Työkaluja made by myself

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja 63impala, 30.11.2003.

  1. Juntti#

    Juntti# 1st gear

    tein sen itse ja säästin...eiku...
    http://www.youtube.com/watch?v=FaBhpma1dnM&feature=plcp
    Plasmana everlastin 80amppeerin malli konepolttimella, laakerijohteet, vesi nousee alapuolella olevasta säiliöstä paineilmalla pöytään, 3-akselinen ohjaus toteutettu askelmoottoreilla.
     
  2. estonian

    estonian 1st gear

    8)
     
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Muokattu: 1.12.2017
  4. hara64

    hara64 1st gear

    kuvat 1 & 2
    vaihdelaatikko "pöytä"?
    3 & 4
    ulostyöntäjä?
    5 & 6
    ulosvetäjät
    7,8,9&10
    ???
    11
    liukuvasara?

    menikö edes sinnepäin
     
  5. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    kuvat kun klikkaa isoks ni näkee ??? nuokin (teksti kuvan alla) :odroll:
     
  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    aivan kuten E.B.Ford mainitsi niin klikkaamalla kuvan suureksi kuvan alalaidassa on maininta rakkineen käyttötarkoituksesta .

    damperin ulosvetäjää ja rattityökalua lukuunottamatta kaikki vehjekset liittyvät 727 / 904 ja niihin perustuvien automaattilaatikoiden sekä 8 3/4 taka-akselien sielunelämään .

    kuvien I ja II pöytä on betonilattiaa parempi vaihtoehto .
    kuvien III ja IV härveli on lähinnä tehty hupimielessä mutta oikeasti tuon reverse servon jousi on niin jäykkä että jos servon mäntä pitää vaihtaa niin tuo vehjes on ihan näppärä .
    kuvan VII hökötyksen tapikat käyvät 8 3/4 poskilaakerin säätörillukkaan ja on tämä laite vääränkokoista ruuvitalttaa etevämpi laite ao säätötyöhön.
    kuvien VII ja IX reikäraudat varustettuna riittävän pitkällä putkella ovat oivalliset apuvälineet siinä vaiheessa kun pinionin mutteria vedetään momenttiin .
    kuvan X raudoilla voi painattaa pinion yoken irti mikäli se on tiukassa .
    kuvan XI liukuvasarat eivät ole ehkä oikeaoppisia mutta öljypumpun runko tai kuori tai mikä se nyt ikinä onkaan lähtee näillä hyvin irti .
     
  7. cdi

    cdi Double Gearhead

    Jarrurummun kuvista paistaa että viimeistelyyn on panostettu enempi kun yleensä näitä omia työkaluja tehdessä tavataan tehdä. 10 pistettä.
     
  8. Jupe

    Jupe Gearhead

    Täysin samaa mieltä edellisen kanssa. Yleensä omat työkalut tulee tehtyä juuri sillä tasolla että homman saa tehtyä heti just nyt. Joskus vain säästyisi monelta haavalta ja nirhaumalta sekä tulisi paljon vähemmän itkun sekaisia perkuleita kun tekisi työkalut kerralla kunnolla loppuun saakka.
     
  9. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    kiitokset cdi ja Jupe positiivisesta palautteesta. noiden vermeiden kohtuullisen siistiin ulkoasuun vaikutti lähinnä se että käytössä oli hyvät koneet millä tehdä ja se että niitä ei tehty tilanteen ollessa päällä. eli ei siis akuuttiiin tarpeeseen vaan suunnitellusti tietäen että 8 3/4 restaurointi tulee kohtapuoleen eteen (kesällä 2000).
    automaatti hilavitkuttimet on taas väsäilty lähinnä siitä syystä että kun harrastelee automaattien purkuosien myyntiä niin tarvitsee aina välillä purkaa osiksi projektilaatikoita.
     
