Tyhjäkäyntiseokset edelbrockissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C-Body Polara, 17.8.2017.

  1. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Hyhhyh ku menee hifistelyks :poff:
     
  3. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Juu toi hoitaa sen siirtymäseoksen just sopivaksi ja siivoo huohotuksen air väylää, maailman paras huohotus systeemi :D
     
  4. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Mikä tuo on? mulla se pcv venttiili ohjattu kaasurin alipaine liitäntään ja toisessa kopassa sellanen suodatettu huohotin korkki. Huomenna pitäis 125 km siirtymä tehä. Rajoitin tuota pcv:n letkua väliaikaisesti. Vkl sitte touhuta tuon huohotuksen kanssa.
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Toi on alunperin joku hiilikanisterin purge valve, ottaa nyt ohjauksen kaasarin ported liittimestä eli kun siirtyy tyhjäkäynniltä siirtymävaiheeseen niin toi venttiili aukee ja laskee lisään ilmaa pcv-valvelta tulevan huohotuksen sekaan ja näin laihentaa seosta sopivaksi.
    Tässä vielä pari selventävää kuvaa, eli ottaa ilman tuolta putsarikoteloon menevästä huohotusputkesta ja menee sitten tollaseen T-malliseen pcv-venttiiliin.
    http://aijaa.com/sHSkkU
    http://aijaa.com/Gu4Cqv
     
  6. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Hienoa, että tuommoisella rakennelmalla on saatu seokset kohdalleen...
    Mutta ekana yrittäisin kyllä kaikki suutinjumpat yms kaasarin säädökset, jopa kaasarin vaihto toimivaan, viimeisenä kikkana lähdetään porailemaan bensa/ilma kanavia ja virittelemään lisäilmaletkuja.
     
  7. 401

    401 2nd gear

    Kaasarin vaihto toimivaan on se viimenen.ei ne ois hylänny geeämmälläkään sitä afb carteria mikäli se ois aukottomasti palvellu niiden tarpeita ja ne havannoi sen jo yli viisikymmentä vuotta sitten.jostain syystä yks ja sama kaasari ei voi toimia kaikissa pelkillä pääsuutin/neulamuutoksilla.tai toimii se sen verran että sillä voi ajaa kyllä ja se siinä lie tavoite ollukkin.
     
  8. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Nyt on huohotus muutettu putsariin. Edelleen laihalle menee tyhjäkäynnin yläpuolella. Sellanenki vika vielä, että kaasu pohjassa stumppaa. Loppuu bensa. Matka-ajossa afr n.11.5. Stumppauksen jälkeen menee myös rikkaalle. Afr n.11. Kiihytyspumppu säädetty rikkaimmalle. Pari milliä nostettu bensan pintoja. Tuolla kaasarilla ei saa seoksia alueelle, eikä toimimaan kunnolla muutenkaan. Pakko miettiä hollikkaan siirtymistä.
     
  9. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Minkälaisia afr lukuja mittari vilauttaa silloin kun tyhjäkäynniltä painetaan kaasua ja silloin kun kaasu painetaan pohjaan ja moottori stumppaa?
    Joo, joskus on helpompi vaan kokeilla toisella kaasarilla säätöihin.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tuo stumppaaminen tuntuu olevan edelissä se vaikein ominaisuus saada pois.... mutta ite huomasin että myös ennakot vaikutti siihen aika paljon. Että kannattaa kokeilla pikkusen aikaistaa syttyä josko auttaa? Ja onkos sulla säädettävä jakaja?

    Mut tosiaan edelin suhteellisen pieni kiihdytyspumpun koko on hieman ongelmallinen mutta itse sain sen käytännössä kokonaan pois, ainoastaan kylmällä koneella vielä hieman nikottelee... ennakoita on siis reilusti ja nyt olenkin matka-ajon seoksia saanut järkevämmäksi myös sillä että pudotin hieman perusennakkoa ja jakajan säädettävällä kellolla lisännyt alipaine-ennakoita jolloin jaksaa vetää cruise-alueella puhtaammin.

    Mutta kyllä se on tuntunu olevan loputon suo tuon kanssa, koko kesän säätäny ja edelleen jatkuu :poff:
     
  11. 3964

    3964 3rd gear

    Ensiö puoli on edelissä ihan ok tuo afb mallin toisio on se ongelma se ei ilman isompaa rakentelua tahdo toimia siinä vaiheessa kun toisio aukeaa.

    Haaveillu joskus avs tyyppisestä jossa toisio puolella on ilmaläpille säätö se ois varmaan semmoinen jokapaikan kaasutin.

    Holley sitten rallimpaan menoon.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Pienellä kaasulla (1000-1500rpm) se on siinä 14.5-15. Sen huomaa jo käynnissä ku kakostelee. Kaasun ku lyö pohjaan ni hyppää 18 hujakoille. Ennakoihin kanssa ei oo vara kikkailla ku siinä on kiintee ennakko. 35 astetta on nyt, eikä viiti enää lisätä.
     
  13. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Huomasko ees mitään muutosta kun tukit pcv-portin kaasarista ?
    Mun ei oo tarvinu miettiä kakkoskurkkujen toimintaa kun ne vaan toimii vakio 305 koneessa, mut ilmeisesti niitä puntteja pitäs saada painavammaksi et ne ylemmät läpät ei aukee niin herkästi jos stumppaa laihalle kaasu pohjassa ?
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ihan uteliaisuudesta mutta miksi kiinteä ennakko? o_O
     
  15. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    No ei siihen kyllä muutosta juuri tullu. Sitä kyllä ihmettelen. Kuitenkaan ei viittis mekaanisia muutoksia tehä ehjään kaasariin. Jos vaikka tuleekin myytyä.
     
  16. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Ennen nuita viimesiä koneen muutoksia oli jakajan kanssa ongelmia. Hitsasin sen sitte kiinteeks ni ongelmat loppui.
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Aika radikaali ratkasu, ottaen huomioon että toimiva ennakonsäätö kuitenkin tekisi moottorin toiminnasta jouheampaa kun ajotilanteet kuitenkin muuttuu :eek:

    Eli sulla voi olla just se ongelma että ennakot ei reagoi kun tasakaasulta lyöt lämän tiskiin? Itellä ainakin parani käytös pirusti kun tosiaan lisäsin ennakoita että ehtii mukaan kun poletaan.

    Summasummarum. Voi olla hankala saada vörkkimään pakettina ellet sitten rikasta sen verran että ei mee laihalle millään alueella mutta bensankulutus on varmasti infernaalinen :D
     
  18. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Nii en tiiä tuosta sitte. Luulis tuon 35 astetta riittävän joka kierroksella, mutta miten lie. Jos jakajassa ois perus ennakko vaikka 15 astetta ni nostaisko se vakuumi ennakko paljo yli tuon 35 astetta.
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu mutta kun pitää muistaa että sehän on 3-osainen, perusennakko,keskipakoennakko ja alipaine-ennakko.

    Itsellä laskennallisesti mikäli kierrokset ja alipaine on kohdillaan niin maksimiennakko kaikkineen jopa 55astetta mutta toki oldsin kone että sinällään sitä ei voi suoraan verrata. Mutta kyllä se alipaine-ennakko edes kannattaisi olla käytössä vaikket keskipakosäätöä käyttäisikään. Alipaine-ennakot kun helpottaa nimenomaan sitä cruisealuetta.:)
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ihan helvetin tyhmää
     

Kerro tästä muillekin!