Tyypillinen autoharrastaja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 400 cid, 5.3.2002.

  1. Karva

    Karva Gearhead

    No jos kaikki muut nii kait siten minäkin elikkäs ikä 35 koneinssi pari pikku tyttöä ja omakotitalo, suomessa elämän tarkoitus kun on asuntolainan maksu, perheyrityksen palveluksessa vai oliko se niin jotta yritys palvelee mua, hallin piha täynnä roinaa, eikä ne ole ainakaan vähenemään päin. Joo metalli alalla ollaan yhä.

    Autoja on tullu ja menny, meitillä parin kaverin kanssa kun on joskus ollu tota romistoimintaakin, oltiin opiskelioita ja perse auki, nyt ei enään ole kuin perse auki. Jenkejä ei paljon ole ollu no muutama perus vanit, camina, aspen pari farkkua ne tavalliset mutta noita euro ihmeitä on sitten kulkenut sitäkin enemmän, nyt taasen ei ole eikä yhtään muuta kuin noita vanhempia usa värkkejä, eikä tule. Autoja olen väännellyt koko ikäni, eikä se taida loppua ihan heti. :razz: :razz: :razz:
     
  2. Mr E

    Mr E 1st gear

    22 vuotta eikä suotta, opiskelia ei autoa myin juuri projektin pois, asuinpaikka Kotka.

    Autoja ja varsinkin jenkkejä tulee kun valmistun, tietoliikenne tekniikkaa opiskellaan, valmistun 2005.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Karva missä se sun purkaamo oli, onko teillä ollut niitä romuja Kotkan tien varressa
     
  4. Karva

    Karva Gearhead

    No meillä tai mulla ei varsinaista purkaamoa ole ollut vaan täällä on eräs paikallinen hinausalan yritys jonka hallitilojen läheisyydessä oli aikanaan 60 ja 70 luvuilla purkaamo, ja kaveri pitää sitä hinausliikettä, no ne romut tuli siinä vähän niikus mukaan ja sieltä olen ammentanut.

    Tosin nykyisin paikka on siivottu ja tyhjä, mutta tossa joku vuosi takaperin kyllä sieltä läxs aikalailla mukavasti kaikkea exsoottistakin osaa, ja tietty aseveli hintaan.
     
  5. Tapi

    Tapi Gearhead

    Morjens Karva!

    Saatoin olla luvatta liikkeellä joskus vuosia sitten kun siellä purkamollanne(?) kävin uteliaisuuttani kävelemässä. Siellä lepäsi paljon hienoja umpikylkifarkkujakin ja paljon Minejä? Mietin silloin, mihin kaikki nuo autot häviäisivät, elleivät maatuisi. Myöhemmin olisin joskus kaverille ko. paikkaa näyttänytkin, mutta se oli ehditty jo siivoamaan. Kysynkin ihan vaan uteliaisuuttani: Mihin autot vietiin? Paaleiksi vaiko jonkin harrastajan pihan perälle?

    Harmittelin, kun en ehtinyt silloin joskus kuvaamaan autoja, jotka näyttivät mielestäni sympaattisimmilta.
     
  6. TeeTee

    TeeTee Gearhead

    Oma esittely jonon jatkoksi.

    31 wee autoteknikko, viime vuodet tosin työskennellyt it-suunnittelijana. Sinkku toistaiseksi, kerrostalossa asustelen ja harrasteautot on sijoiteltu eri puolille Hämeenlinnaa. Harrastuksen kohteina -72 Charger, -63 440 Dodge ja -64 Viva. Arkiseksi käyttö- ja harrastepeliksi hankin just -90 Dodgen pätkävanin.

    Autot on kiinnostaneet pikkupojasta saakka, 15 vuotiaana ostin ensimmäisen autoni ja siitä lähtien niitä onkin tullut rassattua enemmän tai vähemmän. Moparit kiinnostaa eniten, mutten vierasta muitakaan merkkejä. Talli tarttis saada, pihalla on vähän huonoa...
     
  7. Karva

    Karva Gearhead

    Ne autot on suurin osa viimeisen kolmen neljän vuoden aikana myyty pitkin poikin suomea, ja vielä kerran se purkaamo ei ole ollut mun eikä kaverin vaan ne tavarat on myyty yrityksen laskuun, tosin olen kyllä paikkaa hyödyntänyt no ainakin kotitarpeiksi. Parhaillaan sieltä meni toistakymmentä autoa viikonlopun aikana.
    Toivottovimmat tapaukset pantiin paaliin ja Heinolaan, tosin kaikki kylän pussihousut lakkas morjestamasta.

    Paikalla ei nykyään ole muuta kuin pari hassua kuorma-auton raatoa ja joitain omiin tarkoituksiin jätettyä projektia. Asiasta on ollut juttua aiemminkin jopa sitä yhtä pussihousu lehteä myöten ja minä en lakkaa ihmettelemästä mitä kaikkea nyt sitten on kuulemma hävitetty, eli vielä kerran suurin osa on myyty vain joitain maatuneita paalattiin.

    Mitä niihin mineihin tulee mulla oli kotona niitä sittemmin neljä ja pariin paikkaan riitti kanssa, nyttemmin nekin on myyty...
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    -Autotekniikan insinööri (kumman IT-alapainotteinen lista)

    harraste/käyttöautoja:

    Vw Kastenwagen -66
    Chrysler Town&Country 440 '75
    Amc Pacer '75
    Fargo Sportsman maxiwagon '73
    Chevrolet '55 210 265V8 + PG
    '39 Ford
    '38 Ford
    Mopot:
    Vespa Sprint 1961
    Yamaha RD400
    Hopeaviiva -56
    Rabenaick -62
    K 750 M 1965

    Ollut joskus:
    joskus listasin niin mulla oli ollut yli 30 "autoa".
     
