työjarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja KiRu, 16.7.2006.

  1. KiRu

    KiRu Gearhead

    ähhh..mistä sais kunnon työkäsineet autonruuvaukseen, ei tälläkertaa mitään näppylähanskoja eikä hitsauskintaita.
    tarttis pysyä hyvin kädessä, kestää, suojata ja että pystyis tekemään sorminäppäryyttäkin vaativia hommia
     
  2. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Mechaniksit sopivasta autotarvike liikkeestä, esim. RP:stä. Miinuksena toki hinta.
     
  3. Hervast

    Hervast 1st gear

    http://www.tuontiyhtio.com/

    Tuolta löytyy monenmoista ohuista asentajankäsineistä paksumpiin nahkarukkasiin.

    Itse olen huomannut ohuesta pintanahasta tehdyt sormikkaat kangasselkämyksellä yllättävän kestäviksi vaihtelevissa hommissa. Ja monessa hommassa ovat kuin toinen iho kun ovat sopivan ohuet.
     
  4. bootsi

    bootsi Gearhead

  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse tykkään Wurth:in Protect 0899 400 133 hanskoista. Eikä ole edes pahan hintaisia, ja saatavana melkein mistä tahansa työkäsineitä myyvästä liikkeestä.
    Ennen en osannut tehdä hanskat kädessä yhtään mitään (no ehkä jotain lapio-hommia), mutta nyt nuo kädessä vaikka aivo-insinööri-kirurgin hommat hallitsen... :D
    Itseasiassa nykyään jopa töissä pidän hanskoja, ja ihan hyvin saa taskusta ruuveja niilläkin poimittua.
     
  6. exo

    exo 1st gear

    wurthin hanskoille ääni...tosin en muista mallia vihreet väriltää o ja pehmyttä nahkaa ovat,hinta oli noin 2,5€ parilta
     
  7. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Mulla on mennyt ihan samalla tavalla, ennen ei voinut kuvitellakaan tekevänsä mitään remppaa hanskat kädessä, mutta nykyään on aina rukkaset kourissa. Pysyypähän kädet vähän siistimpinä.
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Nää on mielestäni yhdet parhaista.Löytyy ´rautakaupoista / tarjousliitereistä mutta kuitenkin aina sen 2-3e :(
     
  9. VRC

    VRC 1st gear

    :D Ääni myös näille ohuesta nahasta tehdyille asentajan sormikkaille merkistä riippumatta, itse "keksin" näiden olemassaolon vasta muutama vuosi sitten, nyt ihmetyttää miten olen voinut tulla ylipäänsä toimeen ilman.

    Paljon on säästynyt vuodattamasta rystysverta ja muutenkin näpit pysyy lähes "konttorikunnossa".

    Kannattaa kokeilla mitkä sopivat parhaiten omiin kouriin ja käyttötarkoitukseen. Kaikista ohuimmissa tunto on kuin hanskoja ei olisikaan, mutta kesto vastaavasti voi olla huono; vähän tukevammilla taas ei oikein viitsi enää ruuveja kaivella taskunpohjalta.
     
  10. mke77

    mke77 Gearhead

    macrolite hand 1a! polyuretaani ja pirun hyväkädessä saa tosiaan mututkin poimitttua ja mikä parasta ei mene ruppyseksi kun pesee... tosin en muista mist ostettiin (kokolaatikko 200paria) www.hand1a.fi
     
  11. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Näille vihreä/nahka hanskoille jos löytyisi joku "kimppa" tms tukkutilaus lähtisin mieluusti mukaan. Jos pari hinta menis lähelle euroa niin ostaisin isommankin satsin.
     
  12. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Ei kai hanskat kädessä voi tehdä muuta kuin vaihtaa renkaat. Ja siinäkin ne on tiellä...... :lol:
     
    faikku66 tykkää tästä.
  13. kyllä niihin oppii.... oudolta ne tuntu aluksi mutta sitten jossain vaiheessa kun kyns nauhat ja rytyset on tarpeeks auki ja muutenki kovettunu nahka halkeilee mukavasti tuli hnaskat kädessä hommien tekoa kokeiltua.... helpotti elämää kummasti.

    nuo ohuet nhkaset on kyllä kieltämättä hyvät mutta meillä firman puolesta ohuet mustas kankaiset, kyllä niilläkin tekee yllättävän hyvin
     
  14. Vani76

    Vani76 Gearhead

    Jaahas, onko kymmenessä vuodessa tapahtunut mitään mullistavaa tällä osastolla?

    Tarviis hankkia työhanskoja kun entinen varasto tyhjeni, Motonetin asentajan hanskoja muutamat hankkineena vois ostaa isommankin erän jotain hyviä ja "edullisia" työhanskoja.

    Elikkä hyviä vinkkejä kaivataan....
     
  15. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ei mitään uutta!
    edelleen paljaalla,nahka sen verran paksuuntunu ettei kylmä/kuuma tunnu.
    ei reagoi enää liuottimiin ym.. eikä siitä oikeen tahdo puukkoakaan läpi saada.
    tuntoherkkyys hieman heikentynyt ja näppylöitä ympäri vartaloa muttei mitään vakavampaa:D
     
    rizla^^ ja Vani76 tykkäävät tästä.
  16. bp74

    bp74 1st gear

  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Wurthilta käytössä valkoiset/harmaat "pukinnahkahanskat" ns. Hienommissa hommissa ja näin talviaikaan varsinkin sit punavalkonen vuorellinen vastaava pukinnahkahanska.
    Kesäisin sit käytössä myöskin wurthilta on ne perus pu-rukkasta paksummat versiot jotka kestää sit jo tehdäkin jotain, tahtoo vaan tuo murtunu sormi ottaa itseensä jos pidempään tekee kun jotta ovat hyvät ni puristavat vähän liikaa tuota murtunutta niveltä :confused: mutta muuten ylivoimasesti parhaat ns. Yleiskäsineet ;) muistaakseni olivat jotkut softflex-malliset tms. o_O
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla kun on tuntopuutteita käsissä, niin ihan pikkuhommissakin on pakko ollu opetella tikkusuojahanskoihin. Wheeler dealerin Edin oranssit hanskat kiinnitti huomion. Niitä saa mustana Biltemasta. Pitkäranteinen nitriilihanska, on aika vahva, yllättävää kyllä. Paksuilla kun ei voi tehdä mitään tarkempaa, mutta niihin on sitten eri hanskat.
     
  19. jrasi

    jrasi Gearhead

  20. valpas

    valpas Gearhead

    Aina, kun käyn Soinilla, niin ostan niitä punavalkoisia hanskoja sieltä, Ovat olleet edullisimpia siellä. Olen tottunut tekemään paljon hanskojen kanssa.
    Riippuu vähän käden mallista, mikä kullekkin sopii. Ne vuorilliset hanskat sopii just, kun nenä päähän mun käteeni peltihommiin. Vuorettomat vähän enempi näpppäryyttä vaativiin.
    Tokmannilla oli viiltosuojalla hanskoja, mutta liian isoja mulle.
    Sovittaminen kannattaa. Itse tykkään, että sormien päät menee hanskoissa perille, mutta tyveen ei saisi jäädä paljo tyhjää.
    Nyt kokeilen sellasia hanskoja, joissa lukee "oil grip". Katsotaan onko niissä pitoa öljyisten mutterien vääntöön?
     

Kerro tästä muillekin!