Tyyppihyväksyntä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja rb, 14.8.2017.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Elikkäs:

    Nykyisinhän 11 kilovattisen jälkeen joutuu pari vuotta pörräämään 35 kw jonka kuulemma saa rajoittaa max 70 kw pyörästä.

    No sehän rajaa kuussataset kyykyt pois, mistä alun perin oli sellainen rakentaa ja kun nelisatasia ei ole juuri suomeen tuotu, niin sellainen pitäisi varmaan japanista rahdata, koska sikäläisen lainsäädännön puitteissa 400cc on erittäin suosittu kokoluokka.

    Mites nyt sitten, jos esimerkiksi:
    http://www.striker.co.jp/jpn/cgi-bin/c-board/data/striker/file/uss.xjr400.02.std.ca.jpg
    tänne roudaa, niin onko sitä mitään mahdollisuutta ilman EU tyyppihyväksyntiä saada kilpien väliin, vai onko parempi unohtaa koko juttu?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onkse 35kw nykyään ettei 25?

    No enivei... Lapselle pyörää? Eli ensin sillä ajettas kuristettuna ja iän karttuessa (ajokorttiluokka) kurit pois ja sama pyörä?


    Tylsä ja halpa ratkasu mutta ajaa ensin jollain valmiilla rajotetulla pyörällä ja kun ikä ja taidot kasvaa niin ostaa minkä vaan.


    Jos ei vakuutuksen halpuutus mielessä, vaikka se säästö menee kikkailuun.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Paljonko jotain kortteja kysellään tienpäällä?

    En ite ees tiiä onko mulla korttia ajaa noilla omilla laitteilla mut eipä koko asia edes kiinnosta niin paljoa että vaivautus ottamaan selvää.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Kai sinä nyt tiiät mitä kirjaimia sulla on kortissa?
     
    teddy99 ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo mutta....

    Mp kortti uudistu just tossa kohtaa, eli voin olla sitä porukkaa joka sai automaattisesti sen iso aan kun täyttää 20 vai mikä se ikä olikaan. Korttia ei siis ton vuoksi tarvii käydä uusimassa ja maksaa X euroa koska se tieto on noilla järjestelmissä että mulla on iso A (vaikka se ei lue vanhassa kortissa), se päivittyy sit korttiin kun muutenkin kortti päivitetään.

    Tai sit kuulun siihen sakkiin joka ei saa sitä, pikku a mulla on kortissa kai ja pyörä on rajalla onko iso A vai pikku a ajettava.
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Eikös 24v ku täyttää voi ajaa niin isoa prätkää kun haluaa?
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Saatto olla, mun muistaakseni jos oli ollut kevarikortti sai nuorempana tai jotain.

    Mut noin oli jonkun ikäluokan kohdalla että kortti korottuu automaattisesti isoon A kun ikä tulitäyteen, nykyään kai täytyy käydä jotain rahastus-ajotunteja että saa korotettua. En tiiä korottuiko se mulla automaattisesti vai ei
     
    Muokattu: 14.8.2017
  8. rb

    rb Double Gearhead

    Kundi on syntynyt 93 ja sillä korottui automaattisesti, mutta tytär 98 joutuu nyt käydä korottamassa sen 11kw kortin 35kw:ksi ja taas istutaan tunnilla ja maksetaan!!!

    Mut se itse kysymys:

    Onko mahdollista saada kilpiin pyörää, jota ei ole tänne tyyppihyväksytty?
     
  9. mcmies

    mcmies Gearhead

    On, jos täyttää japanin vaatimukset ja tästä on jonkinlainen todistus. Jenkkipeleissä riittää FMVSS- ja EPA-darrat ynnä vähän valaisinjumppaa. En tiiä, minkälainen lappu japskipeleissä tarvitaan, mutta periaatteessa kysymys on samasta asiasta kuin jenkkipeleissä.
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Kiitos mcmies.

    Japanistahan uitetaan tänne autoja, joissa on väärällä puolella ohjaus ja takakontin päällä semmoinen hassu lintulauta, joten täytyy ottaa johonkin toimijaan yhteyttä ja kysyä, miten kaksipyöräisen rahtaaminen onnistuisi....
     
  11. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Miten prätkässä menee Japanissa valokuvio. Autossahan on kuvio väärin päin.
     

Kerro tästä muillekin!