Työkaluvaunu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Simo, 29.9.2003.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    minulla on Boxon vaunu ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen,tosin jos suurin osa laatikoistaon auki ja täynnä tavaraa,tahtoo mennä nurin :)
     
  2. SnapOnFin

    SnapOnFin 1st gear

    Tämä on kyllä koko OD:n viihteellisin keskusteluketju ;)
     
  3. Lasse@

    Lasse@ 3rd gear

    clas ohlson cocraft vaunua voi sanoa laadukkaaksi hyvä/hinta laatu.( jos se on edelleen samanlaatuinen/samanlainen kuin muutama vuosi sitten)Miten lie hinta muuttunut.Olen aika monia vainuja nähnyt ja joissakin kalliimmissa ei niin tukeva rakenne,hyvä lukitus. Tähän ei välttämättä sovi kaikki moduulit jos sellaisia käyttää.

    Yksi firma osti 7 kpl ja on olleet tyytyväisiä nyt usean vuoden jälkeen.

    Pieni vertailu aina kannattaa kaikenlaisia Työkaluja ja tarvikkeita hankittaessa. Nykyään se kalliimpi ei välttämättä ole se parempi tai mitä markkinamiehet kertoo. 8)
     
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joo,jos pelkkä työkalujen säilytys tuottaa näin paljon onkelmaa ei varmaan tarvii mihinkään koko työkaluja :lol:
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Haha.. Tätä on hauska seurata.. Millon se on hyvä vaunu ja mistä sitä saa halvalla.. Tyypillistä suomalaisuutta ,pitäisi olla puoli-ilmainen ja maailman paras samalla aikaa! Sitten se vaunu täytetään kirppis työkaluilla ja sun muulla. Upeaa!
     
  6. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Mulla on tollanen clas ohlsonnin vaunu, en kyllä sanoisi erityisen laadukkaaksi. Älyttömän pienikokoinen, matalat ylälaatikot tosi matalia, ei oikein muuta laittaa kuin lenkkejä. Ohlssoni on lähinnä verrattavissa ikh tai motonet vaunuihin. Työkaluvaunu on mun mielestä sellanen loppu elämän ostos, eli kannattaa miettiä että ostaako sen hyvän vai halvan.

    Hyvän työkalun osto kirpaisee vain kerran ja halpa kirpaisee joka kerta.

    Toinen vaunu on vigor, maksoi kyllä kahden ohlsonin verra, mutta täysin eri kampe. Laatikot huomattavasti suurempia ja liikkuu herkemmin, sekä aukeaa vain yksi kerrallaan.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Nykyään ei vaan tahdo enää merkki/hinta/laatu kohdata

    Jos ennen laadukasta vaunua tehdään kiinassa ja myydään kalliilla niin ei se laadukas ole

    Esim. Bahco taitaa olla ollu joskus laadukas merkki?
    Niitten työkalupakki oli rautiassa myynnissä normaalilla hinnalla 17e, niin senhän täytyy kestää kuorma-autolla yli ajaminen kun on bahco ja sit kirotaan koko hemmetin merkki kun on ostettu kiinalaista lelua
     
  8. umpio

    umpio 3rd gear

    Huutokaupat.comissa näyttäisi olevan kalustettu Boxon vaunu myynnissä...
     
  9. Luulija

    Luulija Gearhead

    Sen verran sanon että kiva se varmaan on vermeensä pakata rullilla kulkevaan laatikostoon jota sitten voi lykkiä pitkin tallia aina sopivaan paikkaan.

    Mutta ei se vaunu silti korvaa kunnon työpöytää ja ei siihen määräänsä enempää hilavitkuttimia mahdu vaikka kuinka kalliilla olisi ostettu. Toimii varmaan hyvin niillä kellä toimii mutta itse en ole lämminnyt koko ajatukseen että kaikki kädenjatkeet olisivat aina vieressä.