  9. fullpower

    fullpower Gearhead

    21v itäsuomesta autopeltiseppä.Harrastuksena autot ja voimanosto. Harrasteleluja ollu.

    JM-skoda -83
    volvo 240 -78
    opel kadett -88
    vw kupla -74
    Saab 900 turbo 3d multakuoppa -83
    Chevrolet Chevelle -74 4d tän hetkinen projekti pikku kausausta vaille valmis kesän rientoihin. Tekniikkana olds 350 -72 / 400. ja talvi ajot asioin 343 volvolla. Upee kupee ja ennenkaikkea helvetin nopea(b14 of course).:wink:Kakspyöräsiä ollu samanverran.
     
  10. smoda

    smoda 1st gear

    18v opiskelija jyväskylästä. asuu vanhempien luona ja harrasteautona on 79 ford capri. eipä niin muuta
     
  11. Nokileka

    Nokileka 1st gear

    24v kuorkkikuski suomesta,emäntä,muksu ja koira.Autoja on ollut jotain kymmeniä,pääasiassa täysiä paskoja! Tällä hetkellä haraste/käyttöauto -86 olds cc 5,7DX.Jekkejä on ollu -81 caprice STW, -80camino, -85vani.kakkosautona on millon mikäkin, nyt -85saab 90 ja raatoja seisoo ympäri kyliä.
     
  12. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    17 vuotias opiskelija jyväskylästä.Asun vanhempien luona ja harrasteautoksi toivottavasti jo ens kesänä 60/70-luvun jenkkirauta :smile: sehän on todettu moneen kertaan..eli pitää olla veekasi! :wink:
     
  13. TA-22

    TA-22 1st gear

    18 vuotias opiskelija savitaipaleelta. kesä ja myös projektina toimii -73 celica. talvi autona se iki ihana teini dx. molemmat toimii jotenkin, mutta kuntoonhan ne kyllä laitetaan.

    Joskus vielä meikä ostaa dartin...
     
  14. 454SS

    454SS 3rd gear

    Kohta 25-vuotias autoinsinsinööriopiskelija. Asun Mikkelissä opiskelun takia ja kotoisin olen...pienestä kylästä melko läheltä itärajaa. Avoliiitossa vuokrakämpässä, ei lapsia, emäntä hurahtanut akvaarioihin (antaa harrastaa, niin ei valita kun syödään makaroonia autoharrastuksen takia :grin:). Käyttöautona tällä hetkellä Opel Astra 1999 miedosti tuunattuna ja harrastepelinä Chevrolet Fleetside 454SS 1991. Sairaalloinen mielenkiinto autoja kohtaan heräsi jo ennen kouluikää. Takana SM-tason ura-autoilua, kartingia, useita euroautojen tekniikka svappeja ja korimuutoksia, pari Chevy vania (olisi mukava tietää missä NGO-74 on tällä hetkellä). Mulle on aina kelvannut sekä eurot että jenkit ja tulee myös kelpaamaan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 454SS 2004-05-25 17:58 ]</font>
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    ikää on vasta vaivaiset 16-vuotta mutta olen silti ehtinyt saattaa 2 cherryä autuaammille metsästysmaille (eivät kestäneet röykkyistä soramontun pohjaa kovinkaan kauan!:-?) ens kesänä on tarkoitus käydä käsiks `68 kuplaan jonka erikoisuutena voisi mainita hiton hyvännäköset tuplavalot
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    ai joo, asun stadissa ja mullon koira
     
  17. kamiina80

    kamiina80 1st gear

    Jees!

    Pk-seudulta ollaan. 26 vuotias turvasuojaaja (hieno nimi turvalaite/tele asentajalle - uusi laki...)

    Kaikenmaailman kinnereitä on ollu ja tullu mm. Datsun 280zx vm.80, Jaguar xj12 vm.86 (vei muuten tuhkatkin pesästä ton auton ylläpito!)

    Ja nyt on Chevyn El Camino vm.80, jossa 350+350+10 bolt lukko. Kaikki mun kinnerit on ollu jokapäiväsessä liikenteessä ympäri vuoden... Et silleen oon harrastellu. Kun ei oo tallia, niin sit on ihan sama jos mätänee ajossa.
     
  18. Impala71

    Impala71 1st gear

    24v insinööriopiskelija avoliitosa ja rojektina on 71 impala... ollut jo 5v. autoja on tullu ruuvailtua jo semmoset vajaa 8 vuotta..
     
  19. cubic_inch

    cubic_inch 1st gear

    18 vuotias opiskelia, olen omistanut: datsun 120y viisvuotiana- purettiin ja hakatettiin. pari kuplaa, pari taunusta, vanhakoppa 2d ja van. b kadet sedan, mitsu kolt 89, bemu 318i, noin 20 mopoo, suki suki tm 125 73, rekord 84, fiiu 127, nyt on b kadett coupe 2,2i, rekord olympia 56, kolme kertaa pikkucressuu, yli 800 autolehtejä, ensimmäinen ostettiin 5 vuotiana, jenkit tulossa :grin:
     
  20. timos

    timos 1st gear

    No laitetaan sitten dataa tännekin. :smile:

    21v työtön ammatiton sairaslomalainen :smile:, avovaimo, kasa koiria ja harrasteautokin löytyy (Chrysler 4d New Yorker -66, museorek.).

    Tällä hetkellä asun Iisalmessa, mutta kesällä/alkusyksyllä siirryn Oulun maisemiin.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: timos 2003-04-11 10:38 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!