Tyhjäkäynninestoventtiilin poisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Sumu, 15.6.2016.

  1. Sumu

    Sumu Gearhead

    Voiko tuon venttiilin poistaa ja korvata vaikkapa ruuvilla? Kyse siis Taunuksen/Transitin 1-kurkkuisesta kaasarista(ei muuttuvakurkkuinen)

    Otsikkoon voisin korjata jälkikäynninestoventtiilin jos pystyisin
     
    Muokattu: 15.6.2016
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Puhutaanko nyt siis siitä kaasuläpän hidastusventtiilistä?

    Jos puhutaan niin sen poisto aiheuttaa stumppaamista jos kaasuläppä suljetaan äkillisesti...ainakin saab V4 aiheutti. Eli risteyksessä jos tulee se "eiku" niin kone sammuu.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Foortin veekasissa tuon hidastusventtiilin poisto taasen ei aiheuttanut ongelmia.
    Veikkaan että kyse on kumminnin semmosesta jälkikäynninestosulkuventtiilistä josta en ossaa sannoo. Kokeile.
     
  4. Sumu

    Sumu Gearhead

    Helvata, siis jälkikäynninestoventtiilistä oli kyse. Se magneettikela, mihin tulee johto kun virta kytketään.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulla ei ole ollut missään autossa tota jälkikäynninestoa koska on ihan turha, ainakin jos on se malli mikä tökkii kaasuläppää suoraan. Ei mulla ole muutenkaan jälkikäyneet mitkään vanhat koneet jos on ollut säädöissä ja kunnossa.

    Onko kone joku transitin kone vai mikä?
     
  6. renttu81

    renttu81 Gearhead

    323 maksalaatikosta tuhosin myös. Oli jotain häikkää johdoissa, niin helpoin oli muistaakseni hioa koko neula pois. Ei vaikutusta mihinkään.
     
  7. Sumu

    Sumu Gearhead

    Transitin yksikurkkuinen kaasari, ollut 2l OHC:ssa, ja Transitissa on komeus paikallaan.
    Pitääpä koittaa tuota rentun kikkaa.
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Miksei sitä voi korjata jos aiheuttaa jotain hämminkiä? Chrysler 2l oli se pensansyötön lopetus venttiili ja jos sen ohitti niin ei suurempia ongelmia mutta mutta miksi kaikki pitää repiä pois jos joku on joskus tuumannut että se on hyvä olla olemassa.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos se on täysin turha niin mitä sitä pitämään tuolla jos se aiheuttaa vikaa tai estää jonkun tietyn säädön tekemisen?

    Ehkä jollain paskaoktaanisella bensalla ajaessa tosta on hyötyä ettei jälkikäy. Jollei auto jälkikäy muutenkaan niin miks sitä jälkikäyntiä tarttis estää vielä erillisellä venttiilillä?
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onko toi se venttiili joka saattaa häiriöityä ja ei päästä kierroksia alas?
     
  11. OpaS

    OpaS Gearhead

    Ei ole, vaan se venttiili, josta voi jäädä johto kytkemättä jolloin se toimii just tyhjäkäynninestoventtiilinä.

    On kai se silloin tarpeellinen, kun vaikkapa ei halua tietää että moottorissa on jotain pielessä, mikä aiheuttaa hehkusytytystä.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se mikä ei päästä kierroksia alas on se kuormitusventtiili eli kun kylmälaitteet pyörii se panee jenkaa koneeseen.

    Tää jumiutuessaan ei tee mitään. On vaan tiellä ja monimutkastaa kaasarin säätöä.
     

Kerro tästä muillekin!