"Ultradrive"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Nutlass, 13.2.2003.

  1. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Minkälaisia kokemuksia tästä Moparin huippulootasta muilla ? Itelle sattui yksilö,joka yritti jäädä eläkkeelle 90 000 km:n jälkeen.Netistä kun joku aika sitten tietoo kaivelin niin surullista luettavaa oli ainakin amerikanpoikien kokemukset.Taisi chryslerikin muuttaa lootan tyypin 41TE:ksi pelkästään sen saaman huonon maineen takia,mutta ongelmat tais silti jatkua.Luulis jo kymmenien vuosien jälkeen noinkin ison puljun saavan aikaiseksi laatikon joka toimii?
     
  2. Karva

    Karva Gearhead

    Niissä tuntus olevan liian pieni mitotus tai alumperin suunnittelu munaus, kun tosta kulkee semmonen sitkeä huhu jotta, maahantuojalla kuulemma on semmoset ohjeet, jos ja kun niissä ilmenee vikoja tarjotaan asiakkaalle asevelihintaan tehdaskorjattu tilalle eikä niitä sen kummemmin ruveta syynäämään, no tiedä häntä. Tolla nimellä se ei ainakaan enään ole noissa varaosissa tiedä sitten onko koskaan euroopassa tolla nimellä ollutkaan, täällä niissä on kuitenkin tilaston mukaan paljon pienempi vika tiheys kuin rapakon takana. Eli maitttua epidemiaa ei ole esiintynyt. ???
     
  3. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Vajaa vuosi sitten tarjosi maahantuoja uuden lootan tilalle hintaan 25 tai 35 000mk(ei jaksa Muistaa),mutta että asevelihintaan? :odroll: Auto oli -94 Vision ja tosiaan ajettu vasta 90 000km.Tiedä sitten oisko sillä jotain vaikutusta kun ei ollut kyseessä enään niin uusi auto?Myöhemmin tais toi tyyppi muuttua vielä 42 LE:ksi.Jenkeissä ovat tosiaan nostaneet oikeusjuttuja ton lootan takia chrysleriä vastaan ja jostain luin että tehdas ois myöntänyt jonkinlaisen seitsemän vuoden piilotakuun laatikoille.Asiakkaillehan tosta ei tietysti ole kerrottu.Olis tainnu diilereillä kuhina käydä kun kaikki ois ryysiny lootan vaihtoon?
     
  4. Karva

    Karva Gearhead

    Jep kuinkas ollakkaan täällä vaihdatettiin paikallisella jokin aikaa sitten jus Visionin loota, auto tais muuten kans olla suht saman ikäinen, mutta se hinta oli noin puolet tosta ja tulivat muutenkin oikein kunnolla vastaan kun samassa yhteydessä meni firman kärry vaihtoon, olisko kauppiaalla ollu dollarin kuvat silmissä ???
     
  5. Simo

    Simo 1st gear

    Kokemusta on ysikymppisestä LeBaron avosta, 3.0 V-kuutosella ja A604 laatikolla. Tuo A604 merkintä on se alkuperäinen tyyppinimi sille nelivaihteiselle, tietokone ohjatulle laatikolle. Se tuli tietääkseni markkinoille 89 vuoden minivaneihin ja seuraavana vuonna henkilöautoihin.
    Laatikko oli erittäin murheellinen Chryslerille ja siksi jopa itse pääjohtaja Lee Iacocca osallistui laatikon parannusprojektiin, jonka yhteydessä myös tyyppinimi muutettiin.
    Minullakin on mm. laatikon päivitysmanuaali, missä selvitetään tehdyt parannukset, olikohan se, vuoteen 94 asti.
    Tuon laatikon tyypillinen kestoikä lienee ollut melko tarkalleen 50- tuhatta mailia. Omani hajosi (nelonen häipyi) 85 tuhannen kohdalla. Merkkiliikkeen tietokonetestauksen tulokseksi tuli "sisäinen nopeusvirhe" ?!
    Eli mekaaninen vika. Vaihtolaatikko oli vuonna 96 jotain 12000 FIM + työt, joten siihen en halunnut lähteä. Päivitetty tietokne kuului pakollisesti myös maahantuojan tekemään laatikon vaihtoon täällä Suomessa.
    Hakiessani tietoja ko. laatikosta, lähes kaikkialta tuli vain kommentteja, etti sille voi itse tehdä mitään. No tuohan vain lisäsi mielenkiintoani entisestään!
    Laatikko osiksi ja sieltä löytyi yksi kytkinpakka, jonka katkenneen lukitusrenkaan pää oli sorvannut rikki. Tuo lukitusrenkaan kappale levyjen välissä hämäsi muuten tuota testilaitetta niin, että se väitti pakkojen olevan kunnossa!
    Nätkinin Pekan kautta ostin uudet osat joita oli myös jo vahvistettu alkuperäisiin nähden. Laatikko tuli kuntoon ja ainakaan 140- 150 tuhannen km kohdalla ei uusia ongelmia vielä ollut tullut eteen.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Samanlaista tarinaa löytyy joka valmistajan lootista on ne sitten manuaaleja tai tomaatteja. Se kun on aika tarkkaan niin että niitä toimivia ei paljon kehuta ja haukkuja levittää vain tietynmerkkisten autojen omistajat.
     

Kerro tästä muillekin!