Tyhjäkäyntiseokset edelbrockissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C-Body Polara, 17.8.2017.

  1. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Nii sen verran vielä että cruise alueella toimii täydellisesti, Ainut ongelma tuo aivastaminen. Sama ongelma sekä kiinteenä että muuttuvalla.
     
  2. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Niin ja eikös se sulla mene seosmittarikin laihalle siinä kun aivastaa ? ja siinä toisiossahan se ongelma oli...
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Niinkun jo aiemminkin oon muistaakseni tähänkin ketjuun maininnu niin itellä oli kanssa edelin kanssa tota "stumppaus" oiretta mutta ei kuitenkaan aivastellu imusarjaan o_O

    Itellä helpotti kun se kiihytyspumpun tanko on mahdollisimman "sisässä", ennakoita roimasti ja nyt sit tän kesän ajan jumpannu kaasarin säätösarjan kanssa laajakaistalambdan avulla plus että tälle kesää tuli säädettävällä alip.kellolla oleva jakajakin ni nyt oon saanu sen oireen pois. Olennaisimmat tekijät oli ehdottomasti riittävä tyhjäkäyntipiirin rikastus, se kiihytyspumpun tanko ja "riittävä" perusennakko. Nyt vaan sit hifistelly bensankulutuksen takia vielä lisää ja vielä jäi ensi kesällekin säädettävää kun nyt näyttäs että loppuu ajonausi kesken.

    Ite keskittyisin sen ennakon kohilleen saantiin ja pyöräytä vaikka vartti lisää tyhjäkäyntipiirille kakkua ni sillä pääsee ainakin alkuun?
     
  4. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    On tässä jo kokeiltu kaikkee. se jos muuttuskin suuntaan tai toiseen ni antas uskoo. Mutta tuo aivastelu ei lopu, tekipä mitä vain. Muutaman viikon ajan talli oli toinen työpaikka. Joka päivä tein jotain muutosta. Ainut mahollisuus nyt, että tuo lamppu heittää. Viisi tai kuusi kertaa tuonki jakajan purin atomeiks. Kyllä kai se sillä kiinteellä ennakolla ois pitäny täyskaasulla toimia.
     
  5. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Mä taistelin myös pitkin kesää saman ongelman kanssa 454 chevellessä missä holley 850db
    Vaihtelin kiihdytyspympun nokkia,suuttimia ym ym testailua.. Ei oikein mitään vaikutusta... Lopulta vaihdoin myös ensiöpuolelle 50cc kiihd.pumpun 30cc tilalle... Vaikutus oli dramaattinen.. Nyt saa hypätä paikaltaan kaasunpäälle eikä stumppaa... Alkaa vaan lyödä tyhjää kakomatta... Tavoitteeseen päästy.. Veikkaan että sun edeli ei nyt vaan pysty syöttään riittävästi gasoa kaasu pohjaan potkaistessa...
     
    rane58 ja C-Body Polara tykkäävät tästä.
  6. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Joo näin on. Sinne liki 20afr hyppää. Ja joskus sammukin. Muuten tuon saa kyllä rikkaalle, mutta aivastaa.
     
  7. Weijari

    Weijari Gearhead


    12 astetta perusennnakkoa tyhjäkäynnillähän mitataan alipaineletku irti. Jos mittaat letku kiinni 12 ja alipainekanisteri antaa vaikka 20 lisää, niin sun perusennakko on 8 astetta myöhäsellä! Mulla on 22 perusennakko ilman alipainetta ja alipaineen kanssa tyhjäkäynnillä 38, kun kanisteri on rajoitettu 16 asteeseen. Samoin mekaanien ennakko on rajoitettu 16 asteesen, eli maksimi ennakko on 38. Teoriassa jos jotenkin saisin aikaisek sellaisen tilanteen, että olis kaikki samaan aikaan: Perusennakko 22 maksimi mekaaninen 16 ja maksi alipaine 16 olis ennakko 54 astetta. Ei kilise eikä kilkata näillä säädöillä.

