ulkomailta tilatessa???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja vw79, 16.1.2003.

  1. vw79

    vw79 3rd gear

    miten esim vanteita yksityiseltä USAsta tilattessa tapahtuu hintaan lisättävälle rahtimaksulle esim UPSille tai DHLlle???

    perivätkö kuriirifirmat maksut tavaraa noutaessaan (vastaanottaessaan) vai vasta perillä suomessa??

    kysyn siksi koska olen tilaamassa vanteita suomeen ja haluan itsekin tietää mikä on käytäntö, tiedä vaikka tyhmä jenkkipoju ei asiaa tiedä tai yrittää vedättää multa tuplana rahdit jne...


    eli lisäänkö ostohintaan vai rahdit maksan vasta suomessa???

    vastauksia kiitos
     
  2. JR

    JR Gearhead

    Itse olen ulkomailta tilatessani hoitanut asian siten, että myyjä laskee hintaan mukaan kaikki postikulut, ja veloittaa ne sitten VISAlta (tai PayPal:ista jne.). Ainakin tähän asti on tämä tapa toiminut ihan hyvin.
     
  3. Karva

    Karva Gearhead

    Tai sitten käytät suomi poikan apua maailmalla elikkäs vaikka nyt Amercars.com
    ja otat yhteyttä ...


    Olen itse tilannut sitä kautta sekä käyttyjä osia ja uusia, homma pelittää siten että ilmotat mitä haluat ja mistä, olet yhteydessä joko puhelimella tai eemelillä ne ottaa selvää, maksat suomalaiselle firman pankkitilille, muistaakseni Nordea / Esbo ja tavara hoituu, noita kontteja kulkee kokoajan kamat tulee suomeen ja firma tullaa ja tavara kotiin. näin saat mitä halusit, tarkastettuna ...

    Sitten noilla osa firmoilla on muuten yleensä joku diileri euroopassa, kannattaa kysellä eemelillä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Karva 2003-01-16 22:18 ]</font>
     
  4. 67

    67 1st gear

    tämä varmasti kiinnostaa useimpi harrastajista.kokemuksia jne...
    eli lisä tietoo aiheesta ,monia varmasti "kauhistuttaa"tilata jotain kauempaa.
    ja viel jos vieraskielisesti joutuu...
    eli rohkaisua kaikille.kokeneilta.
    (ja minähän tilaan heti kaikkee ralli performance kivaa kamaa...kun luottokortti antaa sen tehdä :grin: )
     
  5. vw79

    vw79 3rd gear

    juu, tilanne alkoi, kun näin eräällä vw-nettisivustolla erikoiset aluvanteet myynnissä. aitoa 70-luvun tuotantoa olevat.

    yhteyttä amerikanmyyjään otettu ja vastaustakin saatu mutta nyt pyysin kertomaan kokonaishinnat postituksineen...

    alkoi hiljaisuus. olin jo luvannut ostaa jne...

    katotaan miten käy!
     
  6. vw79

    vw79 3rd gear

    ööh, ei ne laiskat jenkit jaksaneet lähetella rojujaan suomeen, mut onneksi kuvaan astui tutun tuttu joka sai hommattua vanteet losiin ja sieltä ne sitten kontissa saapuilevat, nam!
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jenkkimyyjää tuskin kiinnostaa miten aiot tavarasi Suomeen hoitaa. Kyllähän homma pelaa niin että sinä selvität rahtitavat ja toimittaja toimittaa miten asiakas haluaa.

    Tuo kaveri+kontti on kyllä hyvä tapa. Niin mäkin olen osia hommannut.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitenkäs onko Briteissä mitään suomalais sukuista firmaa jonka kautta vois tilata esim spitfiret 8eikös se ollu Briteissä),kun vähän kangertelee toi lontoon kieli tietyissä tilanteissa( te roud vas veri sliperi) eritoten puhelimessa.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kun se on EU:ssa homma hoituu kuin savosta tilaisi...
    Joku kaveri voinee hoitaa kielipuolen
     
  10. vw79

    vw79 3rd gear

    eu-alueelta tilaaminen ainakin vw-harrastajan silmin toimii. saksalaiset puljut vastaa enklanninkiälisiin emaileihinkin ja tavara liikkuu jopa ilman visaakin, tosin visa paras vaihtoehto.

    terv tilausta osa x suunnitteleva
     

Kerro tästä muillekin!