Us-parts ei vastaa....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Deltapete, 21.5.2009.

  1. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kyllä ne on harvassa sellaiset tukkurit, joissa joku vastaa aina saman tien.
    Vaikka olisi myyjän suora numero tai jopa privaattinumero... valitettavasti.

    Se on helkkarin kivaa yrittää selvittää tuotteen saatavuutta tms, poka seisoo vieressä ja ihmettelee mikä maksaa :argue: ja muut asiakkaat myös odottelee...


    Paitsi, että yhden toimittajan kanssa on hot line (olikohan 15 sek) käytössä ja sitä numeroa ei ole jaettu muille heidän asiakkailleen.
     
  2. wildchild

    wildchild 1st gear

    Re: Us-parts ei vastaa

    Ei kai ne sulle tahallaan paskaa olis myyny? Ettet vain ite olisi rikkonut vääränlaisella käytöllä?
     
  3. Erppa

    Erppa Gearhead

    Jep , homma toimii puhelimella niinkuin meilillä.Vaivattomasti ja nopeasti!
     
  4. 4Wheeler

    4Wheeler 3rd gear

    Re: Us-parts ei vastaa

    Ainakin taannoin US-Partsin lähetyslistassa oli muistaakseni maininta jotenkin tyyliin että viritysosilla ei ole takuuta tai vaihto-oikeutta. Minulla ei ole ollut mitään takuujuttuja heille päin joten eipä ole tullut selvitettyä miten sitä sovelletaan. Jotenkin tulkinnanvarainen ja kysymyksiä herättävä lause on, toivottavasti asia on nykyään selvempi. Mistä asiakas tietää mikä on "vakio-osa" eli mistä voi vaatia täyttä kuluttajansuojaa ja mikä on "viritysosa". Onko Cranen nokat viritysosia ja orkkis GM:n ei. Toisaalta minkä tahansa nokan voi asiakas itse väärin asentamalla pilata joten soppa on valmis. Kaiken kaikkiaan haasteellinen alue nuo takuut ja palautukset olkoon ostopaikka mikä tahansa.

    Takuuasioita hoitaessa on tietenkin etua kun ollaan edes samassa maassa ja kieli on yhteinen niin ei tule niin helposti väärinkäsityksiä.
     
  5. Town Car

    Town Car 1st gear

    Itse kysyn aina ensin south west tradesta, jos ei löydy sieltä, niin tilaan itse jenkeistä. Saapahan mitä tarttee vaikka sitä pitää viikko odotellakin.
     
  6. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Soitin pari vuotta sitten US-Partiin.
    Pari kolme päivää yrittelin ja sitten joku vastasi....
    Kysyin kohteliaasti Fortin Mustang erikoisvanteita.
    Tyly asiakaspalvelija sanoi:" EI OLE EIKÄ TILATA!"
    Eipä oo tarvinnu enää soitella.....Muualtakin saa
    :D
    Tilannetta kuunnellu kaverikin ihmetteli että ompa kummaa asiakaspalvelua...
    :eek: :eek:
     
  7. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Aloitin tämän osion .
    -Olen aina saanut Us-partsilta hyvän ja
    asiantuntevan kohtelun ja kaikki osat, joita olen tilannut ovat olleet OK.
    -Siis vain tuo puhelimen odotusaika oli ongelma.
     
  8. 3olut

    3olut 1st gear

    joo, us-parts:ssa ollut tähän asti loistavaa palvelua mutta nyt odotin puhelimessa 60mins se riitti , soitin south west tradelle niin homma pelas välittömasti ja sain osat tilattuu, ois saattanu pahimmas tapaukses kruisingit jäädä vkl väliin.

    Tosin en ole kokeillu tuota us-parts:in nettipalveluu. :argue:
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    juu, minä oon menettäny about toivoni uspartsin kanssa...

    Surkuhupaisin oli ca 5v sitte, ihan pikku asia..

    Tilasin konepellin avausvaijerin sableen.
    Tuli ca 1kk päästä, maksoin sen postiannakolla.

