unisteer

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jaketin, 19.2.2008.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ette te mitään osaamattomia ole, sen enempää kuin minäkään.
    -Simpukalle huolto ja nopee välitys, mahdollisesti toinen aihiokin jos oma näyttää huonolta.
    -Uudet jouset eteen ja taakse, jäykkyydet sopiviks aiotun käytön mukaan, taakse SS jouset ja laskupalat.
    -Etupään remonttisarja polyuretaanipuslilla, säädettävät putkiylätukivarret ja HD radietangon säätöholkit
    -Kallistuksenvakaajat eteen ja taakse uretaanipuslin
    -Tukivarsien boksaus, simpukan kiinnityksen vahvistus ja sauvojen läpivientien vahvistukset
    -Uus ohjaustangon likunivel, tai ainakin sisuskalut.
    -pyöräkulkmien säätö haluttuihin arvoihin, oikeestaan ei paljon muut eroo kun paljonko keskitystä haluaa ohjaukselle, eli millanen caster laitetaan
    -Sit jos halu ruveta hieromaan, niin systeemin geometrioita voi hienosäätää Mopar Performancen chassis bookin ohjeiden mukaan, mut ne menee pääsääntösesti alueille joihin ei ainakaan mun tarvi thetaan jäljiltä tehä hirveesti korjauksia.


    Noilla mun kokemukseni mukaan saa aika lailla jämäkän systeemin, joka toimii. Jarruthan tosta parista tonnista vielä puuttuu, mutta takajousitus on tullut hoidettua.
     
  2. asperiini

    asperiini Gearhead

    Aika pitkälle tolla linjalla on jo oltu.
    Iskarit lisäisin listaan, omassa on perinteiset Konin säädettävät.
    Alatukivarsien boxauksella ei olllut mielestäni mitään vaikutusta, samoin takakallistuksen vakaaja ei enää jäykkien iskarien ja uusien HD takajousien jälkeen tuntunut vaikuttavan juuri mitään, etuvakaaja on must.
    Simpukan kiinnitys on ainakin e-kopassa aika paksua plootua, mitähän tuolla lisävahvistuksella ajetaan takaa?
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se simpukka osasto riippuu tosta K-palkista ja sen muutoksista. Takavakaajaa ei ollut mullakaan, enkä muuten kerennyt etuvakaajaakaan laittaa, enkä liioin kokeillut yksittäisen muutoksen vaikutusta esimerkiks noiden boksausten kohdalla, vaan toimin orjallisesti ohjeiden mukaan, kuten tossa "green brickissäkin" oli tehty.
     
  4. BRC1

    BRC1 Gearhead

  5. asperiini

    asperiini Gearhead

    Joo, näitä kolmannen sukupolven pikku Hemejä on ollut Moparilehdissäkin.
    XV Motorsportilla on noihin kaikkea kivaa palikkaa joilla pääsee eroon alkuperäisestä ECU:sta ja voi laittaa ihan kaasarikoneeksi, kelpais silloin varmaan jo Vipottajallekin :D
    Eikun oikeesti lehtien mukaan noissa on potentiaalia.
    Tehoa saa kuulemma helposti yli 500 konia lähes vain nokan vaihdolla.
    Eli joku a-koppa aihioksi ja siihen toi kiinni ja perään Keislerin 5 vaihteinen aski...

    Tais mennä taas off topic.
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kaikistahan saa helposti tehoa, lehdissä.
     
