoselle joka oli vähän hukassa. 8)
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Juuri näin,painetaan "puolikuu"-napista ja vedetään liikkuvat taakse,polkastaan kaasu pohjaan ja se on aika liki siinä.

    Siitä voi sitten säädellä muutaman napsun/hampaan puoleen tai toiseen jos haluaa...oman maun mukaan haluaako tiukat vai veeeeenyvät ja piiiiiiiiitkään luistavat vaihdot.

    Omaani kun juuri tein tuon perussäädön noin,niin tuli juuri sopivan näpäkät ja nopsat vaihdot ilman turhaa luistatusta. 8)
    Jostakin syystä edellisen version kanssa jäi liian löysälle... :eek:

    Syytä huomioida sitten että liian tiukalla oleva vaijeri rikkoo lootan...näin ovat laatikoista ymmärtävät kertoneet...mä tosta lootasta mitään tiedä :oops:
     
  19. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Jaa, mikähän sieltä menee rikki jos paineet ovat hieman tarvittava korkeammalla? Laatikkohan vain luulee, että moottorilta tarjotaan enemmän jerkkua ulos kuin mitä sieltä todellisuudessa on tulossa.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Aika mielenkiintoinen väite :rotfl: . Ei liian piukasta ole muuta haittaa kuin että ajo ei välttämättä ole niin mukavaa ellei sitten halua myöhäisiä ja kovia vaihtoja. Sekin tosin riippuu toosasta.
     

Kerro tästä muillekin!