Tyhmä kysymys aurauskulmista (tai renkaiden kulumisesta)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Wolfheart, 4.6.2007.

  1. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Me kun tohon Lanciaan tehtiin viime keväänä se kytkinremontti, niin jouduttiin sitä siinä samalla sen verran purkamaan että aurauskulmatkin saatiin uudestaan säätää, homma hoidettiin sopivan mittaisella kepillä jonka päähän oli kierretty ruuvi jotta saatiin pituutta hienosäädettyä.

    No, nyt tuli mieleen tsekata rengastilanne tässä päivänä muutamana. Kuskinpuoleinen eturengas on ulkosyrjästään aika likellä slicksiä (keskellä pinta ihan ok, samoin sisäsyrjässä), kun taas apukuskin puolella rengas on ku uus, ei kulumista.

    Vaan mitä helvettiä, kun kuskinpuoleisessa takarenkaassakin näkyy siinä samassa ulkosyrjässä jonnii verran kulumista, mitä sitäkään ei apukuskin puolella näy, siellä takarengaskin on ku uus. Totahan ei kai sentään voi eturenkaiden aurauskulmillakaan selittää? Vai voiko???

    Sinänsäkin vielä hupaisaa(?) että auto kulkee suoraan ku juna, ei puolla eikä täristä.

    Niin että mikä tässä nyt sitten loppujen lopuks vois oikein mättää? (paitti auton merkki) :oops: :lol:
     
  2. Oletko tarkistanut että jääkö neljä renkaanjälkeä vai kaksi?

    Voi olla aurauskulmat oikein mutta keskitys väärään paikkaan.
     
  3. RB-440

    RB-440 1st gear

    Äkikseltään tulee mieleen, että oliskohan pystykallistumassa vekkulia?
    Yleensähän aurauskulman ongelmat näkyy molemmissa renkaissa, pystykallistuma sen sijaan syö sitä rengasta, joka on viksallaan, mutta ajossa sitä ei välttämättä huomaa. Nuo kulmat on niin pieniä, että kotikonstein on tosi vaikea mitata.

    Toisaalta, joskus rengas vaan saa päähänsä kulua kummallisesti. Eli jos kulmista ei löydy mitään vikaa, niin voi koittaa vaihtaa kumit puolelta toiselle. Ei sellaisia renkaita yleensä enää nykyään tapaa, mutta ei ihan mahdotontakaan, kait.
     

Kerro tästä muillekin!