Uudemmat Chryslerit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja redneck1, 28.4.2019.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ehkä voisi sanoa että jenkit keksi kansan auton.

    Auto on keksitty ranskassa joskus ennen kun amerikka oli edes itsenäinen.
     
  2. mcmies

    mcmies Gearhead

    Hinnat alkaen-mallit varmaan näyttää köyhiltä. En tiiä, ku en oo nähny.

    Mutta onhan nää uudet Longhornit ja Limitedit sangen hienoja sisustaltaankin. Ja muutenkin ihan viimeisen päälle autoja. Silkkaa amerikkaa.

    Foordit voi jättää niille foordimiehille.
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Eikös Voijakkereitakin kasattu Itävallassa??
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niissä on sitä kovin mun silmiin korealaista nahkaa vai "nahkaa" ja sisusta henkii samaa mutta iloisemmin värein.



    [​IMG]
    Tossa longhorn. En kamalaksi hauku mutta ei tosta amerikka ekana tule mieleen.


    [​IMG]
    Chevyn vastaava.

    Ja näähän oli ne ääripät, huonoimmissa taso laskee entisestään.
     
  5. z 900

    z 900 Gearhead

    Mulla on 2002 ja 2004 sebring 2,7
    Ihan hyviä autoja.................ne ainakin pitäis olla usassa valmistettuja.
    Näissä ainakin on nykyään hinta ja laatusuhde kohdallaan,puoli-ilmaisiahan nämä on.
    Niin en tiedä onko nämä otsikon mukaisia niitä uudempia chryslereitä?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei karmeita mutta ei niissä jenkkiä ole, siitä tässä on kyse. Ei poikkea minkään uudemman auton sisustuksesta jos nyt mitään ihan ääripäätä oteta.
     
  7. mcmies

    mcmies Gearhead

    Mä en myöskään ymmärrä, että mitä siellä sisustassa sitten pitäisi olla? Jotain seitkytluvun vinyyliä? Ainakin Longhorn ja Limited verhoilut ovat ihan oikeeta nahkaa.
     
    Powerstroke, isalmela ja redneck1 tykkäävät tästä.
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ainakin tollaset keskikonsolit saisi heittää helvettiin jokasesta autosta maahan, ikään ja ihonväriin katsomatta. Samalla etupenkin pitäs olla kolmen istuttava jos kyseessä on iso auto.

    Hankala sanoa kun ei ole livenä autot mutta kojelaudat voisi olla lyhkäsempiä monessa tapauksessa missä ei vino tuulilasi vaati pitkää kojetaulua.

    Mittaristot on euroautomaisia. Saisi olla olla jotenkin eksoottisempia eikä tollasia audi/bmw tyylisiä.
     
    Muokattu: 1.5.2019
    redneck1 tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jotain mistä erottaa auton valmistusmaan? Jo hajusta tiesi 60-80luvulla onko auto jenkeissä tehty. Olkoonkim vinyyliä tai mitä vaan, niin eroa perus toyotaan oli ja saksalaisiin.


    90-luvulla alko se sisustojen euro/japsistus ja se on ollut ihan strategianakin eikä vaan mun höpinöitä.


    [​IMG] 2014 toyota tundra.
    [​IMG]

    Nissan navara.





    Toyota hilux 1990
    [​IMG]

    Chevrolet pickup 1990

    [​IMG]



    Toki gmt400kin on jo tuulahdus periamerikkalaisesta poispäin, muttei vielä uudempaa tyylisuuntaa.
     
  10. Bukero

    Bukero Gearhead

    toisinsanoen jenkit (henry ford) tais keksiä miten autoja tuotetaan...
     
    Sounderi tykkää tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    .....siten että tavallisellakin ihmisellä oli siihen varaa.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    70- luvun aikana alkoi alamäki.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos nahasta tai puusta ym puhutaan, mutta sunko mielestä 70-80-luvullako oli jenkit jo samaa tasoa kun japsit sisustan ankeuden suhteen?
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Aika jolloin amerikkalainen autonostaja halusi napitetulla plyysillä ja halvalla muovipuulla varustettuja Broughameita on ohi, eikä luultavasti koskaan palaa... Itseasiassa aika alkoi olla ohi jo 80-luvulla, Detroitissa vaan kesti aika pitkään tajuta tämäkin asia.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    70- luvun aikana alkoi alamäki tonne japsisuuntaan.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Äläs ny paljasta ettet tiedä niistä mitään.
    Jo King Ranch malli on nahkasisustalla (josta en itse kyllä perusta tuon taivaallista), ja sen yläpuolella on vielä Platinum ja Limited varustetasot.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Samaa ihmettelin.... vissiin kojetaulun pitäs olla peltiä ja täys kromilistoja ja kromiknöölejä että olis tarpeeks amerikkaa kyrpoville :rotfl:.

    Moparin sisustat ja kojetaulut oli kyllä jo 60 luvulla ämpärimuovia ja todella halvan oloisia.

    Suburban taisi olla GM viimeisiä oikeita truck tyylin kojetauluja, 1991 oli viimeinen vuosi missä suureksi osaksi vielä peltiä ja ruuvinkannat esillä. Tykkään itse.
     
    redneck1 tykkää tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    yksi iloisehko yllätys näissä uudemmissa on navigatorin mittaristo jossa mun mielestäni on vielä edes vähän vanhaa lincolnia:
    [​IMG]

    mk4 mittarit:
    [​IMG]
     
    Pertti K, Karpov, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    mun ymmärtäkseni 80- luvulla ongelmat oli enemmän muualla kuin ihmisten halussa ostaa "amerikanautoja".

    se koko vuoskymmen on ollu täynnä yritysjohdon katastrofeja, toki myös sääntelijällä oli osuutensa koko soppaan joka syvensi ongelmia.

    90- luvun alussa koitettiin korjailla yrityksissä virheitä mutta sitten tulikin jo SUV aikakausi jollon broughamien aika oli ohi.
     
    Muokattu: 2.5.2019
  20. mcmies

    mcmies Gearhead

    :D

    Olen antanut kertoa itselleni, että Longhorn-tasosta alkaen nahka on ihan oikeaa genuiininnahkaa ja sitä edullisemmissa malleissa ei-niin-oikeaa nahkaa. Mutta en mä niissä suurta eroa nähnyt, Sportinkin sisusta oli jo semmoinen, etten osaa enempää toivoa.

    Käyttötarkoituskin vaikuttaa sisustaan. Asfalttimiehen ei kantsi maksaa genuiininnahkasta.

    Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että jos jollekin on ongelma se, että vaikka nyt RAM1500 ei ole tarpeeksi amerikkalainen, niin maailma on valmis.
     
    Powerstroke ja Pertti K tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!