USA-autojen takaisinkutsut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja vahvis, 17.4.2017.

  1. vahvis

    vahvis 1st gear

    Minkälaisia kokemuksia löytyy toiselta mantereelta tuotujen autojen takaisinkutsuista? Euroopasta tuotujen kutsut hoituu tosi kivuttomasti mutta USAsta tuoduilla ei ole samat käytännöt. Onko tullut automaattisesti korjauskutsuja vai onko joutunut itse selvittämään? Jos on itse joutunut selvittämään, niin kauanko on kestänyt että on saanut vian korjautettua? ..ja onhan vika kuitenkin korjattu valmistajan piikkiin?

    Kun nyt on yksi 2000-luvun auto käsissä joka on tuotu Suomeen -08, ja siitä löysin useita USAssa julkaistuja takaisinkutsuja, joista ei ole tullut tietääkseni yhtäkään korjauskutsua tänne Suomeen, vaikka ensimmäinen on jo vuodelta -09.

    Otin maahantuojaan yhteyden ja asiaa on nyt jo kuukausia vaan "selvitelty" eikä mitään ole kuulunut takaisin. Niin että miten on muilla asiat hoidettu?

    Merkkiä/mallia en nyt tällähetkellä halua omista syistäni johtuen kertoa. (Kun joku sitä kuitenkin kysyy.)
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Kutsu tuli puolitoista vuotta sitten (turvatyyny) mutta niiden väsytystaktiikka on tuottanut sen verran tulosta, etten mä jaksa enää kysellä sen perään....
     
  3. vahvis

    vahvis 1st gear

    Oma lehmä on senverta pahasti ojassa tässä, että yksi noista takaisinkutsuvioista voi hajottaa moottorin, ja autossa on selvät oireet siitä. Olen yrittänyt toitotella eri paikkoihin, että halvempi se vika nyt on korjata ettei trvitse koko moottoria vaihtaa (mikä ei minua haittaisi ollenkaan). Siksi olisi niin kovin mukavaa jos tämä selviäisi lähiaikoina..
     

Kerro tästä muillekin!