Työkaluvaunu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Simo, 29.9.2003.

  1. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Kouvolan prismassa näky olleen ihan fiksun oloinen vaunu 10 laatikolla 335€ en nyt merkkiä enää muista, mutta löytynee web sivuilta...
     
  2. daimleri

    daimleri Gearhead

    adita.fi

    etusivulla linkki niiden kaluvaunuun, sisältäen 179 työkalua

    oletettavasti tulee jouluksi "joulutarjous"
     
  3. Hoke

    Hoke 2nd gear

  4. Ponytail

    Ponytail 3rd gear

    Powerplustools myy aika asiallisen oloisia vaunuja, hintakin aika normiluokkaa!
    www.powerplustools.fi
     
  5. jzl

    jzl 1st gear

    kaverilla on tuo clas ohlsonin vaunu ollut jo 2-3 vuotta. on hyvä vaunu ja hinta/laatusuhteeltaan erttäin hyvä jollei paras. tukevaa tekoa on hintaisekseen.
     
  6. Damned

    Damned Gearhead

    Minä ostin joskus muinoin Lidlistä työkaluvaunun pakkeineen. Eihän se varmasti hyvä ole ja ne pikkuruiset renkaat joutaisi vaihtaa parempiin, mutta hyvin se on asiansa ajanut eli toimii työkalujen ja tököttien säilytyspaikkana.

    Halavalla - tuo oli alta satasen - saapi halavan tuotteen, vaan se hinta ei vielä sopivuutta määrää - ite oon ainakin ollu tyytyväinen tuohon.
     
  7. Lasse@

    Lasse@ 3rd gear

    Kävin tänään clas ohlsonilla katsomassa tuota CoCraft Alavaunua,ja pitihän se ostaa itselle joululahjaksi.Laadukas tuohon hintaan,hyvä maalipinta ja hyvä väri.2 pyörää on kääntyviä ja lukittuvia.Vetolaatikoiden lukitus toimii hyvin.Vaunun kulmissa suojakumit koko pituudella,kahvan saan kummalle puolelle tahansa ja yksi hylly päädyssä jonka saa monelle korkeudelle ja niitä saa ostettua useita jos tarvetta.

    Ylätason koko on reunuksien välissä noin leveys 683mm , syvyys 454mm
    10mm matto päällä.
    Alin laatikko n 15cm syvä,kaksi seuraavaa noin 9-9,5cm ,sopii siis isompia työkaluja myös.

    Kehitystä on tapahtunut edellisiin vaunuihin verrattuna.

    Laitan kuvia vaunusta parin päivän sisällä.
     
  8. unknown

    unknown 3rd gear

    Otin tuollaiset myös:

    [​IMG]
    Lähinnä vain ylimääräisen pikkutavaran, tiivisteiden ja varaosien säilytykseen.

    Työkaluille otin Beta:a
    [​IMG]
    [​IMG]
    Noita Betan työkaluja käyttää mm; WRC-tiimit, F1-tiimit ja ratamoottoripyörä-tiimit.
     
  9. jzl

    jzl 1st gear

    voiko udella, että mitä betan työkaluvaunu työkaluineen maksaa? bahcon saa melko tasan tontulla.
     
  10. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    uusissa bahcoissa (sarjoissa) on sit uusia kiintolenkkejä, semmosia harmaita. Omasta mielestä ei niin hyviä kun vanhat (kukin tietysti tykkää mistä tykkää)

    Et kannattaa katella työkalut ainakin hyvin läpi, ennenkun suinpäin ostaa.

    Ja näkyny sarjoissa semmosia halvemman näkösiä pihtejä ym työkaluja, kun mitä irtokamana myydään.
     
  11. unknown

    unknown 3rd gear

    Monen laatumerkin työkaluja löytää myös Biltema-logon alla...

    Betan tyhjä vaunu oli 670€ ovh, mutta siitä kun kyselee vähän tarjousta niin huokeammalla lähtee.
    Laatikko siinä päällä on varmaan 400€ paikkeilla.

    Hinta työkaluilla on haarukassa 2500€, MUTTA;
    -Betassa saa valita hyinkin laajalti, minkälaista valikoimaa haluaa vaunuun laittaa. Kaikkea soopaa ei kannata laatikkoon ottaa.
    -Beta ja Bahcoa ei enää nykyään voi edes verrata, senverran paljon nuo nykyiset Bahcot on valmistettu Taiwanissa (lukekaa paketin kyljestä se valmistusmaa) Itse olen pyrkinyt pitämään sen linjan että työkalut on euroopassa tehtyjä. Belzer nimen alla myytävät Bahcot on parempia laadultaan.

