Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallisesti)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Harri S, 19.9.2012.

  1. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Voi perkele ja paska!

    2 ja puoli viikkoa sitten tilasin harrastekulkineeseen Bensapaineensäätimen.
    Ei löydy Helsingistä hyllystä, mutta Turusta löytyy. Hyvä hyvä, tilataanpa se sitten sieltä, kun on noinkin helposti saatavissa.

    Ja toimitus vaikka tuohon Pitskun MH-toimipisteeseen, kun on ihan tuossa vieressä. Tarvin sen tulevaa katsastusta varten tuohon harrasteautoon.

    Toissa perjantaina (5 päivää) soittelin ja kyselin, että onko jo matkalla, vastaus oli, että ei ole, vaan on just saapunut Helsinkiin eteenpäinlähetystä varten.

    No sovittiin, että laitetaanpa potikka matkaan samantien, jotta saapuu pikaisesti, kun onhan se katsastuskin tulossa ja bensapaineet tarvis saada kohdilleen.

    Viime perjantaina (13 päivää) soitin asiasta, että joko on matkalla. Eipä ollut, koko tilaus aluksi hukassa, mutta löytyi ja ei ole kuulemma lähtenyt jostakin syystä ja luvattiin patistaen laittaa matkaan nyt ihan samantien, kun se katsatuskin on jo niin lähellä ja säädöt poskellaan.

    No nyt eletään jo kuluvan viikon ehtoopuolta (20 päivää tilauksesta) ja eihän se perkele ole vieläkään saapunut, eikä muuten vittu enää kiinnosta onko matkalla vai ei, kun auto, mihin sitä katsastusta varten kaavailin, on leimattu ilman paineensäädintä (kun jo jotenkin arvasin tämän) viime maanantaina ja menee talvisäilöön (ja näemmä ilman sitä vitun säädintä) ensi viikonloppuna. Enkä muuten enää soita ja jonota ensiksi palvelua ja lopulta tietoa siitä että se säädin yhtäkkiä sulikin matkalla, on edelleen lähettämössä tai jotakin muuta mystistä.

    Tässä palveluiden luvatussa maassa jos jotakin nopeasti tarvitset, se näemmä kannattaa tilata joko muualta euroopasta tai Atlantin takaa, toimitus on ollut mulle yleensä viikon luokkaa ja viivästyksistä joko soitetaan seuraavna päivänä tai lähetetään samantien s-postia + arvioitu lähetysaika.
    Me ollaan saatana vissiinkin hemmoteltu noi kauppiaat pilalle, meininki on sama kuin Kelan toimistossa, tulee jos on edes tullakseen.

    Mua ei sitten myöskään pätkääkään kiinnosta miten helvetin hidasta ja vaikeaa se on ollut viime vuosituhannella ammoisina aikoina tilata osia savumerkeillä ja viidakkorummuilla, ilman puhelimia ja internettiä, kun muu maailma + minä nyt vaan satutaan elämään tätä päivää ja vuosituhatta ja odotusarvot olis sitten sen mukaiset.

    Ja sitten kysymys:

    Onko noita nyky viinabensoja kestäviä, laadukkaita säätimiä myynnissä jossakin muualla suomessa, niin vois koettaa onneaan, kun onhan tässä nyt yhtäkkiä koko talvi aikaa odotella.

    Skaala olis palttiarallaa 0.1-0.4 bar ja helppo säädettävyys, vaikka ihan ilman työkaluja, valttia.
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

  3. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    Kirkkonummelta (duunista) alle kolmessa vartissa hertsikkaan, ei kiitos.

    Kiitos linkistä.
     
