Us-parts ei vastaa....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Deltapete, 21.5.2009.

  1. jukka63

    jukka63 1st gear

    Kun tämä on joka keväinen ongelma,ehkä siellä kannattaisi panostaa lisäämällä myyjiä.Itse soitan helvetin harvoin us-partsiin.On aina vituttanut olla jonossa/soittaa uudestaan 10 kertaa jospa sen myyjän sais kiinni.Olisko sieltä saatavissa osa,jota RP:N make ei pysty toimittamaan.
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Jukka63:lta hyvä idea mutta käytännössä mahdoton yhtälö.

    Mekin pienkonealalla palkkaisimme mielusti pari AMMATTITAITOISTA myyjää ja asentajaa kevätruuhkan ajaksi mutta mistä luulet löytäväsi niitä osaavia tekijöitä pätkätöihin??

    Jenkkien varaosamyyntikään ei varmaan suju ihan pystymetsästä repäistyllä kundilla kun silläkin alalla on pikkasen paljon niitä artikkeleja..
     
  3. rt68

    rt68 1st gear

    Oisko ne palkanneet Soneralta pois potkitut "asiakaspalvelijat"?
     
  4. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Nykyään tahtoo olla sitä ajattelua että "mulle nyt ja heti!"
    Kenties ei malteta odottaa kahta minuuttia sitä puhelun yhdistämistä?
    Itsellä ei ole milloinkaan ollut onkelmia kyseisen firman kanssa. Hetken jos malttaa odottaa puhelun yhdistämistä asiakaspalvelijan kanssa niin aina saanut asiantuntevaa palvelua. No, olenkin ehkä soitellut aamuisin silloin kun mattimyöhäiset vielä nukkuu..?

    Tosin tähän aikaan vuodesta saattaa olla pikku härdelli? Vaikka luulis että pahin ruuhka on ennen vappua. Silloin itsellä oli ainakin pahin stressi päällä.. Silloin vielä puhelut yhdistyi minuutissa ja palikat oli vuorokauden sisällä matkahuollon tiskillä!
     
  5. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Onko tuo jonotus maksutonta, ei ainakaan ilmoiteta mitään?
     
  6. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    onx sillä mitään väliä että maksaako se jonotus 1 sentin vai 50 senttiä..... jos budjetti kaatuu jonottamiseen niin kannattaa varmaan vaihtaa harrastus vaikka pastimerkkin keräilyyn... :argue:
     
  7. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Pastimerkin keräily on siis halvempaa: mitä ne pastimerkit on? :D
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Toivottavasti. Ne ainakin puhuivat ja ymmärsivät suomea. Nyt kun soittaa soneralle niin viroa pukkaa ja palvelusta ei tietoakaan isohin ongelmiin.
    rb helppoahan sulla on kun voit ruokiksella tai jopa työajalla piipahtaa naapurissa asioimassa. Kelaa näitä kUuSAmon harrarrastajia. Riippuvaisia puhelinpalvelusta ja jos se tökkii niin sit ei kivaa.
    Ammattiäijiä partsissa on ja kärsivällisyyttä peliin niin homma toimii.
     
  9. trumppat110

    trumppat110 3rd gear

    meikä päässy suht hyvin puhelimella läpi ja jos ei laakist onnistu niin sitten työpäivän aikana uusiks ja joe ei ole puhelimessa saatu aiheeseen tolkkua niin sitten osa kainalossa tiskille. pyrkinyt ottamaan niiltä osia jos löytyy hyllystä(turku/hki). jotkut osat tilattava ite maailmalta mut siihen toiseen paikalliseen en enää helpolla mene...sen verran kokemusta -65 belair stw'n tiimoilta
     
  10. sulo200

    sulo200 1st gear

    shout west trade:ssa vantaalla sanottiin tiskillä ,että viisi minuuttia sulkemis aikaan ei kannata tulla ostamaan "vaikeita osia "Kyseesä oli ford f 150 .
    Olisin ostanut "helppoja osia myös chevyyn mutta ei myyty.
    Rockautosta kaikki tuli koti ovelle samaan hintaan.
    Ei suomessa lamaa ole!
     
  11. vv78

    vv78 1st gear

    En oo vantaan swt:ssä käynyt, mutta ainakin hml:n myymälässä oli oikea meininki. Sanottiin suoraan, että eipä tollaisia oikein ole, kysy x paikasta. Vielä ku muistas mikä se x oli...