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    https://brakedrum.kuvat.fi/kuvat/KUVIA/Special+Tools/

    muutama taka-akseli härveli vielä lisää.

    kuvissa XII ja XIII yksinkertainen rautarakenne jotta 8 ja 3/4 pumpkin pysyy aloillaan. vedetään puupuristimilla tms kiinni tukevaan työtasoon.

    kuvissa XIV ja XV omatekoiseen massavasaraan liitettävä apulaippa jonka avulla voi "hakata" vetoakselit irti jos eivät käsivoimalla suostu tulemaan poies. näitä tosin vissiin myydään kaupoissakin .

    kuvissa XVI ja XVII 8 ja 3/4 lukkoyksikön restaurointiapurauta joka pysyy ruustukissa kiinni.
     
    Muokattu: 1.12.2017
  11. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead



    viimeinen lisäys tähän asiaan.

    kuvien XX, XXI ja XXII metallipökkelöitten käyttötarkoitus- ja tapa selvinnee kuvista ja kuvateksteistä .

    about kymmenen vuotta sitten tarvikkeena myytävät rasvakupit olivat holoja elikkäs eivät pysyneet paikoillaan. tällä työkalulla pystyy levittämään rasvakupin helmaa siististi sellaiseen mittaan että se pysyy tiukasti paikoillaan.

    kuva XVIII https://brakedrum.kuvat.fi/kuvat/KUVIA/Special+Tools/kuva++XVIII.jpg

    kuva XIX https://brakedrum.kuvat.fi/kuvat/KUVIA/Special+Tools/kuva++XIX.jpg
     
    Muokattu: 1.12.2017
  12. -rs-

    -rs- 3rd gear

  13. zarppi

    zarppi 1st gear

    [​IMG]

    Tuli tehtyä tollainen sikkikone. Moottorina 12v, mönkijän vinssi(oli hyllyssä) suunnanvaihtajalla ja jalkapolkimella. Vielä pitäisi sorvata kaikki rissat.
     
  14. rodisko

    rodisko 1st gear

    Cooleri 'helppo'

    Tuskailin kun autotallissa ei ole vielä jääkaappia ja kehittelin ihan itse tällaisen ratkaisun... :D

    http://s1059.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=0

    Tuossahan voi soveltaa perusratkaisuna myös toisen maalitehtaan astiaa taikka hätätilassa auton pesua varten hankittu astiakin voidaan hyväksyä.

    Tähän vuodenaikaan astian täyttömateriaalia saa kohtuullisesti yleensä tallin ulko-oven läheisyydestä.

    Butjetti on nyt sellainen että coolerin sisältö voisi olla vähän vivahteikkaampi, mutta kyllä tuokin tuli pelastettua liialliselta jäähtymiseltä.

    Hyvää joulun odotusta kaikille!
     
  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Aika innovatiivinen ratkaisu.
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ^^tollaset made ite työkalut on sitä parasta. aivan perseestä sellaiset leikkasin ja jyrsin 543 tuntia ja sitten sorvasin 90 tuntia ja viimeistelin ja sovitin ikuisuuden ja kattokaa näin kiltävä ja hieno tuli, mut ei raaski käyttää kun tää työkalun teko oli paljon tärkeämpää kuin työkalun käyttötarkoitus ja käyttö...
     
  17. laakkius

    laakkius Gearhead

    Moottoripukin joutu askartelee mieleisekseen, kun nää kaupan rimpulat ei oikein vakuuta...
    [​IMG]
     
  18. Make500

    Make500 Gearhead

    DIY moottoripukkiin lisäosa C6 lootalle:
    [​IMG]
     
  19. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    pitää paikkansa. ja DIY menetelmällä saa myös helposti niin painavan että esim auton lavalle nostoon tarvitaan kaksi henkilöä.

    kuvasta ei selviä rakenteen raskaus mutta profiili on 80 x 80 x 4 ja koko helvetinkone painaa riittävästi. on tosin myös tukeva.

    http://brakedrum.kuvat.fi/kuvat/SNORKKE ... norkel.jpg
     
  20. laakkius

    laakkius Gearhead

    mulla toi ei ole sentään kuin 60x60x4 ja pystytolppa 120x60x4... Onneks tota ei tartte nostella mihinkään ja liikutella voi pumppukärryillä...Toi laipan akseli on muuten 60mm sylinterinvartta, ei ihan heti anna periks... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!