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    juu no kiirehhän se sit tulee :wink:
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    joopa postitus vauhti vaan nykyään tippuu,itse jäin viikon lomalle ja lauantaina soitin varaosa puljuun onko imusarjan tiivareita,löytyy,ok purin yläkerran,tiistaina kyselin missä tiivarit menee,maanantaina lähtee,torstaina uusinta kysely ei ole vielä lähteneet,kysyin saanko mitenkään huomiseksi(perj) kun maanantaina alkaa työt,pitäiskö itse lähteä tuomaan oli vastaus,no soitin sw:hen postin nopeampi kuletus oli perj.kotona pääsin maanantaina töihin, tilaan tästä lähin sw:stä,nyt on kahteen autoon mennyt osia reilusti,eli näin kussaan tilaukset,minä äänestän ostoksillani,paskasta palvelusta loppuu kaupankäynti heti,ja viidakkorumpu laulaa.jos mokaa sanoisi reilusti et tuli tyrättyä ja homma olis selvä,mut pitäskö tuoda itse, asenne kusee omaan nilkkaan tai sit on isältä saatu rahaa eikä oo niin väliä.
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    Kyllä äitiä tulisi ikävä jos ei olisi vanhaa hyvää kaveria tiskin takana. Mutta onneksi on monet nettikaupat ja ebay jotka toimivat niin kivasti makuuasennosta koti soffalta 8)
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    No jos Holley-merkkinen on riittävän laadukas ni ainakin kesällä löyty suoraan SWT:n Petikon myymälän hyllystä. Ja jos ei hyllyssä tulee päivässä Hämeenlinnasta mikäli Posti ei tötöile :rotfl:

    Itse käytin tuota Miradaa tehdessä yksinomaan SWT:n palveluja eikä moitteen sijaa, lupaukset pitivät ellei Posti tötöillyt.
     
  8. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    Hehe... Kyllä se joskus pistää miettimään että minkä valtakunnan duunareita tässä pitäis tukea kun palikat tulee amerikasta tasaisen varmasti viikossa kotiovelle, ja jopa halvemmalla.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises


    Täsmälleen samaa mieltä 8)
     
  10. smuige

    smuige Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    US-partsista kun tilailee niin melkein poikkeuksetta toimitusaika 2 kertaa luvatun ajan. Jos kiire on eikä hyllyssä ole niin ei kannata jäädä odottelemaan. Turussa missä asioin niin niinkin alkeellinen asia kun puhelimeen vastaaminen ei onnistu, siis oikeasti eivät vastaa ikinä. Ja aukioloajat kun on jopa viiteen niin täältä maakunnasta ei ole mitään mahdollisuuksia töistä ehtiä tiskille ilman erikoisjärjestelyjä kuulemaan että ei oo, tilataan hesasta... SWT:ltä kun töihin tilaa osia niin seuraavana päivän mh:ssa vaikka 4 jälkeen tilaa, tämä on palvelua.
     
  11. TiM

    TiM 1st gear

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    Aikoinaan paikallisessa varaosapuljussa asioidessa oli neljä asiakasta ja tiskin takana ainoastaan omistaja. Puhelin soi moneen kertaan ja pitkään, mutta kuuroille korville. Seuraavana vuorossa olut asiakas sitten sanoi kun oli hänen vuoro ja puhelin taas alkoi soimaan: "Vastaa vaan puhelimeen, ei minulla niin kiire ole." Kauppias vastasi: " Sinun lompakkosi on lähempänä kassakonetta." :rotfl:

    Jäin sitten viimeisenä turisemaan niitänäitä ja kauppias kertoi tapauksesta, jonka jälkeen ei pitänyt hoppua puhelmeen vastatessa; asiakas oli soittanut ja kysynyt johonkin vanhempaan voorttiin pakoputkea, ei löytynyt hyllystä eikä normaalin toimittajan luettelosta, otti sitten numeron ylös ja lupasi soitta jos jostain vielä saisi. Kauppias sitten soitteli kaikille mahdollisille pakoputken toimittajille ja sitten viimein yhdeltä löytyikin sellainen ja hinta tuli selville. No, kauppias sitten soittamaan asiakkaalle ja kysyi: "Tilataanko nyt sitten?" Asiakas vastasi: " Ei nyt vielä tilata kun ei minulla vielä sitä autoakaan ole. On yksi sellainen tutulla tiedossa, missä on pakoputki rikki ja selvittelin tässä vaan saako niitä uusia ja paljonko se maksaisi." 8)
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    Muutaman kerran tainnut kysellä osia US Partsilta mutta melkeinpä aina tuloksetta, SWT on pelannut ihan ok jo TradeParts oon käyttänyt käytännössä kokoajan nyt, ei oo valittamista TradePartsin osalta kyllä yhtään!
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    Nykyään ostan lähes kaiken tarvitsemani Us partsista kun tavarat on saanut lähes poikkeuksetta hyllystä. Siihen suuntaan iso kiitos.