    Ohoh, olikin taruksen vaijeri, ei tod sopinu.
    Menin käymään turun us partsilla. Juu on just lähteny
    kesälomalle. Jätin vaijerin sinne. Soitin loman jälkee, ca 1.5 kk. Juu on vaihtanu maisemaa, eii täällä kukaa tiedä asiasta mitään :rotfl:
    Sitt ku ex työntekijä tulee käymään.. no siihe sa asia jäi, pikku asia.. mutt jäi vähä kaivelee.. :wc:

    sitt ostin are torq thrustit us-partsilta kanssa, takimmaiset sekundaa, kivast alumiini kehän ja keskiosan välistä alkaa syöpyy.. kukaan ei mitään vastuuta ottanut asiasta... :wc:
     
  10. RB-440

    RB-440 1st gear

    US-Partsista on sen verran kokemusta, että mm. kertaalleen ongelmoin mailitse virimoottorin toiminnasta ja pyysin samalla tarjousta osista, joilla arvelin että kone pelittäisi ajossa paremmin.

    Ilmoittivat sitten pitkähkössä mailissaan suhteellisen suoraan, että heidän kokemuksen perusteella jo niillä olemassa olevillakin osilla pitäisi saada moottori pelittämään, niin että hopihopi takaisin säätämään ja sitten vasta vaihtaan osia, jos ei millään onnistu. Onnistuihan se säätäminen lopulta. Mun mielestä toi oli tosi palvelua, kun eivät myyneet mulle turhaan osia ja sen takia rahatkin jäi mun taskuun.

    Puhelimessa olen toisinaan selitettänyt ummet ja lammet pöydällä olevasta rikkinäisestä osasta, jolle en ole löytänyt nimeä ja jotenkin noi mun puheet on siinä puhelun aikana kääntyneet oikeeksi osaksi, ja yleensä osan on saanut seuraavana päivänä, kun on maininnut, että nyt olis kiire ja ainahan noilla kiire on, kun kaikki hajoo viimeistään perjantaina klo 1530.

    Kesäisin on puhelimella ollut välillä vaikee päästä perille, ja ihan joka kerta ei heinäkuussa saa kiinni sellaista kaveria, joka osaisi kääntää mun höpinät osaksi, mutta kyllähän kaikilla lomaakin pitää olla. Mailikyselyihin mulle on kumminkin tullut vastaus ja mahdolliset osa-tarjouksetkin viimeistään seuraavana arkipäivänä, usein jo samanakin päivänä.

    Joskus olen saanut selkeetä ei-oota, mm. kun vuosia sitten kyselin jotain vanteita, että onko niitä tai onko tulossa, mutta oikeestaan mun mielestä selvä ei oo eikä tuu on asiakkaalle paras vastaus silloin, kun firma ei aio sellaisia osia järjestää, sillä sitten kaikki tietää heti, missä mennään.
     
  11. Valtteri-74

    Valtteri-74 1st gear

    soittelin vuosi-pari sitten useamman kerran ja odottelin linjalla pitkät tovit. Viimeinen kerta oli se kun kuulin linjan läpi myyjän keskustelevan asiakkaan kanssa kesämökin laitosta.
    Soitto US Power shoppiin ja vastaus puhelimeen melkein heti ja osakin löytyi hyllystä.

    Tulee siellä silloin tällöin käytyä osia hakemassa mutta puhelimitse en enään yritä tavoitella.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos tai kun ei ole omaa puhelinmyyntiä niin ei se ole firman vika jos myyjät ei kerkee vastailemaan. Miettikää sellaista tilannettä että kauppa on täynnä asiakkaita ja myyjät höpöttelee puhelimissa :soosoo: . Kun se asiakas lähtee pää sauhuten sieltä kaupasta jossa on odotellut pari tuntia myyjää ei varmaankaan tule ihan heti takaisin. Soittelijat ei myöskään yleensä osta juuri mitään, kunhan kyselevät, mutta tiskille asti kävellyt myös ostaa.
     
