TV-kaapelin säätö?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sbc327, 1.4.2007.

  1. Lakendwolf

    Lakendwolf 1st gear

    Tiukka tv....

    Säädin hieman kireelle kesän vaununvetoa varten.
    Helatorstaina sitten putos kardaani :D kun lähdin duunista, onneksi oli vauhtia 15 km/t .Meni taka ristikko vaihtoon.
    Rupee varmaankin rasittaa paikkoja kun repii hieman enemmän.
    Parempi pikku nykäisy kuin luistatella mukavuuden vuoksi ja polttaa taas pakat.
     
  2. hbrteam

    hbrteam 1st gear

    Re: Tyhjäkäynnin säätö versus vaijerin kireys...

    pitäis iteltä kanssa pudottaa tyhjäkäyntiä hieman
    vaikuttaako se todella 700 lootassa paljonkin laatikon toimintaan???
    kun toi kikkari vaijeri on siihen kytköksissä?
     
  3. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Tota oon yrittänyt hakua käyttää mutta tuloksettomasti.
    Eli vani vaihtaa yleensä ihan normaalisti vaihteita ylös päin,mutta joskus ei millään isommalle muuten kun polkaisemmalla poljin pohjaan.Tekee tätä kylmänä ja lämpimänä silloin tällöin.
    Onko vaijerin rikki vai mikä ihme on? Tää on varmasti paljon käsitelty aihe että jos joku viittis vaikka linkittää mut oikeille jäljille.

    -Esa
     
  4. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    oletko kokeillut myös kickdown hakua , en vaan tiedä onko apua?
     
  5. tabs

    tabs Gearhead

    Mulla teki vani just askettäin samaa, Tv kaapeli irti =>nykimistä edestakaisin, vähän niin kuin olis pilkillä ollu. Kaapeli takaisin kiinni ja perussäätö, plus 1 naksu tiukemmalle. Toimii taas, nelonen tulee noin kuudessakympissä pintakaasulla ajaessa ja lämä pohjassa kiertää kaikki vaihteet tappiin esim 2=>3 noin 95kmh
    Oisko ollu jotain shaissee jossain...
     
  6. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Täytyy huomenna ruveta pilkille tv-vaijerin kanssa.
    Mites kun sain tämmösenkin ohjeen, etta pesevät öljyt laatikkoon.Ajoa n:500km ja uudet öljyt sisään.Kuulemma roskia/paskaa venttiileissä,siinä vika.Ja ei toi vaijerin ropaus auttaisi mitään.

    -Esa
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tarkista ettei se vaijeri ole katkeemassa, eli rispaantunut. Se kun takertelee,
    niin säätely on ihan turhaa. Se toimii kuitenkin joka kerta oman mielensä
    mukaan, jos ei liiku kunnolla.
     
  8. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Eipä siinä paljon uskaltanut pilkkiä vaijerin kanssa,oli melkein poikki.
    Uus vaijeri vaihdettu,säädetty.Nyt pelaa kuin unelma. :p
     
  9. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    Mitäs sitten on tehtävissä kun vaihtokohdat on suunnilleen kohdillaan mutta nykäsee niin v*tusti kun vaihtaa, vaikuttaako ton kaapelin säätö paljonkin siihen nykäsyyn? Laatikossa on ilmeisesti shift-kit mutta jotain rajaa sais siinä nykäsyssä olla... (eikös toi tv säädä just niitä laatikon paineita?)

    Auto on '86 Camaro 305 TPI
     
  10. NymiS

    NymiS Gearhead

    Voi sillä vaijerilla hieman pehmentää niitä vaihtoja mutta ei paljoa
    rupea vielä luistamaan.
    Kai sen shift kitin tarkoitus onkin hieman tiukentaa vaihtoja
     
  11. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    Nimenomaan, mutta jotain rajaa silti!

    Tarviiko ostaa niskatuki? :rotfl:

    Mites jos laatikko kuin laatikko nykäisee liikaa niin mikä sillon yleensä on vikana? Ei oo tullu paljo perehdyttyä näitten toimintaan...
     
  12. Camino78

    Camino78 3rd gear

  13. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    Säädeltiin toissapäivänä tota vaijeria, toimikin sit ihan kivasti jonku puoli tuntia, sit alko taas nykiminen...

    Eilen taas säädettiin, alko toimiin melko pehmeesti ja vaihteli muutenkin suht kivasti, kunnes tänään taas heti aamulla infernaalinen nykäys ykköseltä kakkoselle vaihtaessa!
    Öljyä olikin sit kuitenkin n. 1,5 litraa liikaa, imettiin pois ja koeajolle, ei mainittavaa muutosta toimintaan. Sit pari minuuttia tyhjäkäyntiä ja vaihteet läpitte ja öljytason tarkistus, oli OK. Sit sammutin auton ja katoin viä sitä tv:n säätöö, EN säätänyt kuitenkaan. Siitä sitten taas liikkeelle ja kas kummaa, laatikko vaihteli kokoajan vaan paremmin ja paremmin.