  7. BRC1

    BRC1 Gearhead

    :rotfl:

    Mä luulen että ne alkuperäiset 350 hevosen voimaa riittäis pitkäksi aikaa ajelu / protouring autoon. Kulutus olisi maltillista mikä olis ihan asiaa vaikka jollain euroopan reissulla 8)
     
  8. jaketin

    jaketin Gearhead

    tuo simpukka on varmaan tehostamaton..

    tuohon vielä eteen dropatut spindelit. onko noita alatukivarsia putkimallisina tai jotenkin parempina?

    kun ei tuota rahantörkyä liikaa ole, niin kuulostaa hyvältä..

    alterktionia mainostetaan niin, että keulalta lähtis painoa pois jonkin verran, sekin kiinnostaa. jos tekis tuon vipottajan mainitseman rempan, niin säästöä kyllä tulisi kivasti. eli säästyneen rahan voisi käyttää moottoriin ja saada näin kompensoitua tuon paino "häviön" :D vai mitä...
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noita vaihitoehtoja ja mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon, ja lisää tulossa. Seuraavana on tuloillan markkinoille setti, jossa etupää muutetaan coil overeille ja putki ylä- ja alatukivarsille, mut jää vakio K-palkki ja ohjaus. Toi on mun käsittääkseni sellanen modular setti, jota voi sitten myöhemmin "kasvattaa", eli vaihtaa palkin ja ohjauksen myöhemmin. Mä en vakio alatukivarsia näkis sinänsä isona ongelmana, eka puute mun mielestä on noi "strutrodit", jotka vois vaihtaa nivelöityihin kiinteisiin puslitettujen sijaan. https://www.reillymotorsports.com/store ... t=0&page=1

    Noi kaikki aftermarket tsydeemithän on yleensä kyhätty jonkun olemassaolevan ympärille, ja periaatteessa kai ne vois itekin tehdä, jolloin säästyis aika paljonkin rahaa, eikä lopputulos olis välttämättä lainkaan sen huonompi kuin joissain valmiissa paketeissa. Paljon käytetään mustang II tukivarsia ja olka-akseleita, pinto hammastankoja jne. Ja nehän on tosi kuuluisia hyvistä ominaisuuksistaan, on tuntumat sun muut kohallaan. :rotfl:
     
  10. jaketin

    jaketin Gearhead

    kas kas, sellasiakin tulossa 8)

    toki voihan noita itsekkin tehdä, mutta meikäläisen jälki on sellasta, että katsastumies katselisi ihmeissään :eek: :poff:

    en tiedä, miten ne suhtautuu itse tehtyihin alustan osiin?? jossain vaiheessa ne kielsivät noi putkimallin tukivarretkin..
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mä olen kanssa ollut siinä uskossa että etupään osia ei saisi itse valmistaa.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noin kai se on. Mut tehdastekosia saa käyttää, ja jos mulla on tehdas tallissa, niin nehän kelpaa. Toi raja on oikeesti aika vaikee, tuolta jenkeistäkin saa ostettua tota "bolt on" osaa, jotka väkästetään kasaan jos jonkinlaisissa nyrkkipajoissa. Olis se vaan hienoo, kun tännekin saatais joskus toi harrasteauto ajoneuvoluokka, ja oikein tehdyt riittävän vahvat muutokset hyväksyttäis ilman mitään gestapo sekä €€€ menettelyä.
     
  13. jaketin

    jaketin Gearhead

    ostinpa uuden mopar musclen. sen mukana tuli just suspensionin katalooki.

    yhdellä sivulla mainostetaan pro touring kittiä..

    http://www.justsuspension.com/product/150

    näyttää olevan tavan simpukalla :eek: ei hirveesti eroa vipottajan ehdotuksesta..


    tosin kyllä tuollekkin hintaa tulee, mutta siinä on kaikki..
     
  14. jaketin

    jaketin Gearhead

  15. jaketin

    jaketin Gearhead

    siirsin tänne tekstin..

    onkos kukaan hankkinut tällästä? katselin tuota coronetin keulaa, ja siinä varmaan pitää uusia kaikki nivelet, puslat ja laittaa levyt eteen. etukallistuksen vakaajakin puuttuu. tuli mieleen että tuo vois olla hyvä(?) vaihtoehto, pulttais vaan kiinni ja olis uutta osaa. hintakaan ei kauhean paha.. toki rahdit nostaa jne..

    http://www.capautoproducts.com/Tubular_K_Frame.html

    reillyllä on kanssa kiva :odroll:

    https://www.reillymotorsports.com/
     

Kerro tästä muillekin!