    Isojen hallien ammattimiehet ja kimppatallit joissa pyörii puolituttuja ja tutun tuttuja on asia erikseen, kiva olisi noissa oloissa ainakin merkkikamat lukon taakse saada. Mua ei koskaan touhutessa ole yhtään harmittanut vaikka niitä tarpeellisia vermeitä on saanut hakea välillä metrienkin päästä. Tärkeintä että löytyvät ja ovat tieltä pois milloin eivät ole käytössä. Seinätilan en ole missään tallissa nähnyt niin kortilla olevan etteikö kiintolenkkejä, hylsyjä, vasaroita ja ruuvareita olisi seinälle saanut ripustettua.

    En sano että tarpeettomia kaikki tyynni, itse en vaan ole vielä hoksannut miksi tuommoisen tarttisin. :D
     
  10. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Itsellä vaunujen ostamiseen ja tekemiseen on ajanut tilan puute ja kun talli on pieni ja kaikkea laidasta laitaan tulee tehtyä, niin olisi kiva saada edes osa tavaroista pölyltä ja maalisumulta suojaan. Välttämättä ei ole huono vaihtoehto rakentaa itselleen sopivaa vaunua, jos kaupasta ei löydy tai ei ole rahaa, niinkuin itselläni. Kaapeissa taas on se huono puoli, että niitä ei voi tarpeen vaatiessa siirrellä, pienissä tiloissa on kivampi saada tarpeen mukaan tilaa esim. Auton sivuille, tai toisaalta moottorin kanssa puuhatessa nokan eteen, pyörillä liikkuva ryjän kuljetin on tähän oiva keino.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Sit jos kamat on vaunussa niin se on paljon kivempi tönästä vanin kyytiin ja lähteä tekemään th remppaa P-paikalle, mihin kaverin auto on päättänyt kuolla

    Itellä ollu haave, et jos ois sopiva talli ja pick-uppi niin tekisin sellaisen vaunun joka kulkee autossa kyljessä matkassa ja tallissa sen vois tipauttaa lattialle
    Joku kerran kyseli, et miks mulla on työkaluja noin paljon autossa matkassa kun otin sirkkeliä kontista, mainitsin sit juuri vaihtaneeni laturin ja nyt alan tekemään lattiaa :poff: ja vartin päästä olinkin jo korjaamassa jatkojohtoa ja sen jälkeen peräkärryyn valoja ihmettelemässä
    Migi puuttuu kontista ja kompuraa oon suunnitellu nurkkaan tunkevani

    Kirjaimellinen liikkuva työkalu vaunu :poff:
     
  12. Luulija

    Luulija Gearhead

    Ehkä sitä just tuota alitajunnassaan kammoksuu. Sen verran pyörii ja pysähtelee outoja pakuja ja matkailuautoja tuossa meidän kylänraitilla että välillä tekisi mieli roudata kaikki vähänkin arvokas johonkin kellariin vanhan tallirakennuksen sijasta. :mad:
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mä oon myös välillä tutkinut.. ja jollekin ehdottanutkin.. että mitä jos sinne autossa tai verstaalla olevan työkaluvaunun tms pohjaan/piiloon kiinnittäisikin sellasen gps paikantimen/jäljittimen.

    eli jos joku käy sen viemässä niin olisi ainakin pieni mahdollisuus seurata jälkiä missä se liikkuu. (tällä hetkellä semmosen käyttö on vielä sen verran harvinaista että vain harvat kai osaisi sitä edes etsiä tai epäillä olevankaan)
     
  14. MS73

    MS73 3rd gear

    Vuokratallissa puuhaillessa pakko soveltaa kaikenlaista kun ei voi esim seinille mitään ripustaa.
    Itse joutunut kiinnittämään reikälevyt pöydän pintaa, seinää päin nojaamaan :(
    [​IMG]
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Jos on riittävän jykevä pöytä, niin laittaa vaneri levyt sen ja seinän väliin ja siihen noi koukkulevyt kiinni, ellei sit ruuvaa niitä vaneri levyjä pöydän jalkoihin kiinni


    Tänään kattelin pulpettipöydän runkoja ja mietiskelin, et joskohan joskus saisi aikaiseksi tehtyä taittuvan pöydän
     