    Samoin edelleen palaan vanhaan kysymykseen bensan paineista. Jos ne vaihtelee, niin oireet on mystisiä. Sinäänsä lienee sama kokeileeko sähköisellä vai mekaanisella, jos paine heittää tai tuotto ei riitä. Mulla on regu ja siinä mittari mistä asian pystyy varmistamaan.
     
  8. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Nii siis ilman alipainetta on 12 astetta. Alipaine kytkettynä tyhjäkäynnillä reilu 30 astetta. Tuota bensanpainetta oon itekki miettiny. Mittarin vois hankkia. Bensalinjaa en oo vielä tarkemmin syynänny. Pittää talven aikaan uusata ne.
     
  9. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Noista bensan paineista vielä. Stumppauksen jälkeen bensa kyllä riittää. Suuttimilla saa liianki rikkaalle. Luulis että loppuis soppa kesken isoilla kierroksilla. Vai voiko oireilla tuolleenki? Pintoja oon nostanu niin, että ylös alas käännettynä kohon reunasta kansitasoon 0.8cm ku vakiona 1.1cm. Siltikään ei tulvi. Kai se vois paineistaki johtua sitte?
     
  10. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo kyl mä veikkaisin et sitä toision siirtymäpiiriä pitäs kans porata rikkaammalle, niinkuin tarvi ensiössä myös tehdä.
    Oliko sä siihen toision ylempien läppien puntteihin laittanu niin paljon lyijyä kuin saa, siitä ei tainnu olla apua muistaakseni ?
     
  11. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Joo latasin täyteen sen mutta ei ollu apuja. Mitenkäs sitä toisioiden siirtymää vois rikastaa. Kattelin sitä ku viimeks oli levällään ja muistaakseni sitä imuputkee ei ois saanu porattua isommaks.
     
  12. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Kuulostaa mukavalle!
     
  13. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

  14. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Joo tuo pienempi on se. Tais joku ilmareikä olla siinä venturin alapinnassa tiivistepinnan sisäpuolella. Sitä en älynny, miten sitä kautta ilmaa sais.
     
  15. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Löytyykö näihin varaosia mistään? Jos päädyn siihen toiseen kaasutin merkkiin. Ois tarvinnu ne ensiöpuolen venturit, ku näitä on vähä viilattu.
     
  16. stealth

    stealth Gearhead

    Mulla oli eetussa ja carterissa samaa tumppaus ongelmaa, se korjautu kun vaihto pienemmän kiihdytyspumpun suuttimen, ideana oli että, pumpun rikastus oli pitempikestoinen, ei oksentanut koko sisältöä kerralla kurkkuun, aivastelut jäi historiaan.
     
    C-Body Polara tykkää tästä.
  17. stealth

    stealth Gearhead

    Usapartsista sai enne ainakin varaosia ja säätösarjoja myös noita pumpun suuttimia, muistaakseni pienin suutin oliko numero 28 oli se koko jolla paketti alko toimimaan.
     
  18. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Just laitoinki nuo suuttimet tilaukseen. Erikoisia nämä viat näissä
     
  19. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Millanen kone sul muuten on?
     
  20. stealth

    stealth Gearhead

    No, mulla oli silloin kun opiskelin tuon eetun sielunelämää, sbc 355 alsakansilla, rallinokalla jonka asteita en muista, (aikaa noin20v) takomukit ja muut asiaankuuluvat. Samat jutut toimi myös reippaasti kiristetyllä fordin nelisatasella. Tietysti eetut ja carterit vaati kunnolla toimiakseen, jos oli kireämpi nokka,että sytty ennakko nousi riittävän nopeasti eli, max. keskipako ennakko piti löytyä noin 1700-1800 rpm.
    Nykyään luotan ruiskuihin mutta, saa nuo kaasaritkin pelittään ihan hienosti.
    Mielestäni tuo säätötarve tulee sen mukaan miten konetta on kiristetty, vakio saastemotin kyseessä ollessa ainakin ennen, nuo kaasarit toimi suoraan paketista.
     

Kerro tästä muillekin!