    Eikä oo kyllä pahemmin moittimista yhdestäkään näistä lafkoista. Uspartsista oon puhelimitse ja paikan päällä monesti saanut apua, ettei tämmönen poropeukalo tilaa väärää osaa vaikka väkisin haluais. US-centerin kanssa vähämmän ollut tekemisissä, mutta aina on vastaus tullut.

    Jos olis muillakin aloilla edes lähellekään yhtä hyvä palvelu, ni ei olis hätäpäivää
     
  12. rakkari

    rakkari 3rd gear

    us-partsin kanssa on asiat aina onnistunut niin puhelimessa kuin liikkeessä asioidessa.. ja se oma asenne ja pelisilmä vaikuttaa yllättävän paljon tuotteiden hintaan ja toimitukseen.. :wink:
     
  13. 4Wheeler

    4Wheeler 3rd gear

    Kaupankäyntitilanteessa minun periaate on käyttäytyä asiallisesti ja odotan sitä myös muilta. Se että käytetään "kaksihinta" järjestelmää ja/tai palveluun vaikuttaa onko jonkun kaveri vai sattuuko vain naama miellyttämään ei oikein siihen istu. Etenkin jos huonolle palvelutasolle annetaan selitykseksi ruuhkan, pitäisi sen olla tasapuolista kaikille.

    Jos yrittää tuntikaupalla päästä puhelimella läpi siinä onnistumatta ja lopulta asialliseen osatiedustelu emailiin soitetaan takaisin käyttäytymällä töykeästi on vaikea yksipuolisesti omaa asennetta pitää ruusuntuoksuisena.

    Itse jo toistakymmentä vuotta harrastaneena en yhtään ihmettele miksi ulkomailta tilataan entistä enemmän tavaraa, syynä ei todellakaan ole pelkästään hintataso tämän kannattaisi alalla toimivienkin tiedostaa.
     
  14. repecab

    repecab 1st gear

    Onneksi löytyy vielä ainakin Hartolasta ja Hämeenlinnasta osamyyjiä jotka ymmärtävät asiakaspalvelun, mulla ainakaan ole aikaa eikä kärsivällisyyttä odotella että joku vielä kaikenlisäksi ylimielinen tsadin pakoputkenkantelija ehtii vastata puhelimeen.Alkaa muutenkin vituttaa tämä käytäntö missä joka toinen firma veloittaa puheluista kun tilaat niiltä tavaraa tai valitat saamastasi viallisesta tuotteesta. Jonotusajalta mun mielestä pitää palveluntarjoajan maksaa eikä asiakkaan.Dollarin alamäki ei ole ainakaan hintoja alentanut joten luulis olevan varaa palkata muutama puhelinmyyjä.
     
  15. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    us-parts

    Olen ollut töissä varaosalalla jo lähes 25 vuotta, auto- ja mp-liikkeissä. Käsittääkseni pitkä työkokemus on eduksi, mutta hieman välillä korpeaa asiakkaiden suunnalta tuleva ikävä asenne ja ylimääräinen paine.
    Aika monella tuntuu olevan joku ihme kauna varaosaliikkeitä ja myyjiä kohtaan. Varaosa-alan työntekijän palkka ainakin on selvästi alle suomalaisten miesten keskimääräisen ansiotason, työ on kiireistä ja usein osien sopivuuden varmistaminen on myyjän vastuulla asiakkaan tietämättömyyden vuoksi.

    Kaikki on aina liian hidasta tai ainakin liian kallista?

    Myyjä tai yksittäinen liike on harvemmin se, joka hinnoittelee tuotteen.
    Nykyisessä työpaikassani nykyiset hinnat ovat suoraan toimittajien hinnat alv-eroilla korjattuna, ILMAN rahtilisiä, koska siellä isoissa erissä rahdin maksaa toimittaja. Ei siis ole Suomessa, Ruotsissa tai Saksassa sama osa eri hintainen eikä ole mitään "ilmaa" hinnoissa. Sana ilma on lainausmerkeissä, koska joku nuija on keksinyt kateellisuuttaan pitää kaupan elinehtona välttämätöntä myyntikatetta ylimääräisenä.
    Siitä ylimäärästä maksetaan aivan kaikki muu kuin toimittajalle menevä hinta. Vuokrat, verot, palkat jne.
    Kanta-asiakkuus ja/tai mukava asenne saattaa kuitenkin antaa asiakkaalle palautetta pienen alennuksen muodossa, mikäli myyjän työnantaja sellaisen sallii. Jos ei salli, myyjää ei käy syyttäminen.