    Mä taas olisin taipuvainen kritisoimaan kotoisen postilaitoksemme toimintaa kenties tässä tapauksessa, mutta myös monissa muissakin. Usein on tullut eteen tilanne, jossa Summitilta tilatut kamat tulee 3-4 päivän kuluttua kotiovelle, mutta kotimaasta tilatut vie 7-9 päivää.. On nimittäin melko kyseenalaista toimintaa Itellalta toimittaa muutaman kymmenen kilometrin säteeltä tavaraa hitaammin kuin maailman toiselta laidalta. Kannattaisko laittaa palautetta Itellan suuntaan...
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    Matkahuolto toimii aina paremmin kun posti :)
    Joutais koko Itella romukoppaan!
     
  15. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    Matkahuollolla tilasin.

    Niin ja eipä ole kuulunut säätimestä mitään vieläkään.
    Pitäkööt tunkkinsa.
    Tarvii käydä mutka tuolla varistossa.

    Tosin autokin meni eilettäin jo talvisäilöön...
     
  16. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    Itse mitä olen tilannu tänne itä-suomeen,niin ei vielä koskaan ole ollut osaa,jota ei olis US-PARTSIN hyllystä löytyny.Kaikenlisäksi saa FHRA jäsenalennuksen,oon tilannu sekä postin että MH:n kautta ja lähes aina toimitus on perillä 2-3 pvä.
    Joten en voi muuta kun antaa kehuja Us-Partsille. 8) :lol:
     
  17. lumlum

    lumlum Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    Jep. Täytyy antaa pisteitä US-Partsille. Aikaisemminkin on homma toiminut puhelimitse ja kysymyksiinkin on vastattu asiallisesti. Nyt sattui käymään niin, että lähettivät vääränpituisen laturin hihnan, mutta Loimaalainen kilpailija lähetti sekä vääränmallisen laturin, että vääränpituisen hihnan...US-Partsin kamat ovat tulleet aina kahden arkipäivän kuluessa.

    Auto käy ja lataa, soitan huomenna US-Partsille ja pistän hihnan paluupostiin...
     
  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    No niin tää hommahan etenee taas ja mallikaasti...

    Tänään tuli lasku osasta postikuluineen (vaikka ei mulla ole edes mitään laskutusnumeroa tuohon puljuun). Tilasin sen osan ihan postiennakolla. Lakussa eräpäivänä 5.10.2012 ja lasku onkin jälkivaatimus.

    Entäpä se tilaamani osa?

    Siitä ei edelleenkään ole kuulunut mitään.
    Enkä sitä enää tarvitse.
     
  19. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    Aamen 8)
     
  20. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    Re: Us-parts ja Suomi on suurien etäisyyksien maa (ajallises

    samaa settiä kun tilaa jotain ei hyllyssä olevaa palikkaa jonkun firman kautta. vastauksena "tukkurilta tilataan, kestää 3-6vko" siis mitä helvettiä?? jos etsin saman kapineen ebaysta tai summitilta niin se on 6-7 vuorokaudessa suomessa tullissa! sieltö tulee seuraavana päivänä lappu postiin ja tullaus netissä 15min ja 1-2vrk ja paketti kotona. en tajua mikä logiigga tuossa on takana? välillä vituttaa kun on luvannu ottaa jonkun palikan puljusta X ja siinä kestää ja kestää ja kestää ja jos olis tilannu saman ebaysta niin sen olisi saanu seuraavalla viikolla eikä nykyään hinnoissakaan hirveetä eroa ole vrt. tilaako ite vai ottaako jonkun puljun kautta
     

Kerro tästä muillekin!