Tyhjäkäyntiseokset edelbrockissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C-Body Polara, 17.8.2017.

  1. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Mikähän lie hätänä tuossa 750 edelissä. Kylmänä tyhjäkäynnillä afr n.14. Paikallaan antaa pyöriä lämpimäks, niin jotain 13 luokkaa. Eli ihan ok. Sitten ku käy ajamassa kiekan tienpäällä, ni afr seilaa tyhjäkäynnillä 15-19 välillä. Auto meinaa sammua. Kaasua ku antaa, ni rikastuu välittömästi. Siis tyhjäkäynti piirissä jotain outoo. Vai pitäskö jäykemmät jouset laittaa neulan alle. Mutta se ihmetyttää miks ei kylmänä, eikä lämpimänä tee tuota.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Imuvuoto?
     
  3. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Vartin saa käyttää paikallaan, eikä näitä oireita oo. Luulis imuvuoto ilmenevän jo siinä. Nii ja mopen 440 kyseessä.
     
  4. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Kyllä on nämä ongelmat omassa vehkeessä niin outoja, etteimitään järkee
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ettei monimonikymppi menis jo toisiopiirille jossa raakasti liikapienet suuttimet? Lisää infoa loppukokoonpanosta?
     
  6. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Eikai sen pitäis tyhjäkäynnillä sitä kautta toimia. Tämä tosiaan ilmenee vain tyhjäkäynnillä. 9.9 ruttunen. Vakio iskuinen. Sorsa kannet 274 compin nenä. 1 3/4 primääreillä olevat peltisatsit.
     
  7. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Muuten toimii normi ajossa. Katastuspäivä vielä huomenna. Ei ole tänä lesänä vielä liikenteessä ollu,ni kohtuu vähä testilenkkiä tullu heitettyä.
     
  8. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    paljonko ennakko tyhjäkäynnillä? Kokeilisin jopa 25 astetta, toki pitää huoli ettei kokonais ennakko karkaa liian suureksi.
     
  9. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Kiintee 34 astetta. Niillä ennakoilla toiminu aiemmin hyvin.
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Säädä tyhjäkäyntiseokset kohdalleen sen ajolenkin jälkeen, vai totteleeko se seosruuveja?

    Voihan siellä olla kaasarissa puhdistuksen tarvekin, voi ensin kokeilla paineilmalla seosruuvien reijistäkin jos vaikuttaa mitenkään.
     
  11. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Huonosti reagoi seosruuvit, ku on lämmin. Nouseeko neulat tyhjäkäynnillä yhtään? Tosiaan autoon tuli pieniä muutoksia viime kesän jälkeen, minkä takia nyt joutuu taas säätämään. Nokka vähä aikasemmalla ja avarampi putkisto.
     
  12. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Koneen käydessä, löysää jousen/neulan kansi ja kato onko neula tyhjäkäynnillä varmasti pohjassa, liian löysä jousi saa neulan pomppimaan ja samalla sotkee seokset.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Onko vanha kaasari, väljä läppäakseli.
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos kone käy tyhjää sen tyhjäkäyntipiirin kautta, niin ne neulat ja jouset saa olla vaikka pöydällä ja kone käy silti tyhjää.
    Toiminta on muutenkin sellainen että alipaine vetää neulat alas ja jousi toimii alipainetta vastaan nostaen neulat ylös alipaineen laskiessa tiettyyn arvoon. Ei kai ainakaan löysä jousi saa neuloja pomppimaan, eikä varsinkaan tyhjäkäynnillä vaikka alipaineet vähän heittelisivätkin.

    Jos seosruuvit ei kunnolla tottele, niin siellä on tukos tai läpät on tyhjäkäynnillä niin auki että siirtymäpiiri on jo toiminnassa.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  15. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Juu, piti kirjoittaa, että liian jäykällä jousella ei alipaine jaksa pitää neulaa pohjassa.
     
  16. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mut edeleissähän on väljä läppäakseli jo uudesta lähtien, varmaan just sen takia ettei läppiä tarvi avata liikaa tyhjäkäynnillä et menis siirtymäpiiriin :D

    Huohotusta jos ei ole kytkettynä et on tulpattu niin silloinhan joutuu vähän enemmän raottaan läppiä tyhjäkäynnillä.

    Täällä on kahdessa autossa uusi edeli ja toinen vielä ympärivuotinen käyttöauto ja täytyy kyllä sanoa et hemmetin hyvin toimiva kaasari, vaikka sitä monet haukkuu.
     
  17. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Läpät on lähes kiinni. Kuhan sais katastettua ni pääsis kunnolla testaamaan. Se oiski selkeetä jos se koko ajan tekis tuota. Paikallaan pyörittäessä kaikki tuntuis olevan kunnossa.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä se purku ja tsiigaus/puhdistus ja uus tiiviste imarin ja kaasarin väliin monesti ihmeitä tekee.
     
  19. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Kyllä se tais pääsuutin piiri olla mukana tyhjäkäynnillä. Eilen tosiaan säädin kaasuläpät lähes kiinni. Nyt tyhjäkäynti hieman rikkaalla. Kaasua kun lisää hieman ni sillon käy tosi laihalla. Lisää kaasua ja seokset tasoittuu. Taitaa kaivata vaan jäykempiä jousia neulan alle.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  20. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Kävin tosiaan katsastamassa tänään ja pääsin nyt paremmin testailemaan
     

Kerro tästä muillekin!