    Millä alalla ja millä asenteella ja millä työtahdilla te purnaajat itse työskentelette? Onko teidän tarjoama palvelu loistavaa, oletteko halpa ja nopea ja tietenkin myös aina virheetön? Onko ikuinen takuu? Maalarin halpa nopeasti levitetty siisti maali ei ikinä irtoa eikä hilseile, asfalttimies tekee ikuisen tien halvalla, lääkärin ilmaiseksi parantama potilas elää ikuisesti vai?

    Pari esimerkkiä omista jenkkitilauksista tässä kuussa:
    Rockautosta 72 dollaria sai niskaansa 54 dollaria USPS-rahtia ja 22 euroa alvin, ei tullia, koska summa oli noin pieni.
    Mike's A Ford osat 50 dollaria, ja UPS 150 dollaria, matkalla nyt joten loput kulut myöhemmin.

    Syyt näihin omiin ulkomaan tilauksiin on ollut asioinnin helppous kotoa, kun siihen on aikaa ja se, että saan suht' harvinaisiin romuihini mitä haluan. Halvempaa olisi rääkätä kollegoja toisissa yrityksissä, mutta heidät säästän teille, hyvät asiakkaat. Minulla on harvoin mahdollisuutta hoitaa omia asioita työaikana.

    Ihan mielenkiinnosta kysyn, haluaisitteko suomalaisten varaosliikkeiden kehittävän verkkokauppaa jenkkien malliin ja vähentävän henkilökohtaisen asioinnin mahdollisuutta?
     
  16. rakkari

    rakkari 3rd gear

    täyttä asiaa anti-midaksen suusta..
     
  17. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Lähes 20v myyjänä renkaita ja varaosia myyneenä olen Anti-Midaksen kanssa samaa mieltä.
    Valitettavasti nykymaailmassa on niin helppoa ihmisten ottaa liikkeisiin yhteyttä: on nettiä, sähköpostia, valtakunnallisia palvelunumeroita, suoria puhelinnumeroita ja ...kele joku kehtaa tulla vielä tiskillekin :rotfl: ja sitten ei ole aikaa jonottaa muutamaa minuuttia :soosoo:

    Siinä kun olet yksin tiskin takana 9 tuntia ja sulkemisajan jälkeen teet vielä jotain paperihommia, niin tulee mieleen onko ammatinvalinta mennyt vähän pieleen :odroll:
    Minulla ainakin palvelujärjestys on se, että paikalla olevat ensin, sitten vastataan puhelimeen, sitten katsotaan onko faxiin tullut yhteydenottopyyntöjä asiakaspalvelukeskuksen kautta ja sähköpostit luetaan kun ehditään...

    Että arvoisat asiakkaat meillä ja muualla, jos Teillä on valittamista, niin useimmilla yrityksillä on erilaisia palauttenantomahdollisuuksia (meillä mm netin kautta). Ei se, että purnaatte kaikesta myyjille, mahdollisesti vaikuta jatkossa muuhun kuin jatkossa saamaanne palveluun. Sitä palautetta kun on vaikea toimittaa eteenpäin päättäjien tietoon.
    Hinnoittelu on kieltämättä (ketjuissa) vaikeata, MUTTA kuinka moni teistä arvoisista asiakkaista tinkii ruokakaupassa, apteekissa, Alkossa tai perjantai-iltana ravintolassa?

    Ei se ole helppoa myyjilläkään, tervetuloa kokeilemaan :poff:
     
  18. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Us-parts ei vastaa

    Ja jatkuu: mikäli jotain menee pieleen? On aika helppoa ja asiakkaalle halpaa vaihtaa/palauttaa viallinen tai väärä osa Suomessa kuluttajansuojasta ja liikkeiden maineen varjelun vuoksi. Erilaisia "takuutapauksia" erilaisille osille muistuu mieleen monta, jotka on ASIAKAS RIKKONUT tietämättömyyttään tai tietoisella riskillä. Aikalailla valehdellen vaaditaan uutta tilalle. Etenkin sähkölaitteiden ja moottorin osat ovat tietenkin olleet uutena "paskana". Tehtaathan valmistavat ja myyjät myyvät tahallaan "paskaa"? Kenen eduksi? Käsittääkseni paska on bisnes vain loka-autoilijalle ja hyödyksi ehkä maanviljelijälle.