    Loppujen lopuksi vaihdot tapahtui vain lievän nykäyksen kanssa (ihan siedettävän). Täyskaasukiihdytyksellä pisti isompaa silmään kuitenkin jo jossain 3000-3500 paikkeilla! Pari napsua kuorta pidemmäks, sen jälkeen vaihtokin vasta vähän ennen kierroslukumittarin punarajaa, (täyskaasulla) niinkun täydellä kaasulla kai pitäiskin. Kuitenkin vaihdot pintakaasulla pehmeni

    Nyt siis tuntuu toimivan suurinpiirtein sillain kuin pitää, Vaihtaa kovassa kiihdytyksessä tarpeeks myöhään, mut kuitenki rauhallisessa ajossa aikaisin ja pehmeesti. Ton liian öljynköhän takia toi säätäminen oli niin mahdotonta???

    Tosin pelottaa et aamulla rykii taas, ja siinä vaiheessa ideat loppuu meikäläiseltä!

    ja autohan oli '86 Camaro
    ei oma, vaan isäukkokin ''löysi valon'' ja osti ekan jenkkinsä... senkin takia olis hyvä saada toimiin kunnolla ettei jää heti paskan maku suuhun
     
  14. L.P.

    L.P. Gearhead

    Omassa TH200 oli vähän samaa vikaa. Aluksi kun sääti niin toimi vaihdot aika hyvin. Sit jossain vaiheessa alkoi nykimään. Syynä oli jo aikaisemminkin mainittu rispaantunut ja kuoreen jumittava vaijeri. Vaijerin vaihto auttoi ongelmaan.

    Toinen asia mikä tuli mieleen, olisi vian liittyminen laatikon tai öljyn lämpenemiseen. Öljyt ja suodatin kannattaa tarkistaa/vaihtaa, ellei ole jo tarkistettu. Samalla näkee onko laatikossa mujua, jos sisuskalujen kunto epäilyttää.

    1,5 litraa liikaa öljyä. Kuulostaa aika paljolta. Yleensä ei pieni virhe määrässä ole tehnyt mitään, mutta noin paljon liikaa voi jo aiheuttaa vähintäänkin vaahtoamista siellä.
     
  15. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    Nyt on pelannu kaks kuukautta ihan täysin! Säätö on pysyny 8)
     
  16. rasse

    rasse 1st gear

    Kyssäri tietäjille kun itselle ihan outo aihe...
    Kyseessä 4L60e laatikko ja välillä tuntuu että kulkee pikku D:llä (kierrokset)
    Elikkäs ongelmana on tuo ns. rajapinta ettei kärsi yhtään vedättää kun ilmeisesti pikku D:llä mennään ja hitaassa vauhdissa huomaa selvästi että iso D päällä ja hipaisulla menee pienemmälle.
    Pitkää matkaa kun ajaa niin huomaa ainoastaan pa mittarissa millä vaihteella on tultu...
    Laatikko toimii todella hienosti eikä vaihtamista huomaa lainkaan...
    Nyt olis vain hyvä jos olis vaikka valokyltti jossa näkis mikä vaihde tai sitten säätöapu jotta varmaan mentäis tasasella 85-90 vauhdissa isolla
    D:llä.
    Olen huomannut että pa kulutus välillä 2,5L isompi 100 km:lle ihan vakio reitille.
    Kyseessä 4,3L V6 Vortec 4x4 (200hp) 10-12,5 L/100km
     
  17. sbf

    sbf Gearhead

    Toi on täysin sähköohjattu looda.Nyt pitää vikaa hakea viallisesta sähkökalkusta.Villi arvaus olis tps eli kaasunasennontunistin.Käyttö testerissä selvittäis paljon.Ja kato et se vikakoodinlukija kattoo sen datan pelkkien koodien lisäks.Esimerkkinä viallinen jarruvalokytkin ei anna vikakoodia mut cruise luulee että jarrua painetaan ja ei anna kytkeä itseään päälle.
     
  18. rasse

    rasse 1st gear

    Itellä on kyllä läppärillä hyvä ohjelma millä näkee kaiken näkemisen arvoisen (kaiken) ja laatikosta on sen verran herjaa että ylilämpöä ilmaisee mutta sekin on erään ammattitaitoisen asentajan mielestä ihan kiinni ko. palaneesta diodista....
    En vain ymmartanut tuota heittoasi cruisesta ja jarruvalosta...
    Cruise pelaa täysin niin kuin jarruvalokin ... Ajatuksena on tuo vaihto saada oikeaan kohtaan ettei mentäis matkavauhdissakin koko ajan pikku D:llä
     

Kerro tästä muillekin!