    Siinä olen samaa mieltä että uudet bahcot on huonompia laadultaan, turhan pehmeitä... Itsellä on hyvinkin laajalti niitä vanhoja Bhcon työkaluja 1960-luvulta ja osa hiukan myöhemmin valmistettuja.
    Tuossa Bahco Stockholm, joka tuli taloon 1960-luvun puolivälissä.
    [​IMG]
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Siis vaunu + laatikko päällä 400 euroon Betalta? Kerro toki lisää, vai ymmärsinkö väärin... :D

    Visentin (Bauhaus) mustaa tuossa olen vähän sillä silmällä katsellut. Tuntuu ihan soivalle laitokselle sekin, mutta onhan se vähän rimpula. Vaikka pitäisi kestää 250 kiloa päälle kuormaa ja hyllyt taisi olla speksattu 50 kilolle. Sille vaan päällislaatikon kanssa tulee hintaa jo 300€, ellei tule jotain tarjousta. Noitahan oli alle kahden sadan joskus myynnissä.
     
  13. Quest

    Quest Gearhead

    Betan pelkä vaunu nettona tota luokkaa.
    Claes Olssonilla semmoen sininen, melko Ok oloinen vaunu kaupan
     
  14. Hoke

    Hoke 2nd gear

  15. koo koo

    koo koo 1st gear

    Visentin kanssa tässä on vuoden verran toimittu ja hyvin on pelittänyt.
    Yläkaapissa on 6 pientä laatikkoa, se on hyvä, ei mene kaikki rinat aivan sekaisn.
    Ja laatikoissa on pehmusteet.

    Ei ole samalla viivalla Betan kanssa, mutta meikäläisellä vältää oikein hyvin.
     
  16. unknown

    unknown 3rd gear

    Noo, ehkä vähän... mutta ei niin paljon pieleen:
    http://www.machinetool.fi/pdf/beta/beta ... mpanja.pdf
    Tuossa kamppaniassa ensimmäisenä oleva alumiinirunkoinen kärry on aika tukeva, 1200kg lupaavat että kärryn päälle voi laittaa. Tuota nimenomaista kärryä näkee mm, Ford WRC-tiimin varikolla.

    Tuolla kävin tänäänkin ostoksilla.
    http://www.machinetool.fi/

    Se juttu noissa kärryissä on että kannattaa käydä kokeilemassa vähän minkäainen se kärry on, itse kiersin kaikkien valmistajien kärryt läpi ja oikeastaan ulkonäköseikat lopulta päätti Betan kärryyn. Halvemmat kärry tekee saman asian harrastaja käytössä, kuin arvokkaammat, mutta osa arvokkaammista kärryistä on hyvinkin samalla tasolla kuin ne halvemmat.
     
  17. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Mulla on bachon/belzerin vaunu ja se on ainakin yks paskimmista mitä tiedä,
    vituttaa joka kerta kun vetää laatikon auki eikä se aukeakaan kokonaan vaan jää puoliväliin eli laatikon perälle joutuu kurkkimaan jos jotain sieltä haluaa.... toki aukeaa saman verran molemmin puolin, mut harvoimpa sitä on molemmilla puolilla yhtäaikaa :poff:

    mä annan ääneni boxolle, hinta työkaluilla minusta ihan kohillaan aloittelevalle harrastelijalle
     
  18. umpio

    umpio 3rd gear

    Tuli jonkinasteinen älynväläys (aih!)...

    Te kaikki jotka olette enemmänkin noiden työkalujen säilytysvaunujen yms. kanssa touhunneet; kertokaapas, saako noita vetolaatikoita erikseen? Idea siis se, että minulla olisi valmis (suurehko) pyörillä kulkeva "kaappi", joka kaipaisi vain laatikot sisäänsä...
     
  19. koo koo

    koo koo 1st gear

    Hae Biltemasta kuulalaakeroidut liukukiskot ja väsäät niihin itse sopivat laatikot puusta tai metallista.
    Tein niistä himaan 600x700 kokoiset (6kpl)avolaatikot kattiloille ja pannuille.
    Toimii oikein hyvin vaikka olisi valurauta patoja ym muuta painavampaa hyllyllä. Pohjalevyt on vaan M-pinnoitettua lastulevyä (normikamaa rautakaupasta)
     
  20. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

Kerro tästä muillekin!