    Yleiset takuuehdot velvoittavat korvaamaan vain viallisen osan, mutta kaikki usein korvataan, myös välilliset vauriot. Sopii kokeilla ulkomaisen toimittajan kanssa, onko kellään kokemusta?

    Väärin tulleet osat, esimerkki: Tilasin Summitilta rodiin pölykapselit ja sain yhden oikean ja kolme väärää. Soitin sinne ja sain hyvää palvelua, lupasivat lähettää oikeat tilalle ilman palautusta edellisistä. Okei, seuraavalla kertaa tuli yksi oikeanlainen. Seuraava oikaisuyritys tuotti yhden kapselin hinnan hyvityksen luottokorttitilille. Tähän loppui se leikki, loppuun asti eli oikein en asiaa saanut. Lopputulos on, että minulla on kaksi yhdenlaista ja kolme toisenlaista kapselia, jotka lojuvat nyt tallin hyllyssä.
    Toinen esimerkki: Erikoisempi moottori H&H, ei kilpuri, tilattu nimenomaan matkamoottori ajoon, sikakallis. Luvattu toimitusaika kolme kuukautta, todellinen 11 kk. Ajettu yhteensä noin 500 km, korjattu omaan lukuun kolme kertaa eri syistä, ilmiselviä turauksia kohtiin.

    Jenkin tietämys on paikanpäällä asioidessa usein aika vähäinen, vain vanhimmat myyjät tietävät mitään mistään siellä ja hekään eivät niin laaja-alaisesti kuin täällä Suomessa on totuttu odottamaan.
    Kadunmiehen varaosaliikkeet myyvät huolto-osat, entisöintiin merkki- ja jopa mallikohtaiset erikoisliikkeet, renkaat ja pakoputket eri paikka ja viritysosat taas eri paikka. Kaikkialla kalliimpaa paikanpäällä kuin nettimyynnissä, hintaan lisätään paikallinen vero ym. Joka kaupungista ei siellä saa kaikkea, joten sielläkin on samat postimyynnin ongelmat tuttuja.

    Paikan päällä jenkeissä asioinnista vielä: "yksi kaveri" sai kuulla Cadillaciin kardaanin ristiniveltä kysyessään vastauksen: Ei Cadillacissa ole kardaania, Cadillacit ovat etuvetoisia.
     
  19. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Jos nyt minäkin kerron omakohtaista,mulla on suht hyvät suhteet US-partsiin ja tietysti siitä on etua sehän on selvää.
    Parikin kertaa viikossa tulee tuollakin käytyä näin keväisin ja heiluttua tuolla puhelinmyyjien puolellakin vaan niitä seuranneena täytyy sanoa et MINUA ei tohon hommaan olis kokoajan tefooni korvassa 50 kirjaa ja tietsikka naaman edessä ja jumalaut sitä pirinää ja piipitystä noist puhelimista lähtee.
    Onko kukaan ajatellu et kaikki pitää saada just keväällä itekkin noita kusisia ostoksiakin yrittänyt tehdä syksysin jolloin on hiljasta joten noilla varaosa putkilla on nää kevät tota sesonkia ja meidän täytyy jaksaa hei vähän odotella eikö.
    Ja sitten noist ihmemaan ostoksista sen verran et miten tollainen"vakuumi"pakattu tuote on jumalauta aina revitty auki joo laitetaan noi revityt tonne uralin kupeeseen ei se niitä takaisin lähetä tai tule tiskille vinkuu,viddu tekis mieli joskus pakata noi kamat matkaan ja menis sinne tiskille kyselemään et ku noissa kuvissa on niin siistejä pakauksia niin miten vitussa ne revitty kun on soomessa,partsista olen saanut aina ehjän pakkauksen tai jos ollaan sitten käyty hyllyjenvälissä ite repimässä pakkaus niin sen olen ottanut vaikkakin on tarjottu avaamatonta.
    ps asiakas on aina oikeassa ..tä?
     
  20. repecab

    repecab 1st gear

    Jos näitä osia tarvii vähän niinkuin työn puolesta ei ole aikaa notkua tunti tai edes minuuttikaupalla puhelimessa vaan osat otetaan sieltä mistä se sujuvammin käy.Pakkauksen kunnolla nyt ei ole vitunkaan väliä kunhan tavara on kunnossa ja kaikki osat tallella, pakkauksen joutuu aika usein kuitenkin avaamaan että tuotteen saa käyttöön.
     

Kerro tästä muillekin!