Tyhjäkäyntiseokset edelbrockissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C-Body Polara, 17.8.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Edelbrockia turhaan soimattu :D
     
  2. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Onhan tämä harrastus itessään jo helvetin tyhmää.
     
  3. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Juu oon tietoinen nuista toiminta periaatteista. Alipaine ennakkohan pienenee sitä mukaa kun kaasuläppiä aukastaan. Voihan se jossain mäki vedoissa nousta aika reilusti. Tuon kanssa ku peppuroin sillon, ni ei se niin paljoo vetäny kyllä alipaine ennakkoo. Voishan sitä huvikseen kokeilla ehjällä jakajalla.
     
  4. 401

    401 2nd gear

    Kokeilehan niin tiedä vaikka paratiisin ovet aukenee.se ei liiemmin poista ainakaan niitä täyskaasu ongelmia vaikka laitat puolenkymmentä niitä kelloja pingottamaan siihen jakajan kylkeen.
     
  5. 401

    401 2nd gear

    Sullahan hyvästi jo pyyhkii ku oot saanu sen kaasupohjassa rikkaalle menemään.mulla on osakaasu kiihytykses 13,5 luokkaa ja kaasupohjassa sama.suuttimet on porattu jo isommaks mitä niitä kaupasta saa toisiopuolelta.ensin ei vaikuttanu mitään se suuttimen isontaminen siitä 2,7mm ylöspäin.sitten nostin sen toisiopuolen sekoittimen irti niin seosputken pää on krympattu niinku persesilmä et se reikä on 2,7mm eli oisin voinu ajaa ilman niitä pääsuuttimia ja se ois ollu vaan laihalla.no ne on nyt isonnettu mutta silti laihalla kaasupohjassa.ne ilma/by pass kanavien reiät on liian isot toisio puolella ja siitä johtuen mikään ei riitä.siihen stumppaus ongelmaankin löytyy ne vastaukset niistä toisio puolen sekoittimista.siinäkii on sellanen siirtymävaihe mistä se saa ensin bensaa ennen ku se alkaa tulla siitä keskeltä ja sille on oma ilma suutin.sen tukkimalla tai pienentämällä sitä voi rikastaa.
     
  6. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Joo kylläpä tuon alakierrosten laihan seoksen kanssa vois elääkkin. Enemmän tympäsee ku ei saa rivakasti liikenteeseen. Sitä toisio puolen venturia vois vähä tutkia.
     
  7. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ootko vielä koittanu tukkia sitä ylempää idle air bleediä hitsilangalla tai jollain, se luulis ainakin vetävän siirtymävaiheen rikkaalle.
     
  8. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Senku sais jotenki pysymään siinä, ettei tarttis porailla ollenkaan.
     
  9. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Pienellä kaasulla ajaessa tuo afr arvo 14.5-15 on ihan ok, riippuu tietenkin auton käyttötarpeesta, mutta normikäytössä ainakin.
    Nopean kaasunpainalluksen aikana laihalle (afr 18) viittaa siihen kiihdytyspumpun alisuoritukseen.
    Minkäläisia afr arvoja antaa kun esim 80 km/h runttaa kaasun pohjaan ja seureilee seosmittarin lukemia?
    Tuo moottorin kakominen voi johtua hyvinkin siitä sytkäennakoiden säätimien puutteista.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mites jos jollain moottorisilikoonilla tukkisit sen reijän, niin sen sais helposti nypättyä pois ja vaikka irtois niin ei aiheuta vahinkoa, olis ainakin se testattu ja jos toimii niin vois miettiä miten pysyvästi ratkaisee.
     
  11. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Se vois olla kyllä. Sinne toisiopuolelle vois kokeilla samaa. En nyt varma oo siitä ku kovemmassa vauhdissa polkasee. Testailla taas joku päivä.
     
  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Löyty oikeen kuva siitä persilmästä joku muukin ihmetelly
    http://www.forabodiesonly.com/mopar/attachments/img_20150207_1247182-jpg.1714793784/
     
  13. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Nii eli vastapainoja pitäis vähä keventää? Minkähän verran niitä summassa uskaltaa viilailla. En oo aukonu vkl jälkeen kaasaria. Jos tuossa tulevana vkl vähä tutkis.
     
  14. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Niin no tosta ei oo omia kokemuksia eikä tietoa, mut jos menee laihalle kun kaasun runttaa pohjaan ja mikään muu säätö ei auta, niin mun järkeni mukaan niitä vastapainoja pitäs saada painavammaksi, eli vaikka poraa reiän ja valaa siihen lyijy klimpin, mut joku tietävämpi kommentoikoon tohon lisään.
     
  15. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Eikun niinpäinhän se tosiaan pitäs tehä. Jos jollain kokemusta, ni vinkkiä tulemaan.
     
  16. Weijari

    Weijari Gearhead

    Luin uudestaan läpi, mikä bensapumppu sulla on / pysyykö paineet tasaisena? On sen verran epämääräisiä probleemeita, että vois johtua bensan paineen heittelyistä.
     
  17. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Alkuperäinen mekaaninen pumppu. Paineista ei oo tietoo. Viime kesänä säädellessä kokeilin yhtä sähköistä pumppua mutta ei siinä ollu eroo.
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    En halua jankata jne. Mutta mitäpä jos kokeilisit sitä ehjää jakajaa enste? Niinkun sanoin ni se vaikuttaa pirusti seokseen kun palaminen on tehokkaampaa/tehottomampaa. Ja kun se alip.ennakko toimii ni huomaat että kärsit neuloilla laihentaa seosta koska jaksaa mennä huomattavasti pienemmällä kaasulla.

    Samalla todennäkösesti helpottaa sitä sun stumppaamisoiretta.

    Ihan vaan näin niinku viimesen 3000km ite säätöjen kanssa pelleilleenä voin sanoa että helpottaa kummasti kun kaikki synkkaa yhteen o_O
     
  19. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Viime kesänä tosiaan tappelin tuon jakajan kanssa. Vakio jousien kanssa tuo jakaja kirii ennakkoa loputtomiin. Purkaessa jakakaa onnistuin vielä pilaamaan jousen. Löysemmät jouset hommasin, että sais täyvet ennakot vähä alemmilla kierroksilla. Niiden jousien kanssa oli tyhjäkäynnillä jo kaikki pelissä. Alipaineen kanssa oli ongelmia myös. Ported vacumi liitäntään oli kytketty. Vaihdetta päälle laittaessa sammuili ku meni kierrokset alle tonnin. Sen nyt varmaan ois saanu ratkaistua, ku ois alipaineen ottanu suoraan imusarjalta, mutta tuossa se oli hankala toteuttaa. Huomasin vaan että paremmin toimi joka kierroksilla ku oli ne löysät jouset ja ilman alipainetta. Siispä hitsasin sen kiinteeks ettei ennakot hypi miten sattuin löysillä jousilla. En tiedä mitä tuommonen kone kestää ennakoita alakierroksilla mutta kokonaisennakko ei sais juuri nousta tuosta 35 asteesta. Mäkivedätyksissä saattas tulla jo nakutus ongelmaa. Että en viittis aloittaa taas sitä samaa tappelua tuon jakajan kanssa, ku se ei toiminu kunnolla sillonkaan.
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No mutta jäykemmät jouset ja rajottaa vaan stopparilla ettei anna määräänsä enempää?
     

Kerro tästä muillekin!