  13. SamiL

    SamiL Gearhead

    Juuri noinhan se on pankeissa. Mutta sieltä ei voi lähteä pois vaihtoehtoiseen pankkiin vaan on odotettava, että virkailija jaarittelee jonon ohi kiilanneen soittajan kanssa ja siinä samalla kauppaa vielä sijoitusvaihtoehtojakin, kas kun niin on käsketty tehdä :mad:
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mä taas oon usein onnistunut tuolla US Partsissa odottelemaan jonkun saatanan jahkailijan takana, joka ei oikeen tiedä mitä se haluu vai haluuks se mitään. Jotku tuntuu käyttävän noita myyjiä jonkin asteisina aterapuetteina joiden kanssa loputtomiin käydään hyvääpäivääkirvesvartta keskustelua. US PArts taitaa olla tän maan suurin usaosalafka. Hyvine ja huonoine puolineen; varastot on kohtuu suuret ja todennäköisyys yleisten kulutusosien löytymiseksi hyllystä aika hyvä. Mut kun ei meilläkään niitä just oo käytössä, ni törmää siihen toiseenkin puoleen. Siellä on paljon myyjiä joita ei *ttuukaan kiinnosta, ei osaa, eikä tajuu. Ihan sama kun jossain hessumobiilissa tai motonetissäkin. Oman kokemuksen perusteella jos ja kun osaa ei löydy hyllystä, niin on aivan turha jatkaa asioimista ton liikkeen kanssa. Tilaaminen on kankeeta, hidasta ja kallista. Onneks on muitakin vaihtoehtoja ja asiat voi hoitaa itekin.
     
  15. chevy thunder

    chevy thunder Gearhead

    Jaa-a mulla taas ei o kun hyvää sanottavaa partsista.kaikenlaista olen ostellu ja tulen ostamaan ,osat tulee + - paripäivää siitä mihin on luvattu siis ameriikan ihmemaasta tilattu sähköposti on toimiva kuten txt SUOSITTELEN
     
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Tuohon ongelmaan törmää kaikissa varaosaliikkeissä oli sitten kysymyksessä auto tai prätkä.

    Tiskille päästyä alkaa arvailu siitä että mihin laitteeseen niitä osia kaivataan ja minkälaisia. Siinä sitten muut odottaa kiltisti vuoroa kun edellä arvotaan että miltä vuodelta ja minkälaisella moottorilla kulkupeli mahtoi olla.

    Vähän kaukaa haettuna esimerkkinä: Joskus kun moottoritiellä on jotain tapahtunut kiroamme siellä takana että mikä tässä nyt maksaa mutta itse kohdalle päästyämme jäämme sitten äimistelemään että miten se nyt ton perään on ajanut sen sijaan että painaisimme pedaalin pohjaan ja poistuisimme nopeasti paikalta että takaatulevillekkin aukeaisi latua ja turha ruuhka pääsisi purkautumaan..
     
  17. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Tänään soitin huvikseen toisella hälytysäänellä vastattiin toivotin hyvää päivää.
     
  18. tha022

    tha022 Gearhead

    Oon kans yrittänyt soittaa uspartsiin useita kertoja päivässä viime perjantaista lähtien aina eiliseen asti, silloin mulla palo fati siihen puhelimessa roikkumiseen kun ei ikinä kukaan viitti vastata.
    Jos partsille mun rahat ei tällä kertaa kelvannut niin Rockautolle tuntui kelpaavan, osat on jo Atlantin päällä tulos.


    Tähän asti oon saanu aina haluamani ja jopa yhteyden puhelimella uspartsilta kun oon tarvinnut jotain.
     
  19. Maxis-80

    Maxis-80 Gearhead

    Joskus oon joutunut pitempään odottamaan ja joskus taas suoraan vastattu. Aika vaan tuntuu siinä odotellessa niin hiton pitkältä varsinkin kun ei sitä odotus musiikkia ole. Taas jos olisi odotus musiikki niin se soisi kummiskin niin hiton kovaa että luuria pitäisi pitää 20cm päässä korvasta vaikkakin sitä musiikkia kirotessa aikakin menisi kuin lentäen.

    Toki itse odotan vastausta mieluummin ilman sitä musiikkia. Tänään kello 10.30 soitin viimeksi ja katsoimpa ihan huvikseni kellosta kauanko menee vastaukseen. Ja aika oli ... 1min 25s joka ei minun mielestä ole hirveen pitkä aika. En tiedä onko tuo sitten toisten mielestä liian pitkäaika.
     
  20. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    soitin tänään. vastasivat hetken jonotuksen jälkeen. vastaaja ei kyl osannu auttaa, ja yhdisti toiselle myyjälle. jonotusta taas, sillä kertaa lyhyemmän ajan.

    no, sit sainkin palvelua. huolimatta siitä, et miun ostos tulee kustantamaan vajaan vitosen, viitsi myyjä opastaa kun oli vielä typerä kysymyskin.

    luulen, et se jonottaminen tuntuu vaan pitkältä ku niillä ei ole sitä muzakia tai muuta ääntä. hiljaista puhelinta on tuskastuttavaa "kuunnella".. olis edes se tuuut... tuuut... tuuut..
     

Kerro tästä muillekin!