  16. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    No itsellä on tällainen budjettiratkaisu taas. Pöytä on kierrätetty tehtaalta ja rakentelin tuttavalta tulleista, hänen romulavalta keräämistään, hyllyjen kannattimista tällaisen paketin. Avaimet roikkuu kannattimien reikiin laitetuissa pulteissa ja ylhäälle tein pari hyllyä vanhoista kukkapöydistä ja jämärimasta. Koko komeus on pultattu pöydän runkoon ja kulmittain on pieni pala reikälevyä pultattuna noihin tolppiin. Ei vie työtilaa pöydältä ja perustyökalut on lähellä. Ennen kaikkea ruuvareille sai tohon kiskoon hyvät paikat.
    http://aijaa.com/ZV8JTy
    http://aijaa.com/FkzJAB
    http://aijaa.com/zELQkn
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Miten sä "tönäset" sen sinne vaniin, jos se painaa toistasataa kiloa?
     
  18. K_Sa

    K_Sa Gearhead

  19. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mulla on pari Ohlsonia myös. Eipä sitä kovin laadukkaaksi kannata kehua, mutta hintansa väärti on kun ei paljoa maksanut. Laatikot liikkuvat aika tahmeasti. Laatikon korkeus on vähän makuasia, matalillekin löytyy käyttöä. Mä sain ylimpään laatikkoon sopimaan kolme hylsysarjaa, 1/4, 3/8 ja 1/2 tuuman vääntiöillä. Puolituumaiset sopi kun porailin paksuun filmivaneriin sopivia reikiä hylsyille, vääntimille ym. hiluille on keittiön lusikkalokerikko. Pienemmät sopivat alkuperäisten rasioidensa sisuksien kanssa. Ohlsoni sopii työpöydän alle, enkä mä niitä ole sieltä kertaakaan mihinkään siirtänyt.
     
  20. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    omassani mä nimenomaan kaipasin vähintään 7 laatikkoa mutta ei saanut olla kovinkaan kallis. mitää huippulaatuakaan ei tarvitse kun en sitä työkseni avaa ja sulje kymmeniä kertoja päivässä. halvimmat olivat aivan liian fletkuja kaikkiaan ettei yhtään kiinnostanut niiden käyttö. siksi tuo clasu ja puuilo jäi lopulta parhaimmiksi vaihtoehdoiksi (jäykempiä kuin halvimmat, nätimmin toimivat laatikot joita oli tarpeeksi) ja valitsin sen puuilon täällä ennen mainituista syistä.

    tuon mun laatikoston mataliinkin (vähän alle 6cm) saa hyvin laitettua kaikkea tarpeellista.. mulla on nyt yhdessä ruuvarit ja pihdit, toisessa lenkkiavaimia ja kuusiokolo yms vääntimiä, kolmannessa tuumasia lenkkejä ja erikoisruuvareita, neljännessä on hylsysarjoja, viidennessä taisi olla teippeja ja hionta tarvikkeita. syvemmissä kahdessa laatikossa taisi olla reikien tekovälineitä, suojavälineitä, lyöntivälineitä ja teräaseita sekä mittausvälineitä.

    eli täynnä on. toisenkin voisi tarvita. siinä riittäisi tollanen 5-6 laatikkoinen malli jossa olisi syvempiä laatikoita isommille romuille. ja kai mä löytäisin kolmannenkin sisään tavaraa jos olisi "pakko". :)

    jotkut muutamat työkalut kylläkin tarvitsisi ottaa pois tuolta laatikostosta ja laittaa ne paremmin näkyville. ne kaikkein useimmin käytetyt. hiljakseen huomaa mitä sieltä useimmin etsii niin pitää niille keksiä joku erillinen säilytys tapa.. oli se sitten työkalulaukku, seinäteline tai joku pöytä tellinki. eli jokin pienikokoisempi versio tästä vois olla hyvä idea: https://www.youtube.com/watch?v=TWQAYfGxsPE
    --------
    oon kai aiemminkin maininnut että tälläistä halvempaa oon toivonut tulevan markkinoille/myyntiin.

    eli kahdesta suunnasta avattavat laatikot. http://www.protools.fi/heyco-1128-3-for ... uilla.html
     

Kerro